Bu çalışmada, Devlet Orman İşletmelerinden odun hammaddesi satın alan müşterilerin odun tedarik sürecine ilişkin beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul, Bursa, Sakarya ve Çanakkale Orman Bölge Müdürlüklerinden açık artırmalı satışlar kapsamında odun hammaddesi satın alan 265 alıcı ile yüz yüze görüşme tekniği öncelikli olmak üzere anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerle değerlendirilmiştir. Çalışma alanında açık artırmalı satışlara Bu çalışmada, Devlet Orman İşletmelerinden odun hammaddesi satın alan müşterilerin odun tedarik sürecine ilişkin beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul, Bursa, Sakarya ve Çanakkale Orman Bölge Müdürlüklerinden açık artırmalı satışlar kapsamında odun hammaddesi satın alan 265 alıcı ile yüz yüze görüşme tekniği öncelikli olmak üzere anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerle değerlendirilmiştir. Çalışma alanında açık artırmalı satışlara katılan firmaların on altı farklı ilde faaliyet gösterdiği, firmaların yaklaşık olarak yarısının şahıs ve aile firması olduğu, firmaların %65’inin birincil imalat sanayinde, %35’inin ikincil imalat sanayinde faaliyet gösterdiği belirlenmiştir. Firmaların, endüstriyel odun hammaddesi talebini karşıladıkları kaynaklara bakıldığında ilk sırada OGM Piyasa Satışları gelmektedir. Alıcılar tüm OBM’leri itibariyle en fazla karaçam, kayın ve göknar ağaç türlerini en fazla tercih etmektedirler. Açık artırmalı satışlarda ürün çeşidi olarak en fazla talep edilen %78 oranında tomruk olmuştur. Alıcılar hammadde fiyatlarını ve dikili satış uygulamalarını olumsuz yönde değerlendirmektedir.
Devlet Orman İşletmeleri, odun hammaddesi, müşteri tercihleri
Bu çalışmada, Devlet Orman İşletmelerinden odun hammaddesi satın alan müşterilerin odun tedarik sürecine ilişkin beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul, Bursa, Sakarya ve Çanakkale Orman Bölge Müdürlüklerinden açık artırmalı satışlar kapsamında odun hammaddesi satın alan 265 alıcı ile yüz yüze görüşme tekniği öncelikli olmak üzere anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerle değerlendirilmiştir. Çalışma alanında açık artırmalı satışlara Bu çalışmada, Devlet Orman İşletmelerinden odun hammaddesi satın alan müşterilerin odun tedarik sürecine ilişkin beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul, Bursa, Sakarya ve Çanakkale Orman Bölge Müdürlüklerinden açık artırmalı satışlar kapsamında odun hammaddesi satın alan 265 alıcı ile yüz yüze görüşme tekniği öncelikli olmak üzere anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerle değerlendirilmiştir. Çalışma alanında açık artırmalı satışlara katılan firmaların on altı farklı ilde faaliyet gösterdiği, firmaların yaklaşık olarak yarısının şahıs ve aile firması olduğu, firmaların %65’inin birincil imalat sanayinde, %35’inin ikincil imalat sanayinde faaliyet gösterdiği belirlenmiştir. Firmaların, endüstriyel odun hammaddesi talebini karşıladıkları kaynaklara bakıldığında ilk sırada OGM Piyasa Satışları gelmektedir. Alıcılar tüm OBM’leri itibariyle en fazla karaçam, kayın ve göknar ağaç türlerini en fazla tercih etmektedirler. Açık artırmalı satışlarda ürün çeşidi olarak en fazla talep edilen %78 oranında tomruk olmuştur. Alıcılar hammadde fiyatlarını ve dikili satış uygulamalarını olumsuz yönde değerlendirmektedir.
Devlet Orman İşletmeleri, odun hammaddesi, müşteri tercihleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Mühendisliği |
Bölüm | Articles |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | Orman Genel Müdürlüğü Maramara Ormancılık Araştırma Enstitüsü |
Proje Numarası | 10,5303 |
Teşekkür | Bu makale, Orman Genel Müdürlüğü, Marmara Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü’nce desteklenen 10,5303 nolu “Devlet Orman İşletmelerinden Odun Hammaddesi Satın Alan Müşterilerin Sorunlarının ve Beklentilerinin Belirlenmesi: Marmara Bölgesi Örneği” adlı projeden hazırlanmıştır. Çalışmanın ortaya çıkmasına katkı sunan tüm paydaşlara teşekkür ederiz. |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 8, Sayı 4 |