Sesin, rahat üretilebilmesinde ve doğal duyulabilmesinde hem zihinsel hem fiziksel gevşeme önemli rol oynamaktadır. Şarkı söylemede önemli yer tutan organların çoğunun yüz bölgesinde toplandığı düşünüldüğünde gövdeyi yüze bağlayan boynun ve özellikle yüz kaslarının rahatlatılmasının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ses eğitiminde yüz ve boyun kaslarının gevşetilmesine dikkat çekmek ve ses eğitimi dersini alan müzik eğitimi öğrencilerinin yüz ve boyun kaslarını gevşetmeleri konusundaki yaklaşımlarını öğrenmektir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modeli kapsamında amaçlı örneklemin bir alt dalı olan ölçüt (kriter) örnekleme türü ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında birinci sınıfta öğrenim gören ve ses eğitimi dersini alan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Ses Eğitiminde Yüz ve Boyun Kaslarının Gevşetilmesine İlişkin Görüşme Formu” aracılığıyla öğrenciler ile yüz yüze görüşme yapılarak elde edilmiş ve MAXQDA 2024 analiz programı aracılığıyla tema ve kodlar oluşturularak analiz edilmiştir. Ses eğitimi öğrencilerinin kullandıkları ifadeler doğrultusunda “gevşeme ihtiyacı duyulan bölgelere ilişkin yaklaşımlar (bedende gevşeme ihtiyacı duyulan bölgeler ve yüzde gevşeme ihtiyacı duyulan bölgeler)” ve “yüz ve boyun kaslarının gevşemesine ilişkin yaklaşımlar (gevşemenin gereklilik nedenleri, gevşemede izlenen süreç ve gevşemenin sağladığı deneyimler)” olmak üzere yaklaşımlarını belirttikleri sonucuna varılmıştır.
Both mental and physical relaxation play an important role in making the voice sound being produced comfortable and natural. Considering that most of the organs that have an important place in singing are gathered in the face area, it is necessary to relax the neck and especially the facial muscles that connect the body to the face. This research aims to draw attention to the relaxation of facial and neck muscles in voice training and to learn the approaches of music education students taking voice training courses about relaxing facial and neck muscles. This research was conducted with criterion sampling type, which is a sub-branch of purposive sampling within the scope of the phenomenology model, one of the qualitative research methods. The study group of the research consisted of 16 students who were studying in the first year at Çanakkale Onsekiz Mart University, Department of Music Education, and taking the voice education course. The data were obtained through face-to-face interviews with the students through the semi-structured "Interview Form on Relaxation of Facial and Neck Muscles in Voice Training" prepared by the researcher and analyzed by creating themes and codes through MAXQDA 2024 analysis software. In line with the expressions used by voice training students, "approaches to the areas in need of relaxation (areas in need of relaxation in the body and areas in need of relaxation on the face)" and "approaches to relaxation of facial and neck muscles (reasons for the necessity of relaxation, the process followed in relaxation, and the benefits of relaxation)" and "approaches to relaxation of facial and neck muscles (reasons for the necessity of relaxation, the process followed in relaxation, and the benefits of relaxation)" were analyzed.
voice training face neck relaxation relaxation in voice training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Eurasian Journal of Music and Dance