Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Piano Accompaniment Problems and Solutions of Music Teachers in Turkey

Yıl 2018, Sayı: 13, 23 - 33, 28.12.2018
https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.491685

Öz

Today, the most important factor in becoming a beneficial individual for
people in the population they live is education, especially education in the
field of fine arts which is one of the most important sub-titles of education.
Music education, given at primary and secondary schools to students who will
not choose music as a profession will provide very important contributions for
educating them as individuals who have caught up the present time in the music
field of fine arts. Therefore the music teachers should have the professional
knowledge to serve this aim. One of the most important elements of this
knowledge is that, the music teachers should be able to accompany the songs and
anthems they teach in schools by piano at a sufficient level for the education
they give. In Turkey however, the studies until now have revealed that this
goal can not be reached at the desired level as a result of the current
education given in Music Education Faculties. With this article, more efficient
and result oriented solutions have been aimed about the piano accompaniment
training taken by music teachers during the undergraduate education in Turkey
and especially Chord Symbols System, which used practically and successfully
abroad in the field of accompaniment, has been proposed to be added to the
existing curriculum. The article contains the problems of music teachers in the
field of accompaniment in today’s Turkey and survey, interview and experimental
techniques are not used in the article which is created by descriptive research
method.

Kaynakça

  • Bilgin, S., (1998). İlköğretim okullarının ikinci kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların gazi üniversitesi, gazi eğitim fakültesi, müzik eğitimi çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bilgin, S. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Buchanan, G. (1964). Skills of piano performance in the preparation of music educators (Müzik eğitimcilerinin hazırlanmasında piyano performans becerileri). Journal of Research in Music Education, 2(12), Amerika Birleşik Devletleri.
  • Çevik, D. B. & Güven, E. (2011). İlköğretim müzik öğretmenlerinin okul şarkılarına piyanoda eşlik yapabilme konusuna ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(25), Balıkesir.
  • Dağdeviren, M. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Jelen, B. (2013). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Rast Uluslararası Müzikoloji Dergisi, 1(1), Bahar Sayısı, Türkiye.
  • Kıvrak, İ. (2003). Müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Sönmezöz, F. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Uçan, A. (1989). Orta öğretim kurumlarında müzik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği, VII. Öğretim Toplantısı, 25-26 Mayıs 1989, Türk Eğitim Derneği Yayınları Öğretim Dizisi, No: 7, Ankara.
  • Uz, A. (1999). Müzik öğretmenliği lisans programları alan dersleriyle ilgili karşılaştırmalı bir inceleme. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 1. Ulusal Sanat Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Çanakkale.

TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2018, Sayı: 13, 23 - 33, 28.12.2018
https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.491685

Öz

Günümüzde, kişilerin içinde yaşadıkları topluma
faydalı bireyler haline gelebilmesindeki en önemli unsur, hiç kuşkusuz genel
olarak eğitim ve bunun en önemli alt başlıklarından olan güzel sanatlar
alanındaki eğitimdir. Genel eğitim sistemi içinde, meslek olarak müziği
seçmeyecek öğrencilere ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde verilen müzik
eğitimi de onların, güzel sanatların müzik alanı konusunda çağımızı yakalamış
bireyler olarak yetişmesine çok önemli katkılar sağlayacaktır. Dolayısıyla,
bahsedilen müzik eğitimini verecek müzik öğretmenlerinin de, bu amaca hizmet
edebilecek mesleki bilgi donanımına sahip olmaları gerekmektedir. Bu donanımın
en önemli unsurlarından birisi, müzik öğretmenlerinin okullarda öğrettikleri
şarkı ve marşları piyanoyla, verdikleri eğitim için yeterli düzeyde
eşlikleyebilmeleridir. Ancak Türkiye’de, bugüne kadar Müzik Eğitim Fakülteleri’nde
verilen Lisans eğitimi sonucu bu hedefe istenilen düzeyde ulaşılamadığı,
yapılan çalışmalar ve araştırmalarla ortaya çıkmıştır. Bu çalışmayla,
Türkiye’de müzik öğretmenlerinin Lisans eğitimleri sırasında aldıkları
piyanoyla eşlik eğitiminin daha verimli ve sonuca yönelik olabilmesi için
çözümler amaçlanmıştır. Özgün olarak da yurt dışında eşlik alanında pratik
olarak, başarıyla kullanılan Akor Sembolleri Sistemi’nin de mevcut müfredata
eklenmesi önerilmiştir. Çalışma günümüz Türkiye’sinde müzik öğretmenlerinin
eşlik sorunlarını kapsamaktadır ve anket, görüşme, deney teknikleri
kullanılmamıştır. Betimsel araştırma yöntemiyle oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Bilgin, S., (1998). İlköğretim okullarının ikinci kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların gazi üniversitesi, gazi eğitim fakültesi, müzik eğitimi çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bilgin, S. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Buchanan, G. (1964). Skills of piano performance in the preparation of music educators (Müzik eğitimcilerinin hazırlanmasında piyano performans becerileri). Journal of Research in Music Education, 2(12), Amerika Birleşik Devletleri.
  • Çevik, D. B. & Güven, E. (2011). İlköğretim müzik öğretmenlerinin okul şarkılarına piyanoda eşlik yapabilme konusuna ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(25), Balıkesir.
  • Dağdeviren, M. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Jelen, B. (2013). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Rast Uluslararası Müzikoloji Dergisi, 1(1), Bahar Sayısı, Türkiye.
  • Kıvrak, İ. (2003). Müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Sönmezöz, F. (2006). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildirisi. 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Uçan, A. (1989). Orta öğretim kurumlarında müzik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği, VII. Öğretim Toplantısı, 25-26 Mayıs 1989, Türk Eğitim Derneği Yayınları Öğretim Dizisi, No: 7, Ankara.
  • Uz, A. (1999). Müzik öğretmenliği lisans programları alan dersleriyle ilgili karşılaştırmalı bir inceleme. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 1. Ulusal Sanat Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Çanakkale.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik, Dans ve Koreografi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Tahsin Sökmen 0000-0003-2762-8976

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2018
Kabul Tarihi 13 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sökmen, K. T. (2018). TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance(13), 23-33. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.491685
AMA Sökmen KT. TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. Aralık 2018;(13):23-33. doi:10.31722/konservatuvardergisi.491685
Chicago Sökmen, Kamil Tahsin. “TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 13 (Aralık 2018): 23-33. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.491685.
EndNote Sökmen KT (01 Aralık 2018) TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance 13 23–33.
IEEE K. T. Sökmen, “TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 13, ss. 23–33, Aralık 2018, doi: 10.31722/konservatuvardergisi.491685.
ISNAD Sökmen, Kamil Tahsin. “TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance 13 (Aralık 2018), 23-33. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.491685.
JAMA Sökmen KT. TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. 2018;:23–33.
MLA Sökmen, Kamil Tahsin. “TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 13, 2018, ss. 23-33, doi:10.31722/konservatuvardergisi.491685.
Vancouver Sökmen KT. TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. 2018(13):23-3.

Eurasian Journal of Music and Dance