Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2019, Sayı: 14, 146 - 156, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584376

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de müzikoloji eğitimi vermekte olan ana bilim/ana sanat dallarını üniversite, birim, b.lüm,

kontenjan ve öğretim üyesi bazında incelemek ve mevcut yapılarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemiyle

gerçekleştirilen bu araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında irdelenen konuyla ilgili olarak

daha önceden yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve resmi kurumların internet sitelerinden elde edilen veriler frekans ve

yüzde değerleri ile tablo haline getirilerek yorumlanmıştır.

Araştırmanın sonucunda Türkiye’de müzik bilimine yönelik eğitim veren 19 farklı üniversite ve 22 ana bilim/ ana sanat dalı

olduğu, müzik bilimine yönelik eğitim veren programların kontenjanlarının 10 ila 40 arasında değiştiği, müzik bilimi

programlarının Konservatuvar, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, Güzel Sanatlar ve

Tasarım Fakültesi olmak üzere 4 birim altında toplandığı, müzik bilimine yönelik eğitim veren programların Müzikoloji,

Müzik ve Müzik Bilimleri olmak üzere 3 farklı b.lüm adı altında toplandığı, ana bilim/ana sanat dallarının Müzikoloji,

Müzik Bilimleri, Genel Müzikoloji ve Etnomüzikoloji ve Folklor olmak üzere 4 farklı ana bilim/ana sanat dalı altında

toplandığı, ana bilim/ana sanat dallarında görev yapan öğretim elemanlarının %11,1’inin profesör, %14,6’sının doçent,

%29,9’unun doktor öğretim üyesi, %26,4’ünün öğretim görevlisi ve %18,1’inin ise araştırma görevlisi olduğu tespit














edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik. (2018). Erişim adresi http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181102-14.htm
  • Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi, Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış. Ankara: Bağlam Yayıncılık. TDK. (2019). Müzikoloji. Erişim adresi http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ccfff9dd16767.67223382
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uslu, R. (2014). Müzikoloji ve Kaynakları. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurumları Sınavı (2018) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Erişim adresi https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2018/YKS/KONTKILAVUZ6082018.pdf
  • YÖK Akademik. (2019). Erişim adresi https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/view/searchResultview.jsp

A Descriptive Study on the Institutions Giving Musicology Education in Turkey

Yıl 2019, Sayı: 14, 146 - 156, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584376

Öz

The aim of this study is to examine the sub-departments of musicology education in Turkey in terms of university, unit,

department, quota and academicians and to present their existing structures. The case study model was used in this research

conducted by qualitative research method. Previous studies on the subject of the study have been examined and the data

obtained from the websites of the official institutions were interpreted by using the frequency and percentage values. As a

result, it was found that musicology education is offered in 19 different universities and 22 sub-departments in Turkey, the

quotas of programs offering musicology education vary between 10 and 40, musicology programs are divided into 4 units as

Conservatory, Faculty of Fine Arts, Faculty of Music Sciences and Technology, Faculty of Fine Arts and Design, musicology

education programs has 3 different department names Musicology, Music and Music Sciences, the sub-departments are

named 4 different titles as Musicology, Music Sciences, General Musicology and Ethnomusicology and Folklore, of the

academicians involved in the sub-departments; 11,1% are professors, 14,6% are associate professors, 29,9% are assistant











professors, 26,4% are lecturers and 18,1% are research assistants.

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik. (2018). Erişim adresi http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181102-14.htm
  • Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi, Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış. Ankara: Bağlam Yayıncılık. TDK. (2019). Müzikoloji. Erişim adresi http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ccfff9dd16767.67223382
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uslu, R. (2014). Müzikoloji ve Kaynakları. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurumları Sınavı (2018) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Erişim adresi https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2018/YKS/KONTKILAVUZ6082018.pdf
  • YÖK Akademik. (2019). Erişim adresi https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/view/searchResultview.jsp
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülüf Öztutgan 0000-0001-6402-6232

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Öztutgan, Z. (2019). TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance(14), 146-156. https://doi.org/10.31722/ejmd.584376
AMA Öztutgan Z. TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. Haziran 2019;(14):146-156. doi:10.31722/ejmd.584376
Chicago Öztutgan, Zülüf. “TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14 (Haziran 2019): 146-56. https://doi.org/10.31722/ejmd.584376.
EndNote Öztutgan Z (01 Haziran 2019) TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance 14 146–156.
IEEE Z. Öztutgan, “TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, ss. 146–156, Haziran 2019, doi: 10.31722/ejmd.584376.
ISNAD Öztutgan, Zülüf. “TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance 14 (Haziran 2019), 146-156. https://doi.org/10.31722/ejmd.584376.
JAMA Öztutgan Z. TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019;:146–156.
MLA Öztutgan, Zülüf. “TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, 2019, ss. 146-5, doi:10.31722/ejmd.584376.
Vancouver Öztutgan Z. TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019(14):146-5.

Eurasian Journal of Music and Dance