Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI

Yıl 2019, Sayı: 14, 175 - 202, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584381

Öz

Yaşar Üniversitesi tarafından Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) kapsamında fonlanan “Fagot Kamışının Geliştirilmesi Projesi” adlı

projenin bilimsel çıktılarından birisi olan makalenin konusu, fagot enstrümanında standart .l.ülerin dışında özel formlar ve .l.ülerle yeni bir

stilde kamış üretilmesidir. Bu yeni stil kamışı üretmekteki amaç, fagotta daha parlak sesler elde etmek; böylece enstrümanın günümüze kadar

olan kullanımının dışında, fagotta yeni ses renklerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca fagotta elde edilmesi nispeten zor olan tiz seslerin, yeni stil

kamış sayesinde icracıyı yormadan rahatlıkla ve doğru entonasyonda çıkmasının sağlanması amaçlanmıştır.

Bu amaç kapsamında, farklı özelliklere sahip 865 farklı fagot kamışı üretilmiştir. Bu fagot kamışlarının imalatında yedi farklı değişken

bulunmuştur. Üretilen kamışlar, ilk aşamada profesyonel fagot sanatçıları tarafından denenmiş ve bir anket aracılığıyla değerlendirilmiştir.

Ön değerlendirme olarak adlandırılan bu aşamanın sonunda, denenen ürüne en yüksek fiyatın verildiği 72 fagot kamışı seçilmiştir. Bu

seçimde, dört farklı kamış türü için seçim yapılmış, ön değerlendirme sonucunda başarılı bulunan fagot kamışları listelenmiştir.

Farklı kamış türleri için yapılan seçim sonrasında, her bir grup farklı bir kuruma olmak üzere gönderilmiş ve bu kurumlarda profesyonel

fagot icracılarının fagot kamışlarını değerlendirmesi sağlanmıştır. Satış fiyatı yüksek olan numunelerin belirlenmesinin ardından, müşteri












talebine göre solo eserler, oda müziği ve orkestra eserleri için hangi fagot kamışının üretilmesi gerektiği araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Ewel, T. (2017). Teaching the Beginning Bassoonist. Erişim adresi http://www.2reed.net/Ewell Articles/BeginningBassoonist_DR23_2.pdf
  • Griswold, H. E. (2014). Reed Making Etienne Ozi (1754-1813) Erişim adresi http://www.archive.li/2zp0T
  • Hopa, E. (2010). Kamış Yapımının Fagotun Performansı Üzerindeki Etkileri. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi, GSE, Eskişehir.
  • Lawrence, J. I. (1976). A History Of Bassoon Reed-Making From the Late 17th Century to the Late 19th Century, The Journal of the International Double Reed Society, 4.
  • Lotsch, H. (1977). İzgotovlenie Trostey Dlya Fagota. Çev. Klimov Vladimir, Moskova: Bilimsel-Teknik Literatür ve Evrak Yayınları.
  • Özkan, S. (2010). Alman ve Fransız Ekollerinin Gelişim Süreci. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi, GSE, Eskişehir.
  • Popkin, M., Glickman, L. (2013). Bassoon Reed Making. 4.bs., ABD, Sherwin-Dodge Yayınları.
  • Schillinger, C. (2016). Bassoon Reed Making. ABD: İndiana Üniversitesi Yayınları.
  • Terohin, R. (1981). Shkola İgrı Na Fagotte. Moskova: Muzıka Yayınları.
  • Terohin, R. Apatskiy, V. (1988). Metod Igri Na Fagote. Moskova: Muzika Yayınları.
  • Topol, A. (1990). Izgotovlenie Trostey Dlya Fagota. Leningrad: Leningrad Yayınları.
  • Üzülmez, H. O. (2016). Fagot Kamışı Yapımında Kullanılan Kargı Malzemesi Islanma Sürecinin Çalıma Etkisi.
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, GSE, Ankara.

Enhanced Bassoon Reed

Yıl 2019, Sayı: 14, 175 - 202, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584381

Öz

One of the scientific outputs of the project “The Development of Bassoon Reed Project” funded by Yaşar University Scientific

Research Project (SRP) is the production of reed in a new style with special forms and dimensions outside the standard measurements in the

bassoon. The purpose in producing this new style reed is to get brighter sounds in the bassoon; thus, to reach new sound colors outside the

use of the instrument until today. It is also aimed to ensure that the high-pitched sounds that are relatively difficult to obtain in the bassoon

can be easily and accurately introduced in the intonation without distracting the performer.

For this purpose, 865 different bassoon reeds with different characteristics were produced. Seven different variables were found in the

production of these bassoon reeds. The produced reeds were first tried by professional bassoon artists and evaluated through a questionnaire.

At the end of this stage called pre-evaluation, 72 bassoon reeds which were given the highest price were selected. In this selection, four

different types of reed were selected and the pre-evaluation of the successful reeds were listed.

After the selection of different species of reed, each group was sent to a different institution and professional bassoon performers were

able to evaluate bassoon reeds in these institutions. After determining the samples with high sales prices, which bassoon reed should be












produced for solo works, chamber music and orchestral works according to customer demand was elaborated.

Kaynakça

  • Ewel, T. (2017). Teaching the Beginning Bassoonist. Erişim adresi http://www.2reed.net/Ewell Articles/BeginningBassoonist_DR23_2.pdf
  • Griswold, H. E. (2014). Reed Making Etienne Ozi (1754-1813) Erişim adresi http://www.archive.li/2zp0T
  • Hopa, E. (2010). Kamış Yapımının Fagotun Performansı Üzerindeki Etkileri. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi, GSE, Eskişehir.
  • Lawrence, J. I. (1976). A History Of Bassoon Reed-Making From the Late 17th Century to the Late 19th Century, The Journal of the International Double Reed Society, 4.
  • Lotsch, H. (1977). İzgotovlenie Trostey Dlya Fagota. Çev. Klimov Vladimir, Moskova: Bilimsel-Teknik Literatür ve Evrak Yayınları.
  • Özkan, S. (2010). Alman ve Fransız Ekollerinin Gelişim Süreci. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi, GSE, Eskişehir.
  • Popkin, M., Glickman, L. (2013). Bassoon Reed Making. 4.bs., ABD, Sherwin-Dodge Yayınları.
  • Schillinger, C. (2016). Bassoon Reed Making. ABD: İndiana Üniversitesi Yayınları.
  • Terohin, R. (1981). Shkola İgrı Na Fagotte. Moskova: Muzıka Yayınları.
  • Terohin, R. Apatskiy, V. (1988). Metod Igri Na Fagote. Moskova: Muzika Yayınları.
  • Topol, A. (1990). Izgotovlenie Trostey Dlya Fagota. Leningrad: Leningrad Yayınları.
  • Üzülmez, H. O. (2016). Fagot Kamışı Yapımında Kullanılan Kargı Malzemesi Islanma Sürecinin Çalıma Etkisi.
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, GSE, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özge Usta Bu kişi benim 0000-0003-2766-8193

Anton Trofimov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Usta, Ö., & Trofimov, A. (2019). GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI. Eurasian Journal of Music and Dance(14), 175-202. https://doi.org/10.31722/ejmd.584381
AMA Usta Ö, Trofimov A. GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI. Eurasian Journal of Music and Dance. Haziran 2019;(14):175-202. doi:10.31722/ejmd.584381
Chicago Usta, Özge, ve Anton Trofimov. “GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14 (Haziran 2019): 175-202. https://doi.org/10.31722/ejmd.584381.
EndNote Usta Ö, Trofimov A (01 Haziran 2019) GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI. Eurasian Journal of Music and Dance 14 175–202.
IEEE Ö. Usta ve A. Trofimov, “GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, ss. 175–202, Haziran 2019, doi: 10.31722/ejmd.584381.
ISNAD Usta, Özge - Trofimov, Anton. “GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI”. Eurasian Journal of Music and Dance 14 (Haziran 2019), 175-202. https://doi.org/10.31722/ejmd.584381.
JAMA Usta Ö, Trofimov A. GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019;:175–202.
MLA Usta, Özge ve Anton Trofimov. “GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, 2019, ss. 175-02, doi:10.31722/ejmd.584381.
Vancouver Usta Ö, Trofimov A. GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019(14):175-202.

Eurasian Journal of Music and Dance