Bu araştırma Bilim ve Sanat Merkezi müzik alanına devam etmiş ve mezun olan öğrencilerin güncel eğitim ve mesleki durumlarının tespiti ve müzik eğitim alanının mesleki süreçlerine etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla konuyla ilgili yapılmış araştırmalar incelenmiş, Salihli Bilim ve Sanat Merkezi Müzik Alanına devam ederek mezun olmuş 18 mezun ile görüşmeler yapılarak, mezunların her birinin içinden geçtikleri eğitim sürecini nasıl anlamlandırdıkları ortaya koyulmuştur. Mezunların ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılarak oluşturulan kategoriler yorumlandığında, lisans düzeyinde eğitimini tamamlayarak çalışan, lisans eğitimlerine devam eden ve eşzamanlı olarak çalışan mezunların, mesleki tercihleri müzik olsun ya da olmasın, aldıkları müzik eğitiminin kendilerine bir katma değer sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
This research has been carried out in order to determine the current educational and professional status of the graduates and their effects on the professional processes of the music education field. For this purpose, the researches on the subject were examined and interviews were conducted with 18 graduates who graduated from Salihli Science and Art Center Music Field and how each of the graduates made sense of the education process they went through. When the similarities and differences between the expressions of the graduates that were compared and the categories created were interpreted, it was concluded that the graduates completed their undergraduate education, who continue their undergraduate education and who work simultaneously, whether or not their professional preferences are music, the music education they receive provides an added value to them.
Science and Art Center Music Graduate Salihli Gifted and Talented
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 15 |
Eurasian Journal of Music and Dance