Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2019, Sayı: 15, 78 - 90, 31.12.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.668504

Öz

Bu araştırma Bilim ve Sanat Merkezi müzik alanına devam etmiş ve mezun olan öğrencilerin güncel eğitim ve mesleki durumlarının tespiti ve müzik eğitim alanının mesleki süreçlerine etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla konuyla ilgili yapılmış araştırmalar incelenmiş, Salihli Bilim ve Sanat Merkezi Müzik Alanına devam ederek mezun olmuş 18 mezun ile görüşmeler yapılarak, mezunların her birinin içinden geçtikleri eğitim sürecini nasıl anlamlandırdıkları ortaya koyulmuştur. Mezunların ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılarak oluşturulan kategoriler yorumlandığında, lisans düzeyinde eğitimini tamamlayarak çalışan, lisans eğitimlerine devam eden ve eşzamanlı olarak çalışan mezunların, mesleki tercihleri müzik olsun ya da olmasın, aldıkları müzik eğitiminin kendilerine bir katma değer sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Bulut, S. ve Taylı, A. (2006). Cumhuriyet Dönemi Üstün Yetenekliler Eğitim Politikası. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 35.
  • Çitil, M. (2018). Türkiye'de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Politikalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47, Özel Sayı 1.
  • Davaslıgil, Ü. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Kaya, F., Kanık, P. ve Alkın, S. (2016). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerileri Düzeylerinin Karşılaştırılması. International Online Journal of Educational Sciences 8 (1), 229-244.
  • Kaya, N. G. (2018). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Öğretmenlerinin Yaratıcılığı Destekleme Düzeylerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 157-175.
  • Koç, İ. (2015). Bilim ve Sanat Merkezi'ne Devam Eden Özel Yetenekli Öğrencilerin İletişim Becerileriyle İlgili Görüşleri. Üstün Zekalı Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1, 39-53.
  • Koç, İ. (2016). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrenci Velilerinin Bilim ve Sanat Merkezi'yle İlgili Görüşleri: Bir BİLSEM Örneği. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3, 17-24.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Mertol, H. ve Çetin, Ş. (2017). Bilim ve Sanat Merkezinde Müzik Yeteneği İle Tanılanmış Öğrencilerin Kaufman Ölçeğine Göre Yaratıcılık Alanlarının Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Articles /Makaleler Journal of Theory and Practice in Education. 4, 811-825.
  • MEB Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 2016. Erişim Tarihi: 01.05.2018
  • MEB https://mebbis.meb.gov.tr/KurumListesi.aspx. Erişim Tarihi: 05.06.2019
  • Nacaroğlu, O. ve Arslan, M. (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yürütülen Proje Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Archive 15, 220-236.
  • TBMM Üstün Yetenekli Çocukların Keşfi, Eğitimleriyle İlgili Sorunların Tespiti ve Ülkemizin Gelişimine Katkı Sağlayacak Etkin İstihdamlarının Sağlanması Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu Raporu, Kasım 2012, Dönem: 24 Yasama Yılı: 3 (S. Sayısı: 427)
  • Tebligler.meb.gov.tr. Erişim Tarihi: 01.05.2018 www.bilsem.gov.tr
  • Yıldız, H. (2010). Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Bir Model Olan Bilim ve Sanat Merkezleri (Bilsemler) Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.

Education’s Effect on the Professional Status of Salihli Science and Art Center Music Graduates

Yıl 2019, Sayı: 15, 78 - 90, 31.12.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.668504

Öz

This research has been carried out in order to determine the current educational and professional status of the graduates and their effects on the professional processes of the music education field. For this purpose, the researches on the subject were examined and interviews were conducted with 18 graduates who graduated from Salihli Science and Art Center Music Field and how each of the graduates made sense of the education process they went through. When the similarities and differences between the expressions of the graduates that were compared and the categories created were interpreted, it was concluded that the graduates completed their undergraduate education, who continue their undergraduate education and who work simultaneously, whether or not their professional preferences are music, the music education they receive provides an added value to them.

Kaynakça

  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Bulut, S. ve Taylı, A. (2006). Cumhuriyet Dönemi Üstün Yetenekliler Eğitim Politikası. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 35.
  • Çitil, M. (2018). Türkiye'de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Politikalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47, Özel Sayı 1.
  • Davaslıgil, Ü. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Kaya, F., Kanık, P. ve Alkın, S. (2016). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerileri Düzeylerinin Karşılaştırılması. International Online Journal of Educational Sciences 8 (1), 229-244.
  • Kaya, N. G. (2018). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Öğretmenlerinin Yaratıcılığı Destekleme Düzeylerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 157-175.
  • Koç, İ. (2015). Bilim ve Sanat Merkezi'ne Devam Eden Özel Yetenekli Öğrencilerin İletişim Becerileriyle İlgili Görüşleri. Üstün Zekalı Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1, 39-53.
  • Koç, İ. (2016). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrenci Velilerinin Bilim ve Sanat Merkezi'yle İlgili Görüşleri: Bir BİLSEM Örneği. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3, 17-24.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Mertol, H. ve Çetin, Ş. (2017). Bilim ve Sanat Merkezinde Müzik Yeteneği İle Tanılanmış Öğrencilerin Kaufman Ölçeğine Göre Yaratıcılık Alanlarının Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Articles /Makaleler Journal of Theory and Practice in Education. 4, 811-825.
  • MEB Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 2016. Erişim Tarihi: 01.05.2018
  • MEB https://mebbis.meb.gov.tr/KurumListesi.aspx. Erişim Tarihi: 05.06.2019
  • Nacaroğlu, O. ve Arslan, M. (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yürütülen Proje Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Archive 15, 220-236.
  • TBMM Üstün Yetenekli Çocukların Keşfi, Eğitimleriyle İlgili Sorunların Tespiti ve Ülkemizin Gelişimine Katkı Sağlayacak Etkin İstihdamlarının Sağlanması Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu Raporu, Kasım 2012, Dönem: 24 Yasama Yılı: 3 (S. Sayısı: 427)
  • Tebligler.meb.gov.tr. Erişim Tarihi: 01.05.2018 www.bilsem.gov.tr
  • Yıldız, H. (2010). Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Bir Model Olan Bilim ve Sanat Merkezleri (Bilsemler) Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Özden Ebeperi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Özden Ebeperi, D. (2019). SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance(15), 78-90. https://doi.org/10.31722/ejmd.668504
AMA Özden Ebeperi D. SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance. Aralık 2019;(15):78-90. doi:10.31722/ejmd.668504
Chicago Özden Ebeperi, Derya. “SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 15 (Aralık 2019): 78-90. https://doi.org/10.31722/ejmd.668504.
EndNote Özden Ebeperi D (01 Aralık 2019) SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance 15 78–90.
IEEE D. Özden Ebeperi, “SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 15, ss. 78–90, Aralık 2019, doi: 10.31722/ejmd.668504.
ISNAD Özden Ebeperi, Derya. “SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ”. Eurasian Journal of Music and Dance 15 (Aralık 2019), 78-90. https://doi.org/10.31722/ejmd.668504.
JAMA Özden Ebeperi D. SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019;:78–90.
MLA Özden Ebeperi, Derya. “SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 15, 2019, ss. 78-90, doi:10.31722/ejmd.668504.
Vancouver Özden Ebeperi D. SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance. 2019(15):78-90.

Eurasian Journal of Music and Dance