Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME

Yıl 2022, Sayı: 20, 163 - 176, 30.06.2022
https://doi.org/10.31722/ejmd.1077622

Öz

Koro müziği ve uygulamalarının kişilerin bireysel ve sosyal gelişimleri için uygun ortamlar oluşturduğu söylenebilir. Birlikte şarkı söylemenin; diğer koristler ile ortak bir ürün sunmak, sorumluluk almak, topluluk içerisinde kendini var edip ortaya koymak gibi etkili sonuçları olabilmektedir. Bu noktada, koro müziği uygulamalarının kişinin özgüveninin şekillenmesi ve beslenmesi bakımından yardımcı bir unsur olduğu düşünülmektedir. Özgüven, yaşantılar sonucu oluşup kişinin hayata karşı duruşunu belirleyen temel unsurlardandır. Aile, okul, ikili ilişkiler, meslek hayatı vb. gibi yaşamın bütün alanlarında kişilerin özgüvenlerini nasıl yansıttıkları belirleyici olmaktadır. Müzik eğitimi ve koro alanında çalışan araştırmacılar, eğiticiler, koristler, öğrenciler ve koro şefleri için, koro müziği ve eğitiminin kişilerin özgüven algılarına olumlu yönde katkılarda bulunduğu ve bulunacağı kabulünden hareketle; bu doğrultuda yapılacak çalışmaların etkili sonuçlar doğuracağı düşünülmektedir. Alan yazında koro müziği ve özgüven ilişkisine dair az sayıda çalışma olması, diğer bir deyişle, daha çok son yıllarda çalışılmaya başlanması nedeniyle, bu ve bu tür çalışmaların gerekli olduğu ve ardından gelen çalışmalara da bir perspektif sunacağı beklenmektedir. Araştırma: “Koro müziği ve eğitimi ile özgüven unsuru arasında nasıl bir ilişki vardır? Sorusu üzerine odaklanmış nitel bir çalışmadır. Literatür tarama ile bir kuramsal çerçeve oluşturulmuş, sonuç-tartışma bölümünde ise bu teorik temele dayanarak ilişkiler kurulmuş ve değerlendirmeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. (2015). Kuramdan Uygulamaya Özgüven, Nobel Yayınları, (1. Baskı), Ankara.
  • Apaydın, M. (2006). Çocuk Ve Gençlik Korolarının, Toplumun Kültürel Gelişimindeki Yeri Ve Önemi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi-Iı. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara.
  • Atılgan, D. Ördekçi, D. (2015). “İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü” Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Volume 1, Issue 2, 1 – 25.
  • Bilgin, O. (2011). Ergenlerde Özgüven Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bilirdönmez, K.ve Karabulut N.(2016). Sanat Eğitimi Süreç ve Kuramları. Ekev Akademi Dergisi 20 Sayı: 65.
  • Burger, J.M.(2006). Kişilik. (Çev. İ.D.Erguvan Sarıoğlu) Kaknüs Yayınları, (1. Basım), İstanbul.
  • Cordes K.A. & Ibrahim H.M. (2003). Applications İn Recreation And Leisure For Today And Future, Von Hoffmann Press, Third Edition, New York.
  • Çevik, S.(1999). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Yurt Renkleri Yayınevi, (2.Baskı), Ankara.
  • Çiçek, V.(2020). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Performanslarına Yönelik Kaygılarının Benlik Saygısı ve Özyeterlilikle İlişkisi, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Güzel Sanatlar Anabilim Dalı, Samsun.
  • Çiğdemoğlu, S.(2006). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Akran Baskısı Özsaygı Ve Dışadönüklük Kişilik Özelliklerinin Okul Türlerine Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı.
  • Çoban, A(.2020). Ruh ve Beden Sağlığı İçin Müzik Terapi, Timaş Yayınları, (3.Baskı), İstanbul.
  • Değer, A.Ç.(2012). Çocuk Korolarının Eğitiminde Bir Yaklaşım Olarak Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Müziksel Erişi Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Döş, B. Gürbüz, Ç. Teres M. (2019). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Koro Dersine Yönelik Motivasyonlarının ve Görüşlerinin İncelenmesi” Issn: 2602-2516 Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi Journal Of Interdisciplinary Educational Research 2019; 3(6); 127-138.
  • Egüz, S.(1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ayyıldız Matbaası, (1. Baskı), Ankara.
  • Erol, I.(2013).Çocuk Korolarının Okul Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Erzen, J. (1991). “Prometus’un Ateşi” Ülke Kalkınmasında Sanatın Yeri, 3. Ulusal Sanat Sempozyumu, İstanbul.
  • Gökçe, M. (2007). Koro Müziğinin Toplumsal İşlevleri Açısından Türkiye Korolar Şenliğinin Kazandırışları Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Uluslararası Asya Ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (Icanas’38), Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 1.1, S.325-352, Ankara.
  • Göknar, Ö. (2014). Özgüven Kazanmak. Arkadaş Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
  • Gül, G. (2018). “A Qualitative Study On The Contribution Of The Choir To Social-Cultural And Psychological Achievements Of Amateur Chorists” International Education Studies; Vol. 11, No. 8; 2018 Issn 1913-9020 E-Issn 1913-9039, Canadian Center Of Science And Education. Journal Of Research İn Music Education.
  • Güler, N. (2008). Müzikle Çocuk Eğitimi. Hepsi Çocuk Yayınları, (1. Basım), İstanbul.
  • Hambly, K. (1997). Özgüven, (Çev. B. Bıçakçı) Rota Yayınları, (2. Basım), İstanbul.
  • İnanç, B. Y. Ve Yerlikaya, E. E. (2018). Kişilik Kuramları, Pegem Akademi, (18. Baskı), Ankara.
  • Kasatura, İ.(1998). Kişilik ve Özgüven, Evrim Yayınevi, (1. Baskı), İstanbul.
  • Kaynak, T.(2018). Çok Sesli Koro Eğitiminin Çocukların Sosyal Eğitimine Olan Etkileri Hakkında Evebeyn Görüşleri, Ekev Akademi Dergisi, Yıl: 22 Sayı: 74.
  • Koca, Ş, (2009). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Ve Almayan Öğrencilerin Kişisel Uyum Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi - Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı,28,S.45-61, Konya.
  • Köksal, A.(1997). Müzik Eğitimi Alan Ve Almayan Ergenlerin Empatik Becerilerinin Ve Uyum Düzeylerinin İncelenmesi (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurtuldu, P.S.(2007). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Özgüven Düzeyleri İle Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lauster, P.(2003). Özgüven Öğrenilebilir (Çev. L.Yarbaş), İlya Basım Yayın, (2. Baskı), İzmir.
  • Lıvesey, L. Morrıson, I. Clıft, S. Camıc, P. (2012), "Benefits Of Choral Singing For Social And Mental Wellbeing: Qualitative Findings From A Cross‐National Survey Of Choir Members", Journal Of Public Mental Health, Vol. 11 No. 1, Pp. 10-26.
  • Moss, H. Lynch, J. O’donoghue, J. (2018). “Exploring The Perceived Health Benefits Of Singing İn A Choir: An İnternational Cross-Sectional Mixed-Methods Study” Volume: 138 İssue: 3, Page(S): 160-168, May 1, 2018. Perspectives İn Public Health.
  • Parker, E.C. (2017). “A Grounded Theory Of Adolescent High School Women’s Choir Singers’ Process Of Social Identity Development”, Volume: 65 İssue: 4, Page(S): 439-460, January 1, 2018.
  • Say, A.(1995). Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, (2.Baskı), Ankara.
  • Selanik, C. (2010). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayıncılık, (2. Baskı), İstanbul.
  • Soner, O.(1995). Aile Uyumu, Öğrenci Özgüveni Ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler, (Doktora Tezi).Marmara Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Soytok Nalçacı, S. (2020), Çalgı Çalan Ve Çalmayan Lisans Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin Karşılaştırılması: Buca Eğitim Fakültesi Örneği, İdil, 68, S. 719–725. Doi: 10.7816/İdil-09-68-10
  • Şanal, M.(2011). Çok Sesli Koroda Şarkı Söylemenin Psikolojik ve Fizyolojik Etkileri (Doktora Tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü -Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Tanç S. (1999). Benlik Değeri Umutsuzluk ve Kariyer Beklentileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uçan, A.(1996). İnsan ve Müzik/İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, (2.Baskı) Ankara.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Arkadaş Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
  • Üstün, S. (2019). “Sosyal Bir Topluluk Olan Amatör Çoksesli Korolarda Yer Alan Bireylerin Mental İyi Oluş Durumları”, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yağışan, N. Sünbül, A. M. Yücalan, Ö. B (2007). Müzik Bölümü Öğrencilerinin Benlik İmgeleri Ve Denetim Odaklarının İncelenmesi, Erciyes Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (1), 243-262. Kayseri.
  • Yanbastı, G.(1996). Kişilik Kuramları, Ege Üniversitesi Basımevi, (2. Basım), İzmir.
  • Yener, Y.A. (2011). Müziğin Çocuklar ve Yaşlılar Üzerindeki Etkileri. Pamukkale Üniversitesi- Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29 (Ocak 2011/I), Ss. 119-124, Denizli.
  • Yiğit, N.Ve Karakaya, O.(2006). Türk Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuarlarında Koro Eğitimi, Selçuk Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16,S.703-714, Konya.

A Theorotical Research On Choir Music/Education And Self-Confidence

Yıl 2022, Sayı: 20, 163 - 176, 30.06.2022
https://doi.org/10.31722/ejmd.1077622

Öz

As is known, choir music and practices generates suitable conditions for individual and social progress. Singing together has some effective results like; forming a collective product with other chorists, expressing self in an ensemble and taking responsibility. At this point its considered that; choir music practices are a supporting factor for forming and shaping one’s self-confidence. Self-confidence forms with daily-life experiences and a basic factor for one’s lifestance. It’s determinative that how individuals reflect their self-confidence in every aspects of life as; family, school, career, etc. Based on acceptance that; choir music and education makes positive contribution for self-confidence perception; this kind of researchs will have effective consequences for educators, chorists, students, choir conductors and field researchers. Owing to the rarity of studies on choir music and self-confidence relations; it is predicted that, this kind of researches are required and will give different perspectives for literature. This is a qualitative study focused on the resarch question: “How is the relation between choir music and education with self-confidence?”. A conceptual framework constituted with literature review. Relations betweeen choir music and self-confidence evaluated in discussion-conclusion title based on the therotical point of view.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. (2015). Kuramdan Uygulamaya Özgüven, Nobel Yayınları, (1. Baskı), Ankara.
  • Apaydın, M. (2006). Çocuk Ve Gençlik Korolarının, Toplumun Kültürel Gelişimindeki Yeri Ve Önemi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi-Iı. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara.
  • Atılgan, D. Ördekçi, D. (2015). “İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü” Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Volume 1, Issue 2, 1 – 25.
  • Bilgin, O. (2011). Ergenlerde Özgüven Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bilirdönmez, K.ve Karabulut N.(2016). Sanat Eğitimi Süreç ve Kuramları. Ekev Akademi Dergisi 20 Sayı: 65.
  • Burger, J.M.(2006). Kişilik. (Çev. İ.D.Erguvan Sarıoğlu) Kaknüs Yayınları, (1. Basım), İstanbul.
  • Cordes K.A. & Ibrahim H.M. (2003). Applications İn Recreation And Leisure For Today And Future, Von Hoffmann Press, Third Edition, New York.
  • Çevik, S.(1999). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Yurt Renkleri Yayınevi, (2.Baskı), Ankara.
  • Çiçek, V.(2020). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Performanslarına Yönelik Kaygılarının Benlik Saygısı ve Özyeterlilikle İlişkisi, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Güzel Sanatlar Anabilim Dalı, Samsun.
  • Çiğdemoğlu, S.(2006). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Akran Baskısı Özsaygı Ve Dışadönüklük Kişilik Özelliklerinin Okul Türlerine Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı.
  • Çoban, A(.2020). Ruh ve Beden Sağlığı İçin Müzik Terapi, Timaş Yayınları, (3.Baskı), İstanbul.
  • Değer, A.Ç.(2012). Çocuk Korolarının Eğitiminde Bir Yaklaşım Olarak Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Müziksel Erişi Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Döş, B. Gürbüz, Ç. Teres M. (2019). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Koro Dersine Yönelik Motivasyonlarının ve Görüşlerinin İncelenmesi” Issn: 2602-2516 Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi Journal Of Interdisciplinary Educational Research 2019; 3(6); 127-138.
  • Egüz, S.(1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ayyıldız Matbaası, (1. Baskı), Ankara.
  • Erol, I.(2013).Çocuk Korolarının Okul Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Erzen, J. (1991). “Prometus’un Ateşi” Ülke Kalkınmasında Sanatın Yeri, 3. Ulusal Sanat Sempozyumu, İstanbul.
  • Gökçe, M. (2007). Koro Müziğinin Toplumsal İşlevleri Açısından Türkiye Korolar Şenliğinin Kazandırışları Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Uluslararası Asya Ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (Icanas’38), Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 1.1, S.325-352, Ankara.
  • Göknar, Ö. (2014). Özgüven Kazanmak. Arkadaş Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
  • Gül, G. (2018). “A Qualitative Study On The Contribution Of The Choir To Social-Cultural And Psychological Achievements Of Amateur Chorists” International Education Studies; Vol. 11, No. 8; 2018 Issn 1913-9020 E-Issn 1913-9039, Canadian Center Of Science And Education. Journal Of Research İn Music Education.
  • Güler, N. (2008). Müzikle Çocuk Eğitimi. Hepsi Çocuk Yayınları, (1. Basım), İstanbul.
  • Hambly, K. (1997). Özgüven, (Çev. B. Bıçakçı) Rota Yayınları, (2. Basım), İstanbul.
  • İnanç, B. Y. Ve Yerlikaya, E. E. (2018). Kişilik Kuramları, Pegem Akademi, (18. Baskı), Ankara.
  • Kasatura, İ.(1998). Kişilik ve Özgüven, Evrim Yayınevi, (1. Baskı), İstanbul.
  • Kaynak, T.(2018). Çok Sesli Koro Eğitiminin Çocukların Sosyal Eğitimine Olan Etkileri Hakkında Evebeyn Görüşleri, Ekev Akademi Dergisi, Yıl: 22 Sayı: 74.
  • Koca, Ş, (2009). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Ve Almayan Öğrencilerin Kişisel Uyum Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi - Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı,28,S.45-61, Konya.
  • Köksal, A.(1997). Müzik Eğitimi Alan Ve Almayan Ergenlerin Empatik Becerilerinin Ve Uyum Düzeylerinin İncelenmesi (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurtuldu, P.S.(2007). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Özgüven Düzeyleri İle Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lauster, P.(2003). Özgüven Öğrenilebilir (Çev. L.Yarbaş), İlya Basım Yayın, (2. Baskı), İzmir.
  • Lıvesey, L. Morrıson, I. Clıft, S. Camıc, P. (2012), "Benefits Of Choral Singing For Social And Mental Wellbeing: Qualitative Findings From A Cross‐National Survey Of Choir Members", Journal Of Public Mental Health, Vol. 11 No. 1, Pp. 10-26.
  • Moss, H. Lynch, J. O’donoghue, J. (2018). “Exploring The Perceived Health Benefits Of Singing İn A Choir: An İnternational Cross-Sectional Mixed-Methods Study” Volume: 138 İssue: 3, Page(S): 160-168, May 1, 2018. Perspectives İn Public Health.
  • Parker, E.C. (2017). “A Grounded Theory Of Adolescent High School Women’s Choir Singers’ Process Of Social Identity Development”, Volume: 65 İssue: 4, Page(S): 439-460, January 1, 2018.
  • Say, A.(1995). Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, (2.Baskı), Ankara.
  • Selanik, C. (2010). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayıncılık, (2. Baskı), İstanbul.
  • Soner, O.(1995). Aile Uyumu, Öğrenci Özgüveni Ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler, (Doktora Tezi).Marmara Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Soytok Nalçacı, S. (2020), Çalgı Çalan Ve Çalmayan Lisans Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin Karşılaştırılması: Buca Eğitim Fakültesi Örneği, İdil, 68, S. 719–725. Doi: 10.7816/İdil-09-68-10
  • Şanal, M.(2011). Çok Sesli Koroda Şarkı Söylemenin Psikolojik ve Fizyolojik Etkileri (Doktora Tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü -Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Tanç S. (1999). Benlik Değeri Umutsuzluk ve Kariyer Beklentileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uçan, A.(1996). İnsan ve Müzik/İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, (2.Baskı) Ankara.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Arkadaş Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
  • Üstün, S. (2019). “Sosyal Bir Topluluk Olan Amatör Çoksesli Korolarda Yer Alan Bireylerin Mental İyi Oluş Durumları”, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yağışan, N. Sünbül, A. M. Yücalan, Ö. B (2007). Müzik Bölümü Öğrencilerinin Benlik İmgeleri Ve Denetim Odaklarının İncelenmesi, Erciyes Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (1), 243-262. Kayseri.
  • Yanbastı, G.(1996). Kişilik Kuramları, Ege Üniversitesi Basımevi, (2. Basım), İzmir.
  • Yener, Y.A. (2011). Müziğin Çocuklar ve Yaşlılar Üzerindeki Etkileri. Pamukkale Üniversitesi- Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29 (Ocak 2011/I), Ss. 119-124, Denizli.
  • Yiğit, N.Ve Karakaya, O.(2006). Türk Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuarlarında Koro Eğitimi, Selçuk Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16,S.703-714, Konya.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Kaçmaz 0000-0002-9248-6954

Başak Çağlar Bu kişi benim 0000-0003-3604-1552

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2022
Kabul Tarihi 3 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Kaçmaz, D., & Çağlar, B. (2022). KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME. Eurasian Journal of Music and Dance(20), 163-176. https://doi.org/10.31722/ejmd.1077622
AMA Kaçmaz D, Çağlar B. KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME. Eurasian Journal of Music and Dance. Haziran 2022;(20):163-176. doi:10.31722/ejmd.1077622
Chicago Kaçmaz, Derya, ve Başak Çağlar. “KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 20 (Haziran 2022): 163-76. https://doi.org/10.31722/ejmd.1077622.
EndNote Kaçmaz D, Çağlar B (01 Haziran 2022) KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME. Eurasian Journal of Music and Dance 20 163–176.
IEEE D. Kaçmaz ve B. Çağlar, “KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 20, ss. 163–176, Haziran 2022, doi: 10.31722/ejmd.1077622.
ISNAD Kaçmaz, Derya - Çağlar, Başak. “KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME”. Eurasian Journal of Music and Dance 20 (Haziran 2022), 163-176. https://doi.org/10.31722/ejmd.1077622.
JAMA Kaçmaz D, Çağlar B. KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME. Eurasian Journal of Music and Dance. 2022;:163–176.
MLA Kaçmaz, Derya ve Başak Çağlar. “KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 20, 2022, ss. 163-76, doi:10.31722/ejmd.1077622.
Vancouver Kaçmaz D, Çağlar B. KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME. Eurasian Journal of Music and Dance. 2022(20):163-76.

Eurasian Journal of Music and Dance