In order to increase the quality of education, it has become a necessity for educational institutions to provide accessibility to the digital content they produce by effectively using technological infrastructure. The basis of the necessity of using intangible cultural heritage in every aspect and in every medium is to question the existence of traditional dance in the network society as a dynamic that sustains the cultural identity of the society. A comprehensive and in-depth transformation and change process has sought unique ways to maintain its effectiveness in current educational environments and digital media. Acquiring detailed information about traditional dance and making cultural and artistic content accessible are important for sustainability as well as for the purpose of teaching. This situation has brought about new generation library models.
The main aim of this study is to take its place in its field and in the digital culture environment in terms of sharing, transfer and sustainability of knowledge, thanks to the digital archive created by recording traditional dance contents, and to ensure the creation of a digitalized traditional dance repertoire in accordance with the teaching that will guide open access to cultural heritage products. Sharing traditional dance recordings, especially in terms of perception and application of the local character, constitutes the first stage of the study as digital educational material. 152 traditional dances selected from 17 provinces of Anatolia, by transferring it to Ege University Library and Documentation Department Audiovisual Specialization Archive, ensuring that cultural materials are archived digitally and accessible to the public, It has been enabled to become a cultural resource that students can access at any time during and after their education.
Traditional dance teaching traditional dance repertoire digitalization of traditional dance digital archive educational material
Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SHD-2021- 22437
Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi'ne ve ekip arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Eğitim kurumlarının teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanarak ürettiği dijital içeriklere erişebilirlik sağlaması, eğitimdeki niteliği arttırmak için zorunluluk haline gelmiştir. Somut olmayan kültürel mirasın her açıdan ve her mecrada kullanım gerekliliğinin temelinde, geleneksel dansın toplumun kültürel kimliğini ayakta tutan bir dinamik olarak ağ toplumunun içindeki varlığını sorgulamaktır. Güncel eğitim ortamları geniş kapsamlı ve derinlemesine bir dönüşüm ve değişim süreci ile dijital mecrada etkinliğini koruyabilmek için kendine özgü yollar aramıştır. Geleneksel dansa yönelik detaylı bilgi edinimi, kültürel ve sanatsal içeriklerinin erişilebilir olması, öğretim amacının yanı sıra, sürdürülebilirlik açısından da önem taşımaktadır. Bu durum, yeni nesil kütüphane modellerini doğurmuştur.
Geleneksel dans içeriklerinin kayıt altına alınmasıyla oluşturulan dijital arşiv sayesinde, bilginin paylaşımı, aktarımı ve sürdürülebilirliği açısından kendi alanında ve dijital kültür ortamında yerini almak ve kültürel miras ürünlerine açık erişim sağlanmasına rehberlik edecek öğretime uygun bir şekilde dijitalleştirilen geleneksel dans repertuvarının oluşturulmasını sağlamak bu çalışmanın temel amacıdır. Geleneksel dans kayıtlarının yöre karakterini algılama ve uygulama açısından paylaşımı, dijital eğitim materyali olarak çalışmanın ilk aşamasını oluşturmaktadır. Anadolu’nun 17 ilinden seçilmiş 152 geleneksel dans repertuvarının Ege Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Görsel ve İşitsel İhtisas Arşivi’ne aktarılmasıyla; kültürel malzemenin dijital ortamda arşivlenip toplum tarafından erişilebilir olmasına, öğrencilerin öğrenim hayatları süresince ve sonrasında her an erişebilecekleri kültürel bir kaynak olmasına olanak sağlanmıştır.
Geleneksel dans öğretimi geleneksel dans repertuvarı geleneksel dansın dijitalleşmesi dijital arşiv eğitim materyali
SHD-2021- 22437
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dans ve Koreografi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SHD-2021- 22437 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 24 |
Eurasian Journal of Music and Dance