Bu araştırma, Ayfer Tanrıverdi “Viyola II” metodunda bulunan I., II. ve I-II. pozisyon geçişli etütlerin sol ve sağ el tekniklerinin viyola eğitimi bakımından incelenmesine yöneliktir. Yapılan inceleme ile tespit edilen sol ve sağ el teknikleri hakkında öğrenci ve öğretmenlere bakış açısı kazandırmak hedeflenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında belgesel tarama tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi için metottaki pozisyon geçişli etütler incelenmiş, her etüt bestecisi, hızı belirtilerek, sol ve sağ el teknikleri tespit edilmiş, tablolaştırılmış ve sunulmuştur. Araştırma sonucunda metotta yer alan 78 etütte sol el teknikleri açısından entenasyon, modülasyon, parmak tutma, parmak hazırlama, çift ses basma, 3 ve 4 sesli akor sesleri basma, dizi ve arpej seslerini basma tekniklerinin kullanıldığı; Metottaki sağ el teknikleri incelendiğinde orta yayda detaşe, bütün yayda detaşe ve legato, bağlı ve bağsız staccato, kol dengesi çalıştırma amacı ile tel atlama çalışmaları, iki teli aynı anda çalma, 3 sesli ve 4 sesli akoru bölerek çalma, nüans ve aksan çalma tekniklerinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
This research aims to analyze the left and right hand techniques of the etudes with I, II and I-II position transitions in Ayfer Tanrıverdi "Viola II" method in terms of viola education. It is aimed to provide students and teachers with a perspective on the left and right hand techniques determined by the examination. Documentary scanning technique was used to collect the research data. For the analysis of the data, the etudes with position transitions in the method were examined, each etude's composer, speed, left and right hand techniques were determined, tabulated and presented. As a result of the research, it was found that in 78 etudes in the method, in terms of left hand techniques, intonation, modulation, finger holding, finger preparation, double voicing, 3 and 4-voice chord voicing, scale and arpeggio voicing techniques were used; When the right hand techniques in the method were analyzed, it was concluded that techniques such as detachment on the middle bow, detachment and legato on the whole bow, bound and unbound staccato, string skipping exercises to train arm balance, playing two strings at the same time, playing by dividing 3-voice and 4-voice chords, nuance and accent playing techniques were used.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
| Bölüm | Kitap İncelemeleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 10 Aralık 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 26 |
Eurasian Journal of Music and Dance