Johann Sebastian Bach tarafından 1727’de bestelenen Matthäuspassion (Latince: Passio Domini nostri J. C.
secundum Evangelistam Matthaeum, BWV 244), batı müziği tarihindeki en etkili kutsal oratoryolardan biri olarak öne çıkmaktadır. Orta Çağ'da gelişen ve yaygınlaşan basmakalıp Gregoryen tarzı ilahilerden farklı olarak (ki bu eserde esas olarak Evanjelik bölümlerde hala kullanılmaktadır), Matthäuspassion büyük ölçüde ‘seküler’ ezgileri, özellikle de dans formlarını kutsal bir bağlamda kullanmıştır. Bu alışılmadık düzenin nedenleri üzerine şekillenen sorular doğrultusunda, makalem öncelikle Erken Hristiyanlık dönemindeki müziğe dair tarihsel düşünceleri ve Lutherci reformun dini müzik üzerindeki etkisini ele alacaktır. Ardından, Matthäuspassion’daki dans formlarına odaklanan kısa bir analiz sunarak bu olağanüstü eserin müzikal, felsefi ve estetik değerini daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, Erken Modern (Protestan) Almanya'da müzik ve din arasındaki genel düşünce akımlarını da daha kapsamlı bir şekilde değerlendirecektir.
Johann Sebastian Bach Klasik Müzik Matthäuspassio Müzik Ve Din Dans Müziği
Written by Johann Sebastian BACH in 1727, St. Matthew Passion (Latin: Passio Domini nostri J. C. secundum
Evangelistam Matthaeum, BWV 244) is arguably the most influential sacred oratorio during the Western music
history. Unlike the stereotypical Gregorian-style hymns that flourished in the Middle Ages (which is still used in
this passion mainly for the Evangelical parts), St. Matthew Passion largely applied ‘secular’ tunes, notably the
dance forms, into a sacred religious context. With such question about this seemingly unusual layout, my essay will mainly describe the historical thoughts of music on Early Christian period, the Lutheran reformation on religious music, then followed by a brief analysis of St Matthew passion with the emphasis of its dance forms, in order to further understand the musical, philosophical and aesthetics value of this remarkable composition, and furthermore, the understanding of the general trend of thoughts on music and religion in Early Modern (Protestant) Germany.
Johann Sebastian Bach Classical Music St. Matthew Passion Music And Religion Dance Music
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 8 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 26 |
Eurasian Journal of Music and Dance