BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA DİJİTAL ETİK: TWITTER’DA ŞİDDET İÇERİKLİ İLETİLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 46, 01.03.2017

Öz

Konvansiyonel medya sonrası ortaya çıkan Yeni Medya teknolojileri, insanların iletişim ihtiyacına yönelik geliştirilmiştir. Dijital ortamlar oluşturan Yeni Medya, insanlara birer kullanıcı bireyler olarak iletişim sürecine doğrudan katılma olanağı sunmaktadır. Böylelikle hem kaynak hem de hedef konumuna geçen bireyler, gündem olan olayları birer uzmanmış gibi yorumlayabilmekte, bilginin oluşum sürecine etki edebilmekte ve hatta diğer bireyleri yönlendirmektedir. İnsanların toplum olmak adına ortaya koydukları etik kavramı ise dijital ortamda tamamen dönüşerek kodlanmakta; dijital etik adını alarak sosyal medyada açığa çıkmaktadır. Bu bağlamda sosyal medyada yayılan tüm bilgiler dijital etik ile harmanlanarak hedefe ulaşmaktadır. Böylelikle etik açıdan incelenme fırsatı sunan pek çok ileti sürekli olarak sosyal medya ortamlarında dolanmaktadır. Bu çalışmada dijital etik kavramına giriş yapılarak gerçekleşen bir metrobüs kazası sonrası sosyal medyada yorum yapan on sekiz adet kullanıcı iletileri incelenmektedir. Bu sayede sosyal medyada toplum açısından tamamen dışlanmış etiksel yaklaşım tanımlanmaya çalışılmaktadır

DIGITAL ETHIC IN SOCIAL MEDIA: INVESTIGATION OF VIOLENT MESSAGES ON TWITTER

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 46, 01.03.2017

Öz

Today’s world is changing with technology. Especially all of the media is very attractive for people. Conventional media becomes new media. This is because of people’s request. But new media is not so innocent. Some ethical concerns are fairly considered in terms of today’s world. Communication is as old as humanity history. Data is base factor for communication in terms of process of communication. So, data is circling from person to person speedly. But communication is not pure. It has some problems and this is very important for be understantable. Noise is a term for communication and social media. In this examination, noise factors are targets in the social media and we are examining digital noise factors. So, in this examination we are looking for some etchical problems in social media. The aim is to examine the digital etchics of social media

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89UC94PF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tamer Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayrak, T. (2017). SOSYAL MEDYADA DİJİTAL ETİK: TWITTER’DA ŞİDDET İÇERİKLİ İLETİLERİN İNCELENMESİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 1(1), 32-46.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png