İnternet kullanıcıları, satın alma ihtiyacına yönelik arama motorlarında inceledikleri ürün ve hizmetleri, karşılaştırma yapma, araştırma ve düşünme gibi nedenlerden ötürü hemen satın alma eğilimi göstermemektedirler. İnternet kullanıcıların en sık vakit geçirdiği sosyal medya platformlarında daha önce inceledikleri ürünlerin reklamlarıyla tekrar karşılaşmaları, inceledikleri ürün ve hizmetlerin hatırlatılmasına yardımcı olarak satın alma eğilimini teşvik etmektedir. Kullanıcıların arama motorlarında inceledikleri ürün-hizmetlerle sosyal medyada tekrar karşılaşmalarını sağlayan ve yeni bir reklam anlayışı olan Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamları araştırması, derinlemesine betimlemeyle katılan görüşmecilerin düşüncelerinden modelleme oluşturarak konunun kapsam ve çerçevesini ortaya çıkartarak tanımsal ve kavramsal temelinin oluşturulması ihtiyacına yönelik hazırlanmıştır. Araştırma, konuyla ilgili uzman kişilerle gerçekleştirilen mülakatlar çevresinde Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının ne olduğu ve nasıl uygulandığıyla beraber, reklam modelinin temel taşları oluşturularak kavramsal ve tanımsal olarak ortaya çıkartılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgularda, Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının genel amaç ve kullanım nedeni olarak satın almayı arttırma, kampanya stratejisi oluşturmada ise en önemli noktanın hedef kitle analizi olduğu, satın almaya olan etkisinin yüksek düzeyde olduğu ve işletmeler açısından farkındalık düzeyinin ise, kurumsal işletmlerde farkındalık yüksekken küçük ölçekli işletmelerde farkındalığın düşük olduğu bulgularına rastlanılmıştır.
Adhesion. (2018, 02 06). What Is Google Remarketing and How It Works. 03 25, 2018 tarihinde
Adhesion Online Marketing Specialist: https://www.adhesion.co.nz/blog/google-remarketing- how-itworks/
adresinden alındı.
Baadsgaard, J. (2016, 08 22). What is the Best Way to Use Retargeting? 28 11, 2017 tarihinde Search
Engine Journal: https://www.searchenginejournal.com/retargeting-2016- customer-focusedexperience/
170108/ adresinden alındı.
Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 4.
Brennan, C. (2017, 02 17). Winning Strategies for Social Media Retargetings. 11 28, 2017 tarihinde
Falcon: https://www.falcon.io/insights-hub/topics/social- media-roi/social- media-retargeting/
adresinden alındı.
Hecht, D. (2017, 10 5). A Beginner Guide to Retargeting Ads. 11 28, 2017 tarihinde Hubspot
Marketing: https://blog.hubspot.com/marketing/retargeting-campaigns- beginner-guide adresinden
alındı.
Johnson, L. (2017, 01 17). Facebook Advertisers Now Have More Ways to Create Retarged Ads. 05
05 2018 tarihinde Adweek: http://www.adweek.com/digital/facebook-advertisers-now-have-moreways-
create-retargeted-ads-175458/ adresinden alındı.
Kim, L. (2015, 04 05). Twitter Retargeting: Now On Twitter, Ads Follow You. 11 29, 2017 tarihinde
Word Stream: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/12/05/twitter-retargeting adresinden alındı.
Lord, J. (2011, 04 05). Retargeting: What It Is & How to Use It. 11 25, 2017 tarihinde Moz:
https://moz.com/blog/retargeting-basics- what-it- is-how- to-use- it adresinden alındı.
Markham, J. (2017, 05 08). Why Marketers Should Combine Social & Search for Local Advertisers.
10 25,2017 tarihinde Local Search Association: http://www.lsainsider.com/why-marketers-shouldcombine-
social-search-for-local-advertisers/archives#sthash.exhMktE7.duM6vjzA.dpbs adresinden
alındı.
Ramondo, P. (2015, 12 03). How to Retarget With Instagram Ads. 11 29, 2017 tarihinde Social Media
Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to- retarget-instagram- ads/ adresinden alındı.
Schaller, T. (2017, 09 22). A Guide to Social Media Ad Retargeting. 11 28, 2017 tarihinde Social
Media Today: https://www.socialmediatoday.com/marketing/guide-social- media-ad- retargeting
adresinden alındı.
Vohra, R., Saberi, A., Nazerzadeh, H. (2008, April 21). Dynamic Cost-Per- Action Mechanisms and
Applications to Online Advertising. Proceedings Of The 17th International Conference on World Wide
Web, 179.
Adhesion. (2018, 02 06). What Is Google Remarketing and How It Works. 03 25, 2018 tarihinde
Adhesion Online Marketing Specialist: https://www.adhesion.co.nz/blog/google-remarketing- how-itworks/
adresinden alındı.
Baadsgaard, J. (2016, 08 22). What is the Best Way to Use Retargeting? 28 11, 2017 tarihinde Search
Engine Journal: https://www.searchenginejournal.com/retargeting-2016- customer-focusedexperience/
170108/ adresinden alındı.
Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 4.
Brennan, C. (2017, 02 17). Winning Strategies for Social Media Retargetings. 11 28, 2017 tarihinde
Falcon: https://www.falcon.io/insights-hub/topics/social- media-roi/social- media-retargeting/
adresinden alındı.
Hecht, D. (2017, 10 5). A Beginner Guide to Retargeting Ads. 11 28, 2017 tarihinde Hubspot
Marketing: https://blog.hubspot.com/marketing/retargeting-campaigns- beginner-guide adresinden
alındı.
Johnson, L. (2017, 01 17). Facebook Advertisers Now Have More Ways to Create Retarged Ads. 05
05 2018 tarihinde Adweek: http://www.adweek.com/digital/facebook-advertisers-now-have-moreways-
create-retargeted-ads-175458/ adresinden alındı.
Kim, L. (2015, 04 05). Twitter Retargeting: Now On Twitter, Ads Follow You. 11 29, 2017 tarihinde
Word Stream: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/12/05/twitter-retargeting adresinden alındı.
Lord, J. (2011, 04 05). Retargeting: What It Is & How to Use It. 11 25, 2017 tarihinde Moz:
https://moz.com/blog/retargeting-basics- what-it- is-how- to-use- it adresinden alındı.
Markham, J. (2017, 05 08). Why Marketers Should Combine Social & Search for Local Advertisers.
10 25,2017 tarihinde Local Search Association: http://www.lsainsider.com/why-marketers-shouldcombine-
social-search-for-local-advertisers/archives#sthash.exhMktE7.duM6vjzA.dpbs adresinden
alındı.
Ramondo, P. (2015, 12 03). How to Retarget With Instagram Ads. 11 29, 2017 tarihinde Social Media
Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to- retarget-instagram- ads/ adresinden alındı.
Schaller, T. (2017, 09 22). A Guide to Social Media Ad Retargeting. 11 28, 2017 tarihinde Social
Media Today: https://www.socialmediatoday.com/marketing/guide-social- media-ad- retargeting
adresinden alındı.
Vohra, R., Saberi, A., Nazerzadeh, H. (2008, April 21). Dynamic Cost-Per- Action Mechanisms and
Applications to Online Advertising. Proceedings Of The 17th International Conference on World Wide
Web, 179.