İnternet kullanıcıları, satın alma ihtiyacına yönelik arama motorlarında inceledikleri ürün ve
hizmetleri, karşılaştırma yapma, araştırma ve düşünme gibi nedenlerden ötürü hemen satın alma
eğilimi göstermemektedirler. İnternet kullanıcıların en sık vakit geçirdiği sosyal medya
platformlarında daha önce inceledikleri ürünlerin reklamlarıyla tekrar karşılaşmaları, inceledikleri
ürün ve hizmetlerin hatırlatılmasına yardımcı olarak satın alma eğilimini teşvik etmektedir.
Kullanıcıların arama motorlarında inceledikleri ürün-hizmetlerle sosyal medyada tekrar
karşılaşmalarını sağlayan ve yeni bir reklam anlayışı olan Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamları
araştırması, derinlemesine betimlemeyle katılan görüşmecilerin düşüncelerinden modelleme
oluşturarak konunun kapsam ve çerçevesini ortaya çıkartarak tanımsal ve kavramsal temelinin
oluşturulması ihtiyacına yönelik hazırlanmıştır. Araştırma, konuyla ilgili uzman kişilerle
gerçekleştirilen mülakatlar çevresinde Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının ne olduğu ve
nasıl uygulandığıyla beraber, reklam modelinin temel taşları oluşturularak kavramsal ve tanımsal
olarak ortaya çıkartılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgularda, Sosyal Medyada Arama Motoru
Reklamlarının genel amaç ve kullanım nedeni olarak satın almayı arttırma, kampanya stratejisi
oluşturmada ise en önemli noktanın hedef kitle analizi olduğu, satın almaya olan etkisinin yüksek
düzeyde olduğu ve işletmeler açısından farkındalık düzeyinin ise, kurumsal işletmlerde farkındalık
yüksekken küçük ölçekli işletmelerde farkındalığın düşük olduğu bulgularına rastlanılmıştır.
Arama Motoru Reklamları Sosyal Medya Yeniden Hedefleme Yeniden Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)