Sanayinin gelişmesiyle ve sermaye akışının sağlanması ile markalar güç kazanmaya başlamıştır.
Sermaye gücüne sahip olan markaların yayılışı daha hızlı olmuştur. “Fordizm” ile başlayan seri
üretim, yerini çeşitliliğe bırakmıştır. Markalar hedef kitlenin duygularına ve arzularına odaklanmaya
başlamıştır. Üretim ve tüketim özellikleri kültürlere (gelenek, görenek,örf ve adetler vb.) göre
değişmektedir. Toplum içinde, belli dönemlerde hızlı üretilen ve tüketilen kültürel öğelerin bütünü
popüler kültürdür. Günümüzde bu kavramları sosyal medyada toplamak mümkündür. Global bir
marka sosyal medyada sadece o ülkeye özel, o ülkenin kültürüne uygun içerikler paylaşabilmekte,
hatta o bölgeye özel ürünler üretebilmektedir. Burada marka glokal bir davranış sergilemiş olmaktadır.
Global bir marka olan McDonald’s birçok ülkenin kültürüne, geleneğine, coğrafyasına, adetlerine,
göreneklerine önem vermektedir. Bu çalışmada, örneklem olarak seçilen McDonal’s firmasının glokal
yaklaşım ve faaliyetleri sosyal ağ olarak İnstagramdaki paylaşımlarının analiziyle gerçekleştirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)