Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA GLOKAL YAKLAŞIM ÖRNEĞİ OLARAK “MCDONALD’S” ANALİZİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 127 - 145, 06.05.2019

Öz

Sanayinin gelişmesiyle ve sermaye akışının sağlanması ile markalar güç kazanmaya başlamıştır.
Sermaye gücüne sahip olan markaların yayılışı daha hızlı olmuştur. “Fordizm” ile başlayan seri
üretim, yerini çeşitliliğe bırakmıştır. Markalar hedef kitlenin duygularına ve arzularına odaklanmaya
başlamıştır. Üretim ve tüketim özellikleri kültürlere (gelenek, görenek,örf ve adetler vb.) göre
değişmektedir. Toplum içinde, belli dönemlerde hızlı üretilen ve tüketilen kültürel öğelerin bütünü
popüler kültürdür. Günümüzde bu kavramları sosyal medyada toplamak mümkündür. Global bir
marka sosyal medyada sadece o ülkeye özel, o ülkenin kültürüne uygun içerikler paylaşabilmekte,
hatta o bölgeye özel ürünler üretebilmektedir. Burada marka glokal bir davranış sergilemiş olmaktadır.
Global bir marka olan McDonald’s birçok ülkenin kültürüne, geleneğine, coğrafyasına, adetlerine,
göreneklerine önem vermektedir. Bu çalışmada, örneklem olarak seçilen McDonal’s firmasının glokal
yaklaşım ve faaliyetleri sosyal ağ olarak İnstagramdaki paylaşımlarının analiziyle gerçekleştirilecektir.

Kaynakça

  • Bocock, R. (2009). Tüketim, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Held D, McGrew A, (2014). Küresel Dönüşümler, Ankara: Phoenix Kitap. Kotler, P.(2015). A’dan Z’ye Pazarlama, İstanbul: Mediacat. McLuhan, M. ve diğerleri (2005). Kadife Karanlık, İstanbul: Su Yayınevi. The Brand Age; Markanız Melek Mi Şeytan Mı? /Marka Kişiliği ve Göstergeler, Haziran 2009 Van Djik, J (2016) Ağ Toplumu, İstanbul: Kafka/Epsilon Yayıncılık. Yaylagül, L. (2010). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Kitabevi. Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, İstanbul: Derin Yayınları. Linkler 1. Medya Nedir? (11.04.2019) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=MEDYA 2. Marka Nedir? (14.04.2019) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=MARKA 3. Yeni Medya (14.04.2019) http://www.mahsumakbas.com/yeni-medya-nedir/ 4 .Marka Yapılandırma (14.04.2019) http://dosya.marmara.edu.tr/ikf/iib-dergi/2007-1/225-237-MARKA-YAPILANDIRMA.pdf Görseller Görsel 1. McDonalds Türkiye(14.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/5Ouhk5pY9D/?taken-by=mcdonaldsturkiye Görsel 2. McDonalds Türkiye(14.04.2019) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı http://www.instagram.com/p/1zzAIpJYw0/?taken-by=mcdonaldsturkiye Görsel 3. McDonalds Türkiye(24.04.2019) 30 Ağustos Zafer Bayramı https://www.instagram.com/p/BJuOgx4jFZO/ Görsel 4. McDonalds Türkiye(24.04.2019) 10 Kasım https://www.instagram.com/p/BMnjzM-gq2l/ Görsel 5. McDonalds Türkiye(24.04.2019) 10 Kasım https://www.instagram.com/p/BbTYs4mln_n/ Görsel 6. McDonalds Türkiye(24.04.2019) Galata Kulesi https://www.instagram.com/p/Bb9RiajlXf8/ Görsel 7. McDonalds Türkiye(24.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/BVwOOpHFDbd/ Görsel 8. McDonalds Türkiye(24.04.2019) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı https://www.instagram.com/p/BpgbvislWrR/ Görsel 9. McDonalds Türkiye(24.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/BkCVy2rlXid/ Görsel 10. McDonalds Türkiye(24.04.2019) Çanakkale Zaferi https://www.instagram.com/p/BvJDp4pAdXW/ Görsel 11. McDonald’s Brezilya (14.04.2019) Fifa World Cup Brasil https://www.instagram.com/p/nq9Q-BB1y-/?taken-by=mcdonalds_br Görsel 12. McDonald’s Brezilya (14.04.2019) Brezilya Bayrağı https://www.instagram.com/p/qCjSRrB1_c/?taken-by=mcdonalds_br Görsel 13. McDonald’s Hindistan (14.04.2019) McCafe https://www.instagram.com/p/43LasdFMEW/?taken-by=mcdonalds_india Görsel 14. McDonald’s Hindistan (14.04.2019) Navratri https://www.instagram.com/p/8zk5z7lMBI/?taken-by=mcdonalds_india Görsel 15. McDonald’s Hindistan (24.04.2019) Tanrı Ganesh https://www.instagram.com/p/BYM-dxAluTz/ Görsel 16. McDonald’s Hindistan (24.04.2019) Maharaja Burger https://www.instagram.com/p/BQma5D9AQWw/ Görsel 17. McDonald’s Hindistan (24.04.2019) Mango Suyu https://www.instagram.com/p/BBZQOZvlMGB/ Görsel 18. McDonald’s Mısır (14.04.2019) Kurban Bayramı https://www.instagram.com/p/7-wv45yd4n/?taken-by=mcdonaldsegy Görsel 19. McDonald’s Mısır (24.04.2019) Ramazan Ayının Başlangıcı https://www.instagram.com/p/BGWuJQvSd_4/ Görsel 20. McDonald’s Mısır (24.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/BHe_N2_DFyC/ Görsel 21. McDonald’s Mısır (24.04.2019) Ramazan Bayramı Başlangıcı https://www.instagram.com/p/Bi4nXmqHTDD/ Görsel 22. McDonald’s Kuveyt (14.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/8ASrCtoLoe/?taken-by=mcdonaldskuwait Görsel 23. McDonald’s Kuveyt (24.04.2019) Ramadan Kareem https://www.instagram.com/p/BGR8S1hILiV/ Görsel 24. McDonald’s Kuveyt (24.04.2019) Kuveyt Şehri https://www.instagram.com/p/BLNcCZTBrQZ/ Görsel 25. McDonald’s Kuveyt (24.04.2019) Ramazan Bayramı https://www.instagram.com/p/BVwv3S1ALD4/ Görsel 26. McDonald’s Endonezya (14.04.2019) Barogsai https://www.instagram.com/p/kEUvptkoss/?taken-by=mcdonaldsid Görsel 27. McDonald’s Endonezya (24.04.2019) İdul Adha https://www.instagram.com/p/BKPN6lCBJ7S/ Görsel 28. McDonald’s Endonezya (24.04.2019) İdul Adha https://www.instagram.com/p/Bmw6naVncGL/ Görsel 29. McDonald’s Endonezya (24.04.2019) Vesak Günü https://www.instagram.com/p/BjWBD7JH6Pe/
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selin Yılmaz Bu kişi benim 0000-0001-9146-3155

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2018
Kabul Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. (2019). SOSYAL MEDYADA GLOKAL YAKLAŞIM ÖRNEĞİ OLARAK “MCDONALD’S” ANALİZİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3(2), 127-145.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png