Günümüzde bireylerin alışkanlıkları, gelişen teknoloji ile birlikte değişmeye başlamıştır. Bu değişim
geleneksel medyanın iletişim araçlarından biri olan televizyon teknolojisinin tahtını salladığı gibi, bu
değişen teknolojiyi kullanan bireylerin alışkanlıklarını ve toplumun sosyo-kültürel yapısını da
etkilemiştir. Toplumun sosyal medyadan etkilenmesiyle birlikte, farklılaşmaya yol açan bu geleneksel
olmayan medyaya ‘yeni medya’ adı verilmiştir. Yeni medya geleneksel medyaya nazaran, daha fazla
tercih edilmektedir. Yeni medyanın sunduğu yenilikler, toplumu ilgilendiren pek çok alanda kendini
göstermektedir. Bu bağlamda; yeni medyanın özgün olmasıyla birlikte; her bireyin sosyal medya
içeriği oluşturabilmesi, yorumda bulunabilmesi ve içeriğe katkıda bulunabilmesi bu yeniliklerden
sadece birkaçı denilebilir. Ayrıca sosyal medyanın çok sık kullanılıyor olması sayesinde reklam ve
pazarlama içerikli işlevleri sağlayabilmek için, sosyal medya uzmanına ihtiyaç duyulmaya
başlanmıştır. Nitekim bu ihtiyaçların kaynağında sosyal medya kullanıcıları vardır. Bireyler
kendilerini kolaylıkla ifade edebildikleri bu sosyal medya platformları sayesinde medyayı
yönlendirmeye başlamışlardır. Bu sayede ortaya çıkan durum; izleyicinin televizyon programlarını,
televizyon dizilerini gerek olumlu-olumsuz eleştiriler ile gerekse eş zamanlı geri bildirimler ile
yönlendirmektedirler. Bu makalenin amacı ise; izleyicilerin dizi izleme süreci içindeki etkileşiminin
analizidir.
Dizi İzleyicisi Sosyal Medya Etkileşim Yaklaşımı Kullanımlar Doyumlar Kuramı İzleyici Kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)