Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 146 - 163, 06.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Akdoğan Y. (2000), Görsel İktidar, İstanbul: İnsan Yayınları. Yengin D. (2015), Sosyal Medya Araştırmaları, İstanbul: Paloma Yayınevi. Yengin D. (2014), Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları. Filiz, A. (2017), Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları. Güçdemir Y. (2010), Sanal Ortamda İletişim, Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İstanbul, Derin Yayınevi Hazar, M. (2011), Sosyal Medya Bağımlılığı- Bir Alan Çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi Bahar 2011, Sayı 32, 151-176 Massimo, B. Çeviri: Gül, B.(2000), İletişim Tarihi, İstanbul: Avıcıol Basım-Yayın. Meltem C. A.(2014), Televizyon Ekranından İnternete: Melez Bir Tür Olarak “SINIF 2010, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2014, Cilt 8, Sayı 3. Ormanlı O, (2010), Kültür Endüstrisi Bağlamında Türkiye’de İnteraktif Televizyon Yayıncılığı, Uluslararası Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010, Bildiri Kitabı, İstanbul, Nisan 2010, s.400-408.

İZLEYİCİLERİN DİZİ İZLEME SÜRECİ İÇİNDEKİ ETKİLEŞİMİNİN ANALİZİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 146 - 163, 06.05.2019

Öz

Günümüzde bireylerin alışkanlıkları, gelişen teknoloji ile birlikte değişmeye başlamıştır. Bu değişim
geleneksel medyanın iletişim araçlarından biri olan televizyon teknolojisinin tahtını salladığı gibi, bu
değişen teknolojiyi kullanan bireylerin alışkanlıklarını ve toplumun sosyo-kültürel yapısını da
etkilemiştir. Toplumun sosyal medyadan etkilenmesiyle birlikte, farklılaşmaya yol açan bu geleneksel
olmayan medyaya ‘yeni medya’ adı verilmiştir. Yeni medya geleneksel medyaya nazaran, daha fazla
tercih edilmektedir. Yeni medyanın sunduğu yenilikler, toplumu ilgilendiren pek çok alanda kendini
göstermektedir. Bu bağlamda; yeni medyanın özgün olmasıyla birlikte; her bireyin sosyal medya
içeriği oluşturabilmesi, yorumda bulunabilmesi ve içeriğe katkıda bulunabilmesi bu yeniliklerden
sadece birkaçı denilebilir. Ayrıca sosyal medyanın çok sık kullanılıyor olması sayesinde reklam ve
pazarlama içerikli işlevleri sağlayabilmek için, sosyal medya uzmanına ihtiyaç duyulmaya
başlanmıştır. Nitekim bu ihtiyaçların kaynağında sosyal medya kullanıcıları vardır. Bireyler
kendilerini kolaylıkla ifade edebildikleri bu sosyal medya platformları sayesinde medyayı
yönlendirmeye başlamışlardır. Bu sayede ortaya çıkan durum; izleyicinin televizyon programlarını,
televizyon dizilerini gerek olumlu-olumsuz eleştiriler ile gerekse eş zamanlı geri bildirimler ile
yönlendirmektedirler. Bu makalenin amacı ise; izleyicilerin dizi izleme süreci içindeki etkileşiminin
analizidir.

Kaynakça

  • Akdoğan Y. (2000), Görsel İktidar, İstanbul: İnsan Yayınları. Yengin D. (2015), Sosyal Medya Araştırmaları, İstanbul: Paloma Yayınevi. Yengin D. (2014), Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları. Filiz, A. (2017), Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları. Güçdemir Y. (2010), Sanal Ortamda İletişim, Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İstanbul, Derin Yayınevi Hazar, M. (2011), Sosyal Medya Bağımlılığı- Bir Alan Çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi Bahar 2011, Sayı 32, 151-176 Massimo, B. Çeviri: Gül, B.(2000), İletişim Tarihi, İstanbul: Avıcıol Basım-Yayın. Meltem C. A.(2014), Televizyon Ekranından İnternete: Melez Bir Tür Olarak “SINIF 2010, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2014, Cilt 8, Sayı 3. Ormanlı O, (2010), Kültür Endüstrisi Bağlamında Türkiye’de İnteraktif Televizyon Yayıncılığı, Uluslararası Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010, Bildiri Kitabı, İstanbul, Nisan 2010, s.400-408.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Simge Büyükarslan 0000-0003-4199-5676

Deniz Yengin 0000-0002-6846-0770

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2018
Kabul Tarihi 27 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büyükarslan, S., & Yengin, D. (2019). İZLEYİCİLERİN DİZİ İZLEME SÜRECİ İÇİNDEKİ ETKİLEŞİMİNİN ANALİZİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3(2), 146-163.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png