Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GELENEKSELDEN YENİ MEDYAYA GEÇİŞ SÜRECİNDE İÇERİK ÜRETİMİ SÜRECİNİN DÖNÜŞÜMÜ: CÜNEYT ÖZDEMİR YOUTUBE KANALI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 200 - 212, 01.09.2019

Öz

İletişim alanında veri, bilgi ve enformasyonun kaynaktan hedefe ulaşımı medya araçlarıyla
gerçekleşmektedir. Geleneksel medyada haberin kamuya sunulması gazete, radyo ve televizyon gibi
medya araçlarıyla yapılırken her geçen gün kendini yenileyerek gelişen teknoloji, insanlığa sunduğu
olanaklar, yeni araçlar, yeni biçimler ve yeni yöntemlerle kitlelere ulaşan yeni medyayı ve onun
araçlarını inşa etmektedir. Bu değişimle birlikte geleneksel medya ve yeni medyanın olmazsa olmazı
olan içerik ve içerik üretimi de değişime uğramış ve farklı bir içerik anlayışı oluşmuştur. Bu değişimde
kitle iletişim araçları, içeriğin kamuya sunulduğu platformların özellikleri, dijital dünyanın doğurduğu
yeni imkânlar ve hedef kitlenin yapısı gibi çeşitli konular etkili olmaktadır. Bu çalışmada, uzun
yıllardır gazeteci olarak geleneksel medyadaki çalışmalarına devam etmekte olan Cüneyt Özdemir’in
yeni medya platformlarından biri olan Youtube’da, Cüneyt Özdemir kanalında ürettiği içerikler,
gelenekselden yeni medyaya geçiş sürecinde içerik üretimi sürecinin dönüşümü açısından literatür
tarama ve içerik analizi yöntemleriyle incelenmiştir.

Kaynakça

  • Bulut, “Sermayenin Medyası Medyanın Sermayesi Ekonomi Politik Yaklaşımlar”. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2009. Cassidy, W. P. (2008). Online News Credibility: An Examination of the Perceptions of Newspaper Journalists. Journal of Computer-Mediated Communication, 12, 478-498. Chayko, M. Süperbağlantılı “İnternet, Dijital Medya&Tekno-Sosyal Hayat”. (Çev: Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak) İstanbul: Der Yayınları, 2018. Cheung, Christy M.K, Chiu, Pui-Yee ve Lee, Matthew K. O. (2011), Online Social Networks: Why do students use Facebook?, Computers in Human Behavior, Vol 27, 1337-1343. Fuchs, Christian (2016), "Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş", Nota Bene Yayıncılık, Ankara. Güngör, N. İletişim, Kuram ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2018. Jin,Yan, Lie, Brooke Fisher ve Austin, Lucinda L. (2011), Examining the Role of Social Media in Effective Crisis Management: The Effects of Crisis Origin, Information Form and Source on Publics' Crisis Responses, Communication Research, 41 (1), 74-94. McLuhan, M ve Powers B. Global Köy. İstanbul: Scala Yayıncılık, 2001. Postman, N. Televizyon Öldüren Eğlence: Gösteri Çağında Kamusal Söylem. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. Rogers, “Communication Technology The New Media in Society”. New York: Free Publishing, 1986. Yengin, D. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014. Yengin, D. Sosyal Medya Araştırmaları. İstanbul: Paloma Yayınları, 2015. Yüksel, Okan (2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı. Ankara: Sinemis Yayınları. Weeks, B. E., & Holbert, R. L. (2013). Predicting Dissemination of News Content in Social Media: A Focus on Reception, Friending, and Partisanship. Journalism & Mass Communication, 90(2), 212- 232.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kübra Nur Duran 0000-0002-6567-5856

İrem Yeniceler 0000-0002-5375-8013

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2019
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duran, K. N., & Yeniceler, İ. (2019). GELENEKSELDEN YENİ MEDYAYA GEÇİŞ SÜRECİNDE İÇERİK ÜRETİMİ SÜRECİNİN DÖNÜŞÜMÜ: CÜNEYT ÖZDEMİR YOUTUBE KANALI. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3(3), 200-212.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png