Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YILDIZ SPORCULARIN SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 226 - 236, 01.09.2019

Öz

Teknolojinin gelişimi ve internette bilgiye ulaşmanın kolaylaşması sonucu sosyal medya kullanımı
artmıştır. Sosyal medya üzerinden dünyanın herhangi bir yerinden kullanıcılara ulaşabilen insanlar
gün içinde yaşadıkları, karşılaştıkları ve hissettikleri şeyi paylaşma isteği duymaktadır. Bu istek
sonucunda sosyal medya günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Dünyada herkes
tarafından takip edilen spor karşılaşmaları çok büyük bir kitleye hitap etmektedir. Hem sosyal
medyanın dünyadaki herkes tarafından kullanılabiliyor olması hem de tüm insanların bir şekilde ilgi
duyduğu spor karşılaşmaları yan yana gelince, birliktelik kaçınılmaz olmuştur. Bu kitleler takip
ettikleri takım veya sporcularla ilgili meraklarını, onların sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı
paylaşımlar üzerinden gidermekte ve tanıyabilmektedir. Sosyal medyanın giderek artan kullanıcı
sayısıyla birlikte farklı sporları yapan yıldız sporcuların paylaşımları da değişmektedir. Bu değişiklik
sırasında kendi markalarını da ortaya çıkartan sporcular, paylaşımlarını kitlelerine bir şeyleri tavsiye
etmek üzerine yoğunlaştırmakta. Farklı sporlardan yıldız sporcuların sosyal medya paylaşımlarının
inceleneceği bu çalışmada sporcu-takipçi etkileşimi ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Atalı, L. ve Çoknaz, D. (2014). Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin Facebook Kullanımı. Calp, E. (2018). Bireysel Spor Pazarlamasında Sosyal Medya Unsurlarının Kullanımı, İzmir. Ekmekçi R. ve Ekmekçi YAD. (2010). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1 (1): 23-29. Gökaliler, E. (2014). Spor Endüstrisinde Spor Tüketimi ve Marka İlişkisi. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 93-114). İstanbul: Köprü Kitapları. Hamamcı, E. (2015). Televizyon ve Sosyal Medya İlişkisi, İstanbul. Karakuş, O. (2015). Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Kulüplerinin Sosyal Medya Aracılığı ile Taraftarları Üzerinde Marka Sadakati Oluşturma Çalışmalarının Değerlendirilmesi, İstanbul. Kürkçü, D.D. (2014). Spor Sponsorluğu ve Marka Değerine Etkisi: Garanti Bankası Örneği. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 72-92). İstanbul: Köprü Kitapları. Özgen, E. (2014). Türkiye’de Futbolcuların Markalaşma Sorunu ve Medya İletişimi Açısından Bir Yaklaşım. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 115-134). İstanbul: Köprü Kitapları. Talimciler A. (2014). Türkiye’de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, İstanbul: Bağlam Yayınları. Taşkıran İ.A. (2017). Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi, Ankara. Yıldız, Ö.E. (2014). Toplumsal İletişimde Spor, Medya ve Reklam. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 225-263). İstanbul: Köprü Kitapları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğulcan Berk Bu kişi benim 0000-0002-4533-1917

Tamer Bayrak Bu kişi benim 0000-0003-0776-1606

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2019
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Berk, O., & Bayrak, T. (2019). YILDIZ SPORCULARIN SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3(3), 226-236.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png