Bu çalışmanın amacı, sosyal medya etkisinin ‘Arap Baharı’ hareketi üzerindeki etkisini açıklamaktır. Tunus'da 2010 sonunda başlayan 'Arap Baharı', Mısır ve diğer Arap ülkeleri ile 2011'in başlangıcına kadar devam etti. Sosyal medya, sadece dünyanın aktivitistleri takip etmesini değil, katılımcıların ve aktivistlerin haberleşmesini sağlayarak onları biraraya getirdi, iletişimlerini sağladı. Sosyal medya aynı zamanda bu süreçte insanların birbirleriyle iletişimini de sağladı. Araştırma metodu olarak literatür taraması kullanılmıştır. Mısır örneğinde, sosyal medya araçlarının kullanımı odaklı literatür taraması sonuçları, ağırlıklı olarak Facebook kullanımının, Mısır’da ‘Arap Baharı’ olarak adlandırılan süreci etkilediğini ifade etmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)