İçerik üretimi günümüzde büyük ölçüde dijitalleşmiş durumdadır. Sıradan kullanıcılar, profesyoneller, topluluklar internete yükleme frekansı çok yüksek olan içerikler bırakmaktadır. Ancak bu üretimde önemli olan içeriğin bir etki oluşturabilmesi ve diğerlerinden farklılaşabilmesidir. Bu amaçla ortaya konan bir dizi içerik kuralı bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, içeriğin kurallarının belirlenmesine katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda, medium.com (09.01.2022 tarihi itibarı ile Alexa verilerine göre internetin en çok ziyaret edilen 132. web sitesidir.) ortamında “yazılım, tasarım, blokzincir, veri bilimi, yapay zekâ, bulut teknolojisi, girişimcilik ve popüler teknoloji” etiketleri ile yer alan 1.966 Türkçe makalenin biçimsel özellikleri ortaya çıkarılmış ve en çok alkış alan makalelerin ortak noktaları tespit edilerek bunlara ilişkin modeller ortaya konmuştur. Böylelikle, metin türünde içerik üretenler bu yönde bir içgörü kazanabileceklerdir. Araştırmada nicel analiz yöntemleri kullanılmış ve amaca yönelik olarak parametrik olmayan testlerden Kruskal-Wallis, Man-Whitney U, Ki-Kare ve Spearman’s Rho fark ve ilişki testleri uygulanmıştır. Oluşturulan modeller, alkış sayısını arttıran beş durum ve alkış sayısını arttıran beş değişken üzerinedir.
Dijital İçerik Üretimi Dijital Metin Dijital İçerik Üreticisi Dijital İçerik Türleri Makale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)