Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TRANSFORMATION OF SOCIAL MEDIA TROLL AND POLITICAL PARTICIPATION THE CASE OF YOUTUBE

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 483 - 509, 27.09.2024

Öz

The impact of social media in the public sphere has brought about societal and cultural changes. The use of social media with anonymous identities has also increased political participation and communication. These platforms are also exposed to misleading and harmful troll activities. Many trolls act with the intent of entertainment or provocation. In this study, trolling on YouTube is examined in the context of participatory culture, and text and discourse analysis is applied to the five most interacted videos of the content creator known as Deep humor. As a result of this research, it has been determined that trolling has its own unique creative element and that videos that are not normally funny become popular through trolling methods. Troll content received high levels of interaction, and despite the content creator not posting new content for a long time, there was no observed decrease in interaction; in fact, an increase was detected. Therefore, it is seen that the content can be used at any time regardless of its timing. Additionally, considering all the findings, it has been observed that the publication of troll content on YouTube plays a significant role in the spread of political participation and troll culture.

Kaynakça

  • Adam Ol Oğlim Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Coie93pdmly Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Aktaş, Ö. (2016). Bir İletişim Yöntemi Olarak Caps/Memes. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(14), 1-14.
  • Aydın, O. Ş. (2011). “Teknoloji, Haber, Nesnellik: Yeni Medya Üzerine Tartışma Notları”, İletişim Ve Teknoloji (Derl: Z. Hepkon),İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi
  • Aydoğan, F., & Kırık, A. M. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (18), 58-69.
  • Binark, F. M., Karataş, Ş., Çomu, T., & Koca, E. (2015). Türkiye’de Boyd, D. (2008). American Teen Sociality İn Networked Publics. Unpublished Doktoral Thesis, University Of Berkeley.
  • Caps Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Caps Erişim Tarihi 15.05.2024
  • Caps-Meme Https://Tr.Pinterest.Com/Pin/614389574152493840/ Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Caps-Meme Https://Www.Bengusuozcan.Com/Life-Things/Dadaizmden-Siyasi-Capslere/ Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Caps-Meme Https://Www.Memurlar.Net/Album/9187/En-Komik-Siyasi-Capsler.Html Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Castells, M. (2009). Space Of Flows And Timeless Time. Communication Power, 33-36.
  • Çağlar, N., & Köklü, P. H. (2017). Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 148-173.
  • Dawkins, R. (2006). The Selfish Gene. New York: Oxford University Press.
  • Deep Humor Https://Www.Youtube.Com/@Deephumor1 Erişim Tarihi 14.12.2023
  • Deephumor1 Https://Socialblade.Com/Youtube/C/Deephumor1erişim Tarihi 15.12.2023
  • Dolgun, U. (2016). Kitle İletişim Araçları Ve Yeni Medya.
  • Eker, H. S., & Orkan, S. (2023). Tavsiye Sistemleri: Youtube Tavşan Deliğinden Aşağı Düşmek. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 187-196.
  • Eldeniz, L. (2010). İkinci Medya Çağında Etkileşimin Rolü Ve Web 2.0. İkinci Medya Çağında İnternet, 1. Fuchs, C. (2011). An Alternative View Of Privacy On Facebook. Information, 2(1), 140-165.
  • Gençalp, H. (2019). Görsel Kültür, Çoklu Okuryazarlık Ve Çoklu Biçimlilik Bağlamında Sosyal Medya İletileri. Global Media Journal Tr Edition, 10(19), 52-75.
  • Geray, H. (2003). İletişim Ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ütopya Yayınevi.
  • Hard Kapitalizm Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=B54jmigt8pc Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Hard Kapitalizm Vol3 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=6ehrxjgyw4s Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Hardaker, C. (2013). “Uh.... Not To Be Nitpicky, But… The Past Tense Of Drag İs Dragged, Not Drug.”: An Overview Of Trolling Strategies. Journal Of Language Aggression And Conflict, 1(1), 58-86.
  • Kahya, Y. (2018). Bir İletişim Aracı Olarak Mizah: Sosyal Medyada Spor Temalı ‘Caps’kültürü. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 1020-1030.
  • Kalaycıoğlu, E. (2013). Siyasal Katılmanın Anotomisi. Bilim Akademisi Derneği, 34(179/148), 1-6.
  • Kapani, M. (2012). Politika Bilimine Giriş. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Karaçor, S. (2009). Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 121-131.
  • Karataş, Ş., & Binark, M. B. (2016). Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller Ve Ürünleri ‘Caps’ Ler. Trt Akademi, 1(2), 426-448.
  • Karma Röportaj Serisi Vol16 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Vwtwsbobzja Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Karma Röportaj Serisi Vol17 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Yk4abj1q4pw Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Katılım Https://Sozluk.Gov.Tr Erişim Tarihi 15.11.2023
  • Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2008). New Media: A Critical İntroduction. Routledge. Manovich, L. (2002). The Language Of New Media. Mıt Press.
  • Mercimek, B., Yaman, N. D., Kelek, A., & Odabaşı, H. F. (2016). Dijital Dünyanın Yeni Gerçeği: Troller. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 67-77.
  • Özsoy, D. (2015). Tweeting Political Fear: Trolls İn Turkey. Journal Of History School (Johs), 12(22), 535-552. Schwartz, M. (2008, Ağustos). The Trolls Among Us.
  • Taiwo, R. (2014). Impoliteness İn Asynchronous Online Discussion Forum: A Case Study Of Trolling İn Nairaland. Com. Pragmatics Of Nigerian English İn Digital Discourse, 67-76.
  • Taşdelen, M. (2011). Siyaset Sosyolojisi, İstanbul Kocav Yayınları.
  • Törenli, N., & Ulaş, S. E. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı: Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi. Bilişim Ve Sanat.
  • Trol Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Trol Erişim Tarihi 24.11.2023
  • Türkiye Dijital 2023 Https://Www.Guvenliweb.Org.Tr/Dosya/Hqtlp.Pdf Erişim Tarihi 05.04.2024 Twitter’da Trol Kültürü.
  • Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). Sosyal Medya Kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (52), 88-102.
  • Van Dijk, J. (2016). The Network Society. London: Sage.
  • Vardal, Z. B. (2015). Nefret Söylemi Ve Yeni Medya. Maltepeüniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 132-156.
  • Yeni Medya Https://Yenimedya.Wordpress.Com/Calismalar/ Erişim Tarihi 04.11.2023
  • Yılmaz, Ç. (2017). İnternet-Ortamlı Mem Çalışmaları: Uluslararası Alan Yazına Bir Bakış Ve Türkiye’deki Olanaklar. Global Media Journal Tr Edition, 8(15), 182-207.
  • Youtube Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Youtube Erişim Tarihi 07.12.2023

SOSYAL MEDYA TROLLÜK VE SİYASAL KATILIMIN DÖNÜŞÜMÜ YOUTUBE ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 483 - 509, 27.09.2024

Öz

Sosyal medyanın kamusal alandaki etkisi, toplumsal ve kültürel değişimleri beraberinde getirmiştir. Anonim kimliklerle yapılan sosyal medya kullanımı, siyasi katılımı ve iletişimi de artırmıştır. Bu platformlar aynı zamanda yanıltıcı ve zararlı trol eylemlere de maruz kalmaktadır. Birçok trol, eğlence veya kışkırtma amacıyla hareket etmektedir. Çalışmada Youtube üzerinden trol hareketi, katılımcı kültür bağlamında incelenmiş, Deep humor adlı içerik üreticisinin en çok etkileşim alan beş videosuna, metin ve söylem analizi uygulanmıştır. Yapılan bu araştırmanın sonucunda, trolün kendine özgü yaratıcı bir unsurunun bulunduğu ve normalde komik olmayan videoları trolleştirme yöntemleriyle popüler hale getirdiği belirlenmiştir. Trol içerikleri, yüksek ilgiyle etkileşim almış, içerik üreticisi uzun süre yeni yayın yapmamasına rağmen, etkileşimde herhangi bir düşüş gözlemlenmemiş, hatta artış saptanmıştır. Bu nedenle, içeriklerin zamanı dikkate alınmaksızın herhangi bir zamanda kullanılabileceği görülmüştür. Ayrıca, tüm bulgular değerlendirildiğinde, YouTube üzerinden trol içeriğinin yayınlanmasının siyasal katılım ve trol kültürünün yayılmasında önemli bir rol oynadığı gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Adam Ol Oğlim Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Coie93pdmly Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Aktaş, Ö. (2016). Bir İletişim Yöntemi Olarak Caps/Memes. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(14), 1-14.
  • Aydın, O. Ş. (2011). “Teknoloji, Haber, Nesnellik: Yeni Medya Üzerine Tartışma Notları”, İletişim Ve Teknoloji (Derl: Z. Hepkon),İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi
  • Aydoğan, F., & Kırık, A. M. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (18), 58-69.
  • Binark, F. M., Karataş, Ş., Çomu, T., & Koca, E. (2015). Türkiye’de Boyd, D. (2008). American Teen Sociality İn Networked Publics. Unpublished Doktoral Thesis, University Of Berkeley.
  • Caps Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Caps Erişim Tarihi 15.05.2024
  • Caps-Meme Https://Tr.Pinterest.Com/Pin/614389574152493840/ Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Caps-Meme Https://Www.Bengusuozcan.Com/Life-Things/Dadaizmden-Siyasi-Capslere/ Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Caps-Meme Https://Www.Memurlar.Net/Album/9187/En-Komik-Siyasi-Capsler.Html Erişim Tarihi 18.05.2024
  • Castells, M. (2009). Space Of Flows And Timeless Time. Communication Power, 33-36.
  • Çağlar, N., & Köklü, P. H. (2017). Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 148-173.
  • Dawkins, R. (2006). The Selfish Gene. New York: Oxford University Press.
  • Deep Humor Https://Www.Youtube.Com/@Deephumor1 Erişim Tarihi 14.12.2023
  • Deephumor1 Https://Socialblade.Com/Youtube/C/Deephumor1erişim Tarihi 15.12.2023
  • Dolgun, U. (2016). Kitle İletişim Araçları Ve Yeni Medya.
  • Eker, H. S., & Orkan, S. (2023). Tavsiye Sistemleri: Youtube Tavşan Deliğinden Aşağı Düşmek. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 187-196.
  • Eldeniz, L. (2010). İkinci Medya Çağında Etkileşimin Rolü Ve Web 2.0. İkinci Medya Çağında İnternet, 1. Fuchs, C. (2011). An Alternative View Of Privacy On Facebook. Information, 2(1), 140-165.
  • Gençalp, H. (2019). Görsel Kültür, Çoklu Okuryazarlık Ve Çoklu Biçimlilik Bağlamında Sosyal Medya İletileri. Global Media Journal Tr Edition, 10(19), 52-75.
  • Geray, H. (2003). İletişim Ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ütopya Yayınevi.
  • Hard Kapitalizm Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=B54jmigt8pc Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Hard Kapitalizm Vol3 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=6ehrxjgyw4s Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Hardaker, C. (2013). “Uh.... Not To Be Nitpicky, But… The Past Tense Of Drag İs Dragged, Not Drug.”: An Overview Of Trolling Strategies. Journal Of Language Aggression And Conflict, 1(1), 58-86.
  • Kahya, Y. (2018). Bir İletişim Aracı Olarak Mizah: Sosyal Medyada Spor Temalı ‘Caps’kültürü. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 1020-1030.
  • Kalaycıoğlu, E. (2013). Siyasal Katılmanın Anotomisi. Bilim Akademisi Derneği, 34(179/148), 1-6.
  • Kapani, M. (2012). Politika Bilimine Giriş. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Karaçor, S. (2009). Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 121-131.
  • Karataş, Ş., & Binark, M. B. (2016). Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller Ve Ürünleri ‘Caps’ Ler. Trt Akademi, 1(2), 426-448.
  • Karma Röportaj Serisi Vol16 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Vwtwsbobzja Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Karma Röportaj Serisi Vol17 Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Yk4abj1q4pw Erişim Tarihi 26.09.2024
  • Katılım Https://Sozluk.Gov.Tr Erişim Tarihi 15.11.2023
  • Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2008). New Media: A Critical İntroduction. Routledge. Manovich, L. (2002). The Language Of New Media. Mıt Press.
  • Mercimek, B., Yaman, N. D., Kelek, A., & Odabaşı, H. F. (2016). Dijital Dünyanın Yeni Gerçeği: Troller. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 67-77.
  • Özsoy, D. (2015). Tweeting Political Fear: Trolls İn Turkey. Journal Of History School (Johs), 12(22), 535-552. Schwartz, M. (2008, Ağustos). The Trolls Among Us.
  • Taiwo, R. (2014). Impoliteness İn Asynchronous Online Discussion Forum: A Case Study Of Trolling İn Nairaland. Com. Pragmatics Of Nigerian English İn Digital Discourse, 67-76.
  • Taşdelen, M. (2011). Siyaset Sosyolojisi, İstanbul Kocav Yayınları.
  • Törenli, N., & Ulaş, S. E. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı: Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi. Bilişim Ve Sanat.
  • Trol Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Trol Erişim Tarihi 24.11.2023
  • Türkiye Dijital 2023 Https://Www.Guvenliweb.Org.Tr/Dosya/Hqtlp.Pdf Erişim Tarihi 05.04.2024 Twitter’da Trol Kültürü.
  • Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). Sosyal Medya Kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (52), 88-102.
  • Van Dijk, J. (2016). The Network Society. London: Sage.
  • Vardal, Z. B. (2015). Nefret Söylemi Ve Yeni Medya. Maltepeüniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 132-156.
  • Yeni Medya Https://Yenimedya.Wordpress.Com/Calismalar/ Erişim Tarihi 04.11.2023
  • Yılmaz, Ç. (2017). İnternet-Ortamlı Mem Çalışmaları: Uluslararası Alan Yazına Bir Bakış Ve Türkiye’deki Olanaklar. Global Media Journal Tr Edition, 8(15), 182-207.
  • Youtube Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Youtube Erişim Tarihi 07.12.2023
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Kakız 0009-0009-4950-1053

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 23 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kakız, H. (2024). SOSYAL MEDYA TROLLÜK VE SİYASAL KATILIMIN DÖNÜŞÜMÜ YOUTUBE ÖRNEĞİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 8(3), 483-509.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png