Job satisfaction can be defined as the level of fulfillment that the employees percieve about the expectations from their job. Job satisfaction, which is a factor of job performance and as important as the organization structure, depends on the characteristics and work of individuals, as well as business environment. of administrative and academic staff worked at vocational schools. In this respect, job satisfaction scale was applied to administrative and academic staff worked at İzmir Vocational School, Dokuz Eylül University. The results show that the level of job satisfaction differs in some subdimensions of job satisfaction survey depending on whether the personnel is academic or administrative
İş doyumu, çalışanların işlerinden beklentilerinin karşılanma derecesi olarak tanımlanabilir.
Organizasyon yapısı kadar önemli olan ve bireylerin iş performansını etkileyen faktörlerden
biri olan iş doyumu, bireyin iş çevresi kadar bireylerin ve yapmış oldukları işin özelliklerine
de bağlıdır.
Birçok sektörde ara eleman istihdamında kilit rol oynayan meslek yüksekokulları, ülkelerin
kalkınmasında önemlidir. Bu noktada meslek yüksekokullarının sundukları eğitim kalitesi ön
plana çıkan bir unsurdur. Meslek yüksekokulu çalışanlarının yaptıkları işe karşı tutumları,
işleri hakkındaki görüşleri ve iş performansları eğitim kalitesini etkileyen unsurlardandır. Bu
çalışmada meslek yüksekokullarında çalışan idari ve akademik personelin iş doyumunun
ölçülmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek
Yüksekokulu idari ve akademik personeline iş doyumu ölçeği uygulanmıştır. Analiz
sonuçlarına göre iş doyumu alt boyutları bazında değerlendirilmiş, iş doyumu düzeyinin
personelin akademik ya da idari personel olmasına göre farklılaştığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2 |