Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 16, 01.05.2014

Öz

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 16, 01.05.2014

Öz

Bu araştırmada, meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri; cinsiyet, mezun olunan lise türü, anne ve baba eğitim durumu, sosyo-ekonomik düzey (SED) ve matematik başarısı değişkenlerine dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Erzurum Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 265 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından matematik dersine adapte edilen “Beck Umutsuzluk Ölçeği (BUÖ)” ve “Kişisel Bilgi Formu (KBF)” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde alma teknikleri, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney-U testleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları, öğrencilerin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerinin “gelecek ile ilgili duygular ve beklentiler”, “motivasyon kaybı” ve “umut” alt boyutlarında cinsiyet, okul türü, anne ve baba eğitim durumu ve SED değişkenlerinde farklılaşmadığı ancak matematik başarısı bakımından ölçeğin tüm alt boyutlarında farklılaştığını ortaya çıkartmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serpil Yorgancı

Menşure Kolçak Bu kişi benim

Ömer Terzioğlu Bu kişi benim

Zafer Kartal Bu kişi benim

Nilgün Bilici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yorgancı, S., Kolçak, M., Terzioğlu, Ö., Kartal, Z., vd. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-16.
AMA Yorgancı S, Kolçak M, Terzioğlu Ö, Kartal Z, Bilici N. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. Mayıs 2014;2(1):1-16.
Chicago Yorgancı, Serpil, Menşure Kolçak, Ömer Terzioğlu, Zafer Kartal, ve Nilgün Bilici. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2014): 1-16.
EndNote Yorgancı S, Kolçak M, Terzioğlu Ö, Kartal Z, Bilici N (01 Mayıs 2014) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2 1 1–16.
IEEE S. Yorgancı, M. Kolçak, Ö. Terzioğlu, Z. Kartal, ve N. Bilici, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri”, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 1–16, 2014.
ISNAD Yorgancı, Serpil vd. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2/1 (Mayıs 2014), 1-16.
JAMA Yorgancı S, Kolçak M, Terzioğlu Ö, Kartal Z, Bilici N. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2:1–16.
MLA Yorgancı, Serpil vd. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, 2014, ss. 1-16.
Vancouver Yorgancı S, Kolçak M, Terzioğlu Ö, Kartal Z, Bilici N. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2(1):1-16.