Turkey natural-induced such as mainly earthquakes, floods, landslides, rocks and avalanches, mud flows, tornadoes and storms, and human-induced events such as fires, accidents, food poisoning, disease, violence and terrorism are often experience. 25 million students, who are a long part of the day at school, could face disaster and emergency. Therefore, every school should have a disaster and emergency plan and it should be applied effectively to least harm, and protect of students, teachers and other employees. It is not given enough attention are not implemented and there has not been enough research in Turkey. The aim of this study points out significance of school disaster and emergency plan gives the principles of plan, provides guidance for plan and contributes to the implementation
Türkiye başta deprem olmak üzere sel, heyelan, kaya ve çığ düşmesi, çamur akması, hortum ve fırtına gibi doğa kaynaklı olayların yanı sıra, yangın, kaza, gıda zehirlenmesi, salgın hastalık, şiddet ve terör gibi insan kaynaklı olaylarla da çok sık karşılaşmaktadır. Günün önemli bir kısmını okullarda geçiren 25 milyon öğrencinin de bir afet veya acil durumla karşılaşma olasılığı oldukça yüksektir. Olası bir afet ve acil durumdan öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer çalışanların etkilenmemesi veya en az şekilde etkilenmesi için her okulun mutlaka afet ve acil durum planının olması ve bu planın etkili bir şekilde uygulanması gerekmektedir. Türkiye’de maalesef bu konuya yeterince önem verilmemiş okulların afet ve acil durum planlarını hazırlamalarıyla ilgili yeterince araştırma ve çalışma yapılmamıştır. Çalışmamızın amacı okul afet ve acil durum yönetimi planlarının önemine dikkat çekerek, plan esaslarını vermek, planların hazırlanması hususunda yol gösterici olmak ve okullarda etkin bir şekilde uygulanmasına katkı sağlamaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |