Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Ana Bilim Dallarındaki Yeterlilikleri Üzerine Bir Araştırma: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2021, , 545 - 552, 31.12.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1012610

Öz

İnşaat mühendisliği öğrencilerinin lisans eğitimlerinde almış oldukları bitirme projesi ve yaz stajı dersi, gelecekteki çalışma hayatları hakkında ön fikir oluşturmaktadır. Geleneksel olarak lisans eğitimlerinde dinleyici konumda bulunan öğrenciler yaz stajı ve bitirme projesi dersi sayesinde mesleki çalışma koşullarını deneyimlemekte, ayrıca mesleki anlamda eksiklerini tamamlamakta ve inşaat mühendisliği problemlerini araştırarak çözüm yolları bulmayı aktif olarak öğrenmektedirler. Bu çalışma ile yaz stajı ve bitirme projesi dersleri almış olan inşaat mühendisliği öğrencilerinin, pasif öğrenme yolu ile teorik olarak aldıkları derslerin yaz stajı ve bitirme projesine etkisi, mesleki eksiklerinde farkındalıklar, yaz stajı ve/veya bitirme projesi derslerinin gelecekteki kariyer ve akademik tercihlere etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ve Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümlerinde 2018-2020 yılları arasında bitirme projesi dersini alan öğrencilere anket çalışması yapılmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin zorunlu olan staj sayılarının arttırılarak daha fazla alan ve tecrübe kazanmaları ve çalışma tecrübesi olan insanlar tarafından düzenlenecek sempozyumlara daha fazla ihtiyaç duyulduğu sonucu elde edilmiştir.

Teşekkür

Bu çalışmaya verdikleri destekten dolayı anket çalışmasının yapıldığı zaman Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanları olan Prof. Dr. Kurtuluş ve Prof. Dr. Salih YAZICIOĞLU’na ve ankete katılan öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Bayram, S., Dirikgil, T., Tantekin, G., Bulut, N., Haktanır, T. ve Laptalı, E., (2011). İnşaat mühendisliği bölümü öğrencilerinin mevcut eğitim sistemine bakışı ve çözüm önerileri. 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 265-274.
  • Demirtürk, D. ve Tunç, G., (2021). İnşaat mühendisliği eğitimi ve türkiye’de inşaat sektörünün lisans eğitimine bakış açısı. Engineering Sciences, 16 (1), 15-38.
  • Elshorbagy, A., ve Schonwetter, D.J., (2002). Engineer morphing: bridging the gap between classroom teaching and the engineering profession. International Journal of Engineering Education, 18 (3), 295-300.
  • Ersoy, U., (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde sorunlar, nedenleri ve çözüm yolları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara 23-29.
  • Felder, R. ve Brent, R., (2009). Active learning: an introduction. ASQ Higher Education Brief, 1-5.
  • Kaya, N., Yünkül, K. ve Çiçek, C., (2017). İnşaat mühendisliği öğrencilerinin bitirme projelerinin öğrenci tercihleri ve önem derecesine göre değerlendirilmesi. 4. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 161-174.
  • Kayıkçı, N.S., (2009). İnşaat mühendisliği eğitimi ve sorunları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 385-391.
  • King, W.S. ve Duan, L., (2010). Practical summer training in civil and construction engineering for cultivation of professional ability. Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 136, 4, 233-238.
  • Koçyiğit, Ö., Alyavuz, B. ve Bildirici, A., (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde staj. 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 235-246.
  • Likert, R.A., (1932). Technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 140, 44-55.
  • Marton, F., Hounsell, D. ve Entwistle, N.J., (1984). The Experience of Learning. Edinburgh Scottish Academic Press.
  • Mertol, H. ve Yılmaz, F., (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin gerekliliği, 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 265-274.
  • Oğuz, S. Altın, S., Yaman, İ.Ö., Kırçıl, M.S., Bakır, A. ve Sönmez, G., (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde Türkiye gerçeği. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 207-241.
  • Özdamar, K., (2002). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Soygür, Ü., (2009). 21. yüzyılda inşaat mühendisi yetiştirmek ne öğretilmeli-nasıl öğretilmeli, 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara 265-280.
  • Uğur, L.O., (2017). İnşaat mühendisliği eğitiminde, yapı işletmesi projesi dersi bünyesinde yapılan bir bilimsel makale hazırlama uygulaması ve getirileri. 4. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 150-160.

A Research on the Competences of Civil Engineering Students in Departments: Current Situation, Problems and Solution

Yıl 2021, , 545 - 552, 31.12.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1012610

Öz

An initial comprehension of professional civil engineering is generated in the minds of civil engineering students via the graduation project and the summer internship course. In the conventional undergraduate education, students have a passive role as listeners; however, thanks to the summer internship and the graduation project, they are provided the opportunity to actively search for solutions by investigating the conditions in their work environment, the engineering problems, and their professional deficiencies. In this study, the contributions of theoretical courses, which were based on passive learning, to the performances of the students during their summer internship and graduation project were investigated. Moreover, the effect of the summer internship and/or graduation project courses on the awareness of their professional deficiencies, future careers, and academic preferences were also examined. For this purpose, a questionnaire was designed for students who completed the graduation project course between 2018-2020 at Gazi University Engineering Faculty and Technology Faculty Civil Engineering Departments. The findings of the questionnaires highlighted that there is a greater need for students to gain more experience by increasing the number of mandatory internships and organizing more symposiums to bring students together with experienced professionals.

Kaynakça

  • Bayram, S., Dirikgil, T., Tantekin, G., Bulut, N., Haktanır, T. ve Laptalı, E., (2011). İnşaat mühendisliği bölümü öğrencilerinin mevcut eğitim sistemine bakışı ve çözüm önerileri. 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 265-274.
  • Demirtürk, D. ve Tunç, G., (2021). İnşaat mühendisliği eğitimi ve türkiye’de inşaat sektörünün lisans eğitimine bakış açısı. Engineering Sciences, 16 (1), 15-38.
  • Elshorbagy, A., ve Schonwetter, D.J., (2002). Engineer morphing: bridging the gap between classroom teaching and the engineering profession. International Journal of Engineering Education, 18 (3), 295-300.
  • Ersoy, U., (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde sorunlar, nedenleri ve çözüm yolları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara 23-29.
  • Felder, R. ve Brent, R., (2009). Active learning: an introduction. ASQ Higher Education Brief, 1-5.
  • Kaya, N., Yünkül, K. ve Çiçek, C., (2017). İnşaat mühendisliği öğrencilerinin bitirme projelerinin öğrenci tercihleri ve önem derecesine göre değerlendirilmesi. 4. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 161-174.
  • Kayıkçı, N.S., (2009). İnşaat mühendisliği eğitimi ve sorunları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 385-391.
  • King, W.S. ve Duan, L., (2010). Practical summer training in civil and construction engineering for cultivation of professional ability. Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 136, 4, 233-238.
  • Koçyiğit, Ö., Alyavuz, B. ve Bildirici, A., (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde staj. 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 235-246.
  • Likert, R.A., (1932). Technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 140, 44-55.
  • Marton, F., Hounsell, D. ve Entwistle, N.J., (1984). The Experience of Learning. Edinburgh Scottish Academic Press.
  • Mertol, H. ve Yılmaz, F., (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin gerekliliği, 2. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 265-274.
  • Oğuz, S. Altın, S., Yaman, İ.Ö., Kırçıl, M.S., Bakır, A. ve Sönmez, G., (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde Türkiye gerçeği. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 207-241.
  • Özdamar, K., (2002). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Soygür, Ü., (2009). 21. yüzyılda inşaat mühendisi yetiştirmek ne öğretilmeli-nasıl öğretilmeli, 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara 265-280.
  • Uğur, L.O., (2017). İnşaat mühendisliği eğitiminde, yapı işletmesi projesi dersi bünyesinde yapılan bir bilimsel makale hazırlama uygulaması ve getirileri. 4. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 150-160.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Karaçor 0000-0003-1201-7857

Kaan Yünkül 0000-0003-1264-237X

Ahmet Erdağ 0000-0001-9380-9439

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Karaçor, F., Yünkül, K., & Erdağ, A. (2021). İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Ana Bilim Dallarındaki Yeterlilikleri Üzerine Bir Araştırma: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(31), 545-552. https://doi.org/10.31590/ejosat.1012610