Bu çalışmada, arabanın tavan bagaj taşıyıcısının yorulma ömrünü tahmin etmek için rastgele titreşim analizi uygulanmıştır. Bu çalışmada sonlu eleman analizi için Ansys Workbench 19.2 programı kullanılmıştır. Araba tavan bagaj taşıyıcı geometrisi, 325,536 düğüm ve 105,682 eleman ile çözüm ağı ördürülmüştür. Aracın motor, rüzgar ve yol koşullarına göre elde edilen titreşim ve PSD verilerine göre uygulanan araç tavan bagaj taşıyıcısına 75kg yük tanımlanarak rastgele titreşim analizi uygulanmış ve Steinberg yöntemini kullanarak minimum 154564 saat süresince herhangi bir yorulma hasarı oluşmayacağı tahmin edilmiştir.
In this paper, random vibration analysis was applied to predict the car roof luggage carrier's fatigue life. Ansys Workbench 19.2 program was used in this study for finite element analysis. The car roof luggage carrier geometry has meshed with 325,536 nodes and 105,682 elements. Random vibration analysis was applied by defining a 75kg load on the car roof luggage carrier applied according to the vibration and PSD data obtained according to the engine, wind, and road conditions of the vehicle, and it was estimated that no fatigue damage would occur for a minimum of 154564 hours using the Steinberg method.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |