Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of ILS (Instrument Landing System) as a Precision Approach Procedure and the Effect on the Delay Costs

Yıl 2019, Sayı: 15, 333 - 342, 31.03.2019
https://doi.org/10.31590/ejosat.515682

Öz

The information needed to land with an appropriate bank angle and direction is provided by the current approaching system of the airport. ILS (instrument landing system) which is the most common precision approach procedure offers significant advantages. In this study, operational principles of ILS and the usage of the categories (CAT I/II/IIIa,b,c) have been mentioned. Besides that, the benefits of upgrading an ILS category were presented via low visibility percentage that has been calculated through the statistical data on the sampled airports. It was also pointed out the airline costs of delayed or canceled flight due to below the minimum.

Kaynakça

  • Annex 6, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2010.
  • Annex 10, Volume II, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2001.
  • Annex 14, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2009.
  • Beköz, Ü., ve Çakmaklı S.S., Temel Uçuş Teorisi, 1.Baskı, Kaynak Ofset, İzmir, 2014.
  • European Airline Delay Cost Reference Values, Version 4.1, University of Westminster, 2015.
  • Radio Navigation, Oxford Aviation Academy (UK) Limited, 2008.
  • Radio Navigation, Jeppesen Sanderson Inc, 2004.
  • Seyrüsefer, THY A. O., Uçuş Eğitim Akademi Müdürlüğü, 2008.

Bir Hassas Yaklaşma Prosedürü Olarak ILS’in (Instrument Landing System) Önemi ve Uçuş Gecikme Maliyetlerine Etkisi

Yıl 2019, Sayı: 15, 333 - 342, 31.03.2019
https://doi.org/10.31590/ejosat.515682

Öz

Bir uçağın uygun doğrultuda ve
süzülüş açısıyla inmesi için gereken veriler önemli ölçüde inilen havalimanında
bulunan yaklaşma sisteminden temin edilmektedir. Hassas yaklaşma türleri içinde
en yaygın kullanılan ILS (aletli yaklaşma sistemi, instrument landing system)
oldukça önemli avantajlar sağlamaktadır. Bu çalışmada ILS’in çalışma
prensipleri, kategorileri (CAT I/II/IIIa,b,c) ve bunların kullanım yerleri
anlatılmıştır. Ayrıca seçilen örnek havalimanlarına dair veriler üzerinde
yapılan hesaplamalar aracılığıyla, ILS kategorilerinin yükseltilmesinin önemini
belirtilmiştir. Limit altı görüş nedeniyle yapılamayan veya geciken uçuşların
sebep olduğu maliyetlere dikkat çekilmiştir. 

Kaynakça

  • Annex 6, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2010.
  • Annex 10, Volume II, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2001.
  • Annex 14, International Civil Aviation Organization (ICAO), 2009.
  • Beköz, Ü., ve Çakmaklı S.S., Temel Uçuş Teorisi, 1.Baskı, Kaynak Ofset, İzmir, 2014.
  • European Airline Delay Cost Reference Values, Version 4.1, University of Westminster, 2015.
  • Radio Navigation, Oxford Aviation Academy (UK) Limited, 2008.
  • Radio Navigation, Jeppesen Sanderson Inc, 2004.
  • Seyrüsefer, THY A. O., Uçuş Eğitim Akademi Müdürlüğü, 2008.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Furkan Kaba 0000-0003-3135-7507

Satılmış Ürgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kaba, F., & Ürgün, S. (2019). Bir Hassas Yaklaşma Prosedürü Olarak ILS’in (Instrument Landing System) Önemi ve Uçuş Gecikme Maliyetlerine Etkisi. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(15), 333-342. https://doi.org/10.31590/ejosat.515682