While improvement
Karayolu araçları odaklı iklim değişikliğine
neden olan egzoz gazlarının azaltılmasına yönelik içten yanmalı motorlarda
iyileştirme çalışmaları bir taraftan devam ederken, bir diğer taraftan
alternatif yakıtların ve enerji kaynaklarının kullanılması da gittikçe artan
bir evreye girmiştir. Ancak bu tür araçların kabul görebilmesine yönelik
aşılması gereken bazı kısıtlar da bulunmaktadır. Bunlar; taşıtlar için yüksek
ilk yatırım maliyeti, sınırlı yakıt depolama durumları ve sınırlı menzil gibi
sorunlar kısıt olarak ortaya çıkmaktadır. Bunlara ilave olarak emniyet ve
yükümlülük konuları, yüksek yakıt dolum maliyetleri, sınırlı dolum/şarj
istasyonları, altyapı (şebeke iyileştirme) yatırımları, mevcut trendlerdeki
gelişmeler gibi aşılması gereken sorunların da olduğu göz ardı edilmemelidir.
Günümüz otomobillerinde konvansiyonel benzin, dizel motorlara ek olarak hibrid
ve tam elektrikli araç uygulamaları da yaygınlaşmaktadır. Bir başka hususta otomobillerin
günün yaklaşık %90-95’ini park halinde geçiriyor olması, parkların işlevlerinde
de bir takım yapısal değişikleri gerektirmektedir. Bu bağlamda özellikle şarj
edilebilir hibridler (PHEV, ReEV, EREV ve RXBEV)
ile tam elektrikli araçların (BEV) şarj işlemlerinin
gerçekleştirilebilmesi için park alanlarına konuşlandırılacak şarj üniteleri ve
güvenli park koşullarının oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmada harici şarj
edilebilir hibrid ve elektrikli araçlar ile şarj üniteleri ve otopark üçlüsünün
güvenlik ve işlevsel açıdan bütünselliği irdelenecektir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 15 |