Yere nüfuz eden radar (GPR), bir duvarın arkasına gizlenebilen veya duvarın içine yerleştirilebilen nesnelerin algılanması için kullanılan ultra geniş bantlı bir elektromanyetik sensördür. GPR yöntemi, arayüzde yer alan yüksek hızda bir anten tarafından yatay yönde yeraltına gönderilen elektromanyetik dalgaların, yine alıcı tarafından yatay yönde yansıtılmasının kaydedilmesi prensibi üzerine çalışır. Gömülü yapılar; toplanan veriler, bilgisayar programları ve çeşitli filtreler kullanılarak algılanır. Hava cepleri gibi duvarlar arasında gizlenmiş hedeflerin bulunması arkeologlara yardımcı olur. Bu çalışmada, toprağın dağılımı için Lorentz modeli kullanılmıltır. Sınır koşullarını sönümleyip açık bir alanı simüle etmek için mükemmel uyumlu katman (PML) kullanılmış ve dağıtıcı medyaya uyacak şekilde genişletilmiştir. Sonlu farklı zaman alanı (FDTD) yöntemi, elektromanyetik alanların zaman basamaklamasındaki kısmi diferansiyel denklemleri ayrıştırmak için kullanılır. FDTD hesaplaması çok yavaş çalışmaktadır. Bu sorunu çözmek için grafik işlem biriminde (GPGPU) genel amaçlı programlama yapılabilmektedir. Bu çalışmada GPU'ya CUDA kullanılarak 3-B FDTD yöntemi uygulanmış ve 10 kat hızlanmıştır.
Sonlu fark zaman alanı (FDTD) Yere nüfuz eden radar (GPR) Mükemmel uyumlu katman (PML) Gömülü nesneler Paralel Programlama
Ground-penetrating radar (GPR) is an ultra-wideband electromagnetic sensor used for the detection of objects which may be hidden behind a wall or inserted within the wall. The GPR method works on the principle of recording the reflection of electromagnetic waves sent to the underground at high speed from the interfaces by an antenna located in the horizontal direction, again by the receiver in the horizontal direction. Embedded structures are detected using collected data, computer programs, and various filters. Search for the presence of designated targets hidden between the walls, such as air pockets is help to archaeologists. In this work the Lorentz model was used for the distribution of the soil. The perfectly matched layer (PML) used for absorbing boundary conditions to simulate an open space and its expanded to match dispersive media. The finite-difference time-domain (FDTD) method is used to decompose partial differential equations for time cascading of the electromagnetic fields. FDTD calculation works very slowly. General-purpose programming can be done on the graphics processing unit (GPGPU) to solve this problem. In this work, the 3-D FDTD method was applied to the GPU by using CUDA and it was 10 times faster.
Finite difference time-domain (FDTD) Ground penetrating radar (GPR) perfectly matched layer (PML) buried objects Parallel Programming
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Ejosat Özel Sayı 2020 (HORA) |