Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Generations’ Preferences for Buying Gold Earrings

Yıl 2021, Sayı: 24, 226 - 234, 15.04.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.904073

Öz

Customer satisfaction in product design is the shaping and the creating content of the product according to the expectations and wishes of the customer with the understanding that I can sell the product which I can produce the customer's requests In these days, where competition is increasing, it is extremely important to ensure the design of products that will provide customer satisfaction for businesses to survive and go one step further. For this reason, businesses should realize in studies that will recognize their customers in the target market.

Considering the cost of gold, workmanship, time and the number of competitors in the market, gold jewelry design should be made to meet customer expectations. The study examines the effect of color, carat, model, appearance and figure status variables on the purchasing behavior of different generations by conjoint analysis. This study was conducted with 216 participants from across Turkey is the first study examining the gold jewelry buying behavior of generations.

Kaynakça

  • Akmermer, B., & Ayyıldız, H. (2016, Haziran). Kuyumculuk Sektörünün Porter'ın Beş Güç Modeli İle Rekabetçilik Analizi: Tranzon İli Örneği. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 47-68.
  • Altında Fırsat. (2018). 2020 tarihinde https://www.altindafirsat.com/altin-renkleri-nasil-belirlenir/ adresinden alındı
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Aslan, B. (2019). Perakende Alımlarında X, Y ve Z Kuşaklarının Satın Alma Lokasyonlarını Tercih Etme Sebeplerinin İncelenmesi. Tez Çalışması. İstanbul.
  • Bahçivan, G. (2019). Preference of Online and Offline Shopping Place; A Comparison of Y and Z Generations. Tez Çalışması. İstanbul.
  • Bayrakdaroğlu, F., & Özbek, Ç. (2018). Kadınların Tüketim Alışkanlıklarının Kuşaklararası Boyutu. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 19(42), 1-12.
  • Bodog, S., & Florian, G. (2012, May). Conjoint Analysis in Marketing Research. Journal of Electrical and Electronics Engineering, 5(1), 19-22.
  • Çetin, M. (2017, Aralık). Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Tüketici Tercihlerine Etkisi: Katılım Bankacılığı Araçları Üzerine Bir Araştırma Karaman İli Örneği. Konya.
  • Çevik, O., & Yiğit, A. (2011). Konjoint Analizi ile Ofis Mobilyası Tüketicilerinin Tercihlerinin Belirlenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 105-110.
  • Güngör, M., & Özdemir, M. (2009). Çalışan Bayanların Takı Satın Alma Tercihleri ve Konjoint Analiz Yönteminin Uygulanması. 1. Uluslararası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumu, (s. 32-40). Aydın.
  • Kahraman, M., & Dağlı, S. (2019). Marka Algısı, Müşteri Memnuniyeti ve Marka Tercihi İlişkisinin X ve Y Kuşağına Göre İncelenmesi. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 381-398.
  • (2020). Mücevherat Sektör Raporu. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Ankara.
  • Nasir, S., Deveciyan, M., & Yurder, Y. (2020). Kuyumculuk Sektöründe İşletmelerin Pazar Odaklı Stratejilere Yönelik Tutumları. İstanbul: İstanbul Kuyumcular Odası.
  • Özden, A. (2019). Pozitif Algının ve Tüketici Karar Verme Tarzlarının Y ve Z Kuşakları Açısından Karşılaştırılması. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Pongyeela, A. (2012). The Decision Making Process of Jewelry Buyers in Thailand. Procedia Economics and Finance, 3, 188-192.
  • Poortinga, W. (2002). Household preferences for energy-saving measures: A conjoint analysis. Journal of Economic Pyschology, 49-64.
  • Runda. (2021). Şubat 19, 2021 tarihinde https://rundajewelry.com/collections/kupe adresinden alındı
  • Sultana, M., Siddique, P., & Islam, S. (2015). Factor Analysis of Consumer Behaviour in Jewellery Business: An Empirical Study on Bangladesh. European Journal of Business and Management, 7(5), 79-84.
  • Turanlı, M., Taşpınar Cengiz, D., & Işık, M. (2013). Konjoint Analizi ile Gazete Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Ekonometri ve İstatistik Dergisi(19), 1-26.
  • Tükel, İ. (2014, Kasım). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Elektronik Dergisi, 1-22.

Kuşakların Altın Küpe Satın Alma Tercihlerinin Analizi

Yıl 2021, Sayı: 24, 226 - 234, 15.04.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.904073

Öz

Ürün tasarımında müşteri memnuniyeti, müşterinin isteklerini üretebilirsem satabilirim anlayışı ile ürünün müşterinin beklenti ve isteklerine göre şekillenmesi ve içeriğinin oluşturulmasıdır. Rekabetin giderek arttığı bu günlerde müşteri memnuniyetini sağlayacak ürünlerin tasarımının sağlanması işletmelerin ayakta kalmaları ve bir adım ileriye gidebilmesi için son derece önemlidir. Bu nedenle işletmelerin hedef pazardaki müşterilerini tanıyacak çalışmalar içerisinde bulunmaları gerekir.

Altın takı üretimi yapan firmaların altının maliyeti, işçilik, zaman gibi faktörler ile pazardaki rakiplerinin sayısı değerlendirildiğinde altın takı tasarımının müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde yapılması gerekmektedir. Çalışma kuşakların altın küpe tasarımına etki eden renk, ayar, model, görünüm ve figür durumu değişkenlerinin farklı kuşakların satın alma davranışları üzerindeki etkisini konjoint analizi ile incelemektedir. Türkiye genelinden 216 katılımcı ile gerçekleştirilen bu çalışma kuşakların altın takı satın alma davranışlarının incelendiği ilk çalışma olma özelliği taşımaktadır.

Kaynakça

  • Akmermer, B., & Ayyıldız, H. (2016, Haziran). Kuyumculuk Sektörünün Porter'ın Beş Güç Modeli İle Rekabetçilik Analizi: Tranzon İli Örneği. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 47-68.
  • Altında Fırsat. (2018). 2020 tarihinde https://www.altindafirsat.com/altin-renkleri-nasil-belirlenir/ adresinden alındı
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Aslan, B. (2019). Perakende Alımlarında X, Y ve Z Kuşaklarının Satın Alma Lokasyonlarını Tercih Etme Sebeplerinin İncelenmesi. Tez Çalışması. İstanbul.
  • Bahçivan, G. (2019). Preference of Online and Offline Shopping Place; A Comparison of Y and Z Generations. Tez Çalışması. İstanbul.
  • Bayrakdaroğlu, F., & Özbek, Ç. (2018). Kadınların Tüketim Alışkanlıklarının Kuşaklararası Boyutu. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 19(42), 1-12.
  • Bodog, S., & Florian, G. (2012, May). Conjoint Analysis in Marketing Research. Journal of Electrical and Electronics Engineering, 5(1), 19-22.
  • Çetin, M. (2017, Aralık). Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Tüketici Tercihlerine Etkisi: Katılım Bankacılığı Araçları Üzerine Bir Araştırma Karaman İli Örneği. Konya.
  • Çevik, O., & Yiğit, A. (2011). Konjoint Analizi ile Ofis Mobilyası Tüketicilerinin Tercihlerinin Belirlenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 105-110.
  • Güngör, M., & Özdemir, M. (2009). Çalışan Bayanların Takı Satın Alma Tercihleri ve Konjoint Analiz Yönteminin Uygulanması. 1. Uluslararası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumu, (s. 32-40). Aydın.
  • Kahraman, M., & Dağlı, S. (2019). Marka Algısı, Müşteri Memnuniyeti ve Marka Tercihi İlişkisinin X ve Y Kuşağına Göre İncelenmesi. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 381-398.
  • (2020). Mücevherat Sektör Raporu. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Ankara.
  • Nasir, S., Deveciyan, M., & Yurder, Y. (2020). Kuyumculuk Sektöründe İşletmelerin Pazar Odaklı Stratejilere Yönelik Tutumları. İstanbul: İstanbul Kuyumcular Odası.
  • Özden, A. (2019). Pozitif Algının ve Tüketici Karar Verme Tarzlarının Y ve Z Kuşakları Açısından Karşılaştırılması. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Pongyeela, A. (2012). The Decision Making Process of Jewelry Buyers in Thailand. Procedia Economics and Finance, 3, 188-192.
  • Poortinga, W. (2002). Household preferences for energy-saving measures: A conjoint analysis. Journal of Economic Pyschology, 49-64.
  • Runda. (2021). Şubat 19, 2021 tarihinde https://rundajewelry.com/collections/kupe adresinden alındı
  • Sultana, M., Siddique, P., & Islam, S. (2015). Factor Analysis of Consumer Behaviour in Jewellery Business: An Empirical Study on Bangladesh. European Journal of Business and Management, 7(5), 79-84.
  • Turanlı, M., Taşpınar Cengiz, D., & Işık, M. (2013). Konjoint Analizi ile Gazete Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Ekonometri ve İstatistik Dergisi(19), 1-26.
  • Tükel, İ. (2014, Kasım). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Elektronik Dergisi, 1-22.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgenur Tuncer 0000-0003-3440-2561

Ufuk Cebeci 0000-0003-4367-6206

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Tuncer, Ö., & Cebeci, U. (2021). Analysis of Generations’ Preferences for Buying Gold Earrings. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(24), 226-234. https://doi.org/10.31590/ejosat.904073