Bu çalışmada 25° ve 35°’lik arka eğim açısına sahip Ahmed gövdesinin arka eğimli yüzeyinin hücum kenarı üzerine dikdörtgen kanatlar eklenmiş ve bu geometrik model kullanılarak üç boyutlu, türbülanslı, daimî, sıkıştırılamaz akış için sayısal çözümler yapılmıştır. Tek, iki ve üç kanat olmak üzere üç farklı konfigürasyon göz önüne alınmıştır. Sayısal çözümler ticari hesaplamalı akışkanlar dinamiği çözücüsü ANSYS Fluent kullanılarak yapılmıştır. Sayısal modelin doğrulanması amacıyla, daha önce yapılmış bir deneysel çalışmanın sonuçları referans alınarak farklı türbülans modeli ve duvar fonksiyonu kombinasyonları ile sayısal çözümler yapılmıştır. Buna göre %8.8’lik hata ile k-epsilon Realizable türbülans modeli ve Menter-Lechner duvar fonksiyonu kombinasyonunun deneysel sonuçlara en yakın sonucu verdiği görülmüştür. Sayısal çözüm sonuçları, en iyi performansın kanatsız modele göre sürükleme katsayısında 2.3% oranında düşüşün sağlandığı, arka eğim açısı 25° olan üç kanatlı Ahmed modeli için elde edildiğini göstermiştir. Sürükleme katsayısı düşürme mekanizmalarının, arka yüzeyin hücum kenarı üzerinde bir emiş hattı oluşmasına ve ters yönlü olduğu halde akımın arka yüzeye tutunmasına bağlı olduğu tespit edilmiştir. Buna karşılık, arka eğim açısı 35° olan kanatlı Ahmed modeli için ise sürükleme katsayısında herhangi bir azalma görülmemiştir.
Kanat Pasif akış kontrolü Hesaplamalı akışkanlar dinamiği Türbülanslı akış Sürükleme katsayısı Aerodinamik.
The present study investigates aerodynamic characteristics of the Ahmed Body numerically, in case of that small rectangular flaps are attached to the leading edge of the rear slanted surface with a rear tilt angle of 25° and 35°. Numerical calculations have been conducted for three-dimensional, turbulent, steady, incompressible flow. Three different flap configurations have been considered: single flap, two flaps and three flaps. The commercial computational fluid dynamics solver ANSYS Fluent is used for the computations. To validate the numerical model, numerical solutions have been conducted with different combinations of turbulence model and wall functions, considering the values of drag coefficient obtained in a previous experimental work which studied slanted surface with flaps attached. Accordingly, k-epsilon Realizable turbulence model with Menter-Lechner wall function estimates the drag coefficient with an error of 8.8%. Results of the numerical calculations have shown that the best performance is obtained for the Ahmed model with 25° rear slant angle with three flaps mounted on the leading edge of the rear slanted surface, which provides a reduction in drag coefficient by 2.3%, compared to the model without flaps. Mechanisms for drag reduction are found to rely on generating a suction line along the leading edge of the rear slanted surface, which provides attached flow, although it is reversed. As for the 35° Ahmed model with flaps, on the other hand, no decrease in the drag coefficient is observed.
Flap Passive flow control Computational fluid dynamics Turbulent flow Drag coefficient Aerodynamics.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 28 |