Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WIM Sistemlerinin Karşılaştırılması

Yıl 2021, Sayı: 28, 618 - 621, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1009171

Öz

Günümüzde taşıtların seyir halinde yani hareket halinde iken tartılması bir ihtiyaç durumuna gelmiştir. Bunu tetikleyen en önemli faktörlerden biri olarak trafiğin oluşması ve bu nedenle zaman kaybının meydana gelmesi söyleyenebilir. Bu olumsuzlukların önüne geçmek için araç tartımında düşük, orta ve yüksek hızlı tartım süreçleri geliştirilmiştir. Her bir tartım süreci kendine has yazılımsal ve donanımsal farklılıklar içermektedir. Tartım için kullanılan sensör, tartımı yapacak olan ana sistem ve tasarım bu farkların ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Yüksek hızlı tartımda araç tartımı piezoelektrik sensörler yardımı ile yapılırken, düşük ve orta hızlı tartımlarda araç tartımı yük hücreleri ile yapılır. Tüm bu etkenler göz önüne alındığında her bir tartım sürecinin avantaj ve dezavantajları vardır.

Destekleyen Kurum

ESİT Elektronik Sistemler İmalat ve Tic. Ltd. Şti

Kaynakça

  • Srikanth K B, Poornima G, 2020, Weigh-In-Motion Sensor Based Electronic Toll Collection System, IEEE, 2020 Fourth World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4), DOI: 10.1109/WorldS450073.2020.9210394
  • Lubomir Scholtz, Michaela Hola, 2020, Simulations of As2S3 Fiber Bragg Grating for Weigh in Motion Applications, IEEE, 2020 New Trends in Signal Processing(NTSP),DOI:10.1109/NTSP49686.2020.9229531
  • Carl Haas, Susan Tighe,2007, Evaluating Weigh-In-Motion Sensing Technology for Traffic Data Collection, No Road-No Load: Enabling the Economy while Protecting Pavement Structures Session

Comparison of WIM Systems

Yıl 2021, Sayı: 28, 618 - 621, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1009171

Öz

Today, it has become a necessity to weigh the vehicles while they are on the move. It can be said that one of the most important factors triggering this is the formation of traffic and therefore the loss of time. In order to prevent these problems, low, medium and high speed weighing processes have been developed in vehicle weighing. Each weighing process has its own software and hardware differences. The sensor used for weighing, the main system to be weighed and the design provide these differences. While vehicle weighing is done with the help of piezoelectric sensors in high speed weighing, vehicle weighing is done with load cells in low and medium speed weighings. Considering all these factors, each weighing process has advantages and disadvantages.

Kaynakça

  • Srikanth K B, Poornima G, 2020, Weigh-In-Motion Sensor Based Electronic Toll Collection System, IEEE, 2020 Fourth World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4), DOI: 10.1109/WorldS450073.2020.9210394
  • Lubomir Scholtz, Michaela Hola, 2020, Simulations of As2S3 Fiber Bragg Grating for Weigh in Motion Applications, IEEE, 2020 New Trends in Signal Processing(NTSP),DOI:10.1109/NTSP49686.2020.9229531
  • Carl Haas, Susan Tighe,2007, Evaluating Weigh-In-Motion Sensing Technology for Traffic Data Collection, No Road-No Load: Enabling the Economy while Protecting Pavement Structures Session
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuri Başar 0000-0002-6112-3835

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Başar, N. (2021). WIM Sistemlerinin Karşılaştırılması. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(28), 618-621. https://doi.org/10.31590/ejosat.1009171