Arka Plan/Amaç: Yeni tip koronavirüs hastalığı ilk olarak Çin'in Wuhan eyaletinde Aralık 2019'da ortaya çıktı. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), bu hastalığı Şubat 2020'de bir pandemi ilan etti. Bu pandemi tüm dünyada başta sağlık olmak üzere eğitim, ekonomi, ticaret, iş hayatı, sosyal hayat gibi birçok alanı önemli ölçüde etkilemiştir. Bu bağlamda, bu çalışma COVID-19'un eğitim sistemi üzerine etkisini araştırmaktadır. COVID-19 pandemisinin dünyadaki eğitim sistemleri üzerine etkisi büyük değişikliklere yol açmış, tüm müfredatı çevrimiçi yaklaşımlarla e-öğrenme sistemlerine kaydırmıştır. Çalışma, üniversitelerin öğrencilerinin COVID-19 koşullarında eğitimlerini kolaylaştırmak için bir e-öğrenme platformu geliştirmelerine yardımcı olmayı ve COVID-19 pandemisi sonrasında teknoloji ve hizmetlerin öğrenme sistemlerindeki rolünün ne olacağını değerlendirmeyi amaçlamıştır. Yaklaşımlar: Bu anlamda Fas'taki farklı üniversitelerden gelen anketlere dayalı olarak bir inceleme yapılmıştır. Danışılan üniversite sayısı, örneklem, dahil etme ve hariç tutma kriterleri, çalışılan örneklemin demografik özellikleri, elde edilen sonuçların istatistiksel analizi, farklı öneriler ve öğrenme sistemleri uygulamaları tartışılmıştır. Sonuç ve gelecekteki araştırmalar: Bu makale, pandemi ve herhangi bir afet sırasında e-öğrenme sistemlerinin gelişimine ışık tutmuş, farklı akademik kurumlara e-öğrenme ile ilgili bu zorluklarla nasıl başa çıkılacağı konusunda önerilerde bulunmuştur.
COVID-19 Teknoloji Öğrenme Sistemi COVID-19’un etkisi İnternet
Background/Objectives: The new type of coronavirus disease first appeared in the Wuhan province of China in December 2019. The World Health Organization (WHO) declared this disease a pandemic in February 2020. This pandemic has significantly affected many areas such as education, economy, trade, business life, social life, and primarily health all over the world. In this context, the present study investigates the effect of COVID-19 on the education system. The effect of the COVID-19 pandemic on education systems across the world has caused major changes and shifted the entire curriculum to e-learning systems through online approaches. The study aimed to help universities develop an e-learning platform to facilitate the education of their students under COVID-19 conditions and assess what the role of technology and services would be in learning systems after the COVID-19 pandemic. Approaches: To this end, a review was conducted based on questionnaires from different universities in Morocco. The number of universities consulted, samples, inclusion and exclusion criteria, demographic characteristics of the studied samples, statistical analysis of the obtained results, different suggestions and implementations of learning systems were discussed. Conclusion and future research: This paper shed some light on the growth of e-learning systems during the pandemic and any disasters and provided suggestions for different academic institutions on how to deal with these challenges associated with e-learning.
COVID-19 Technology Learning System Effect of COVID-19 Internet
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 28 |