Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Gerçeklik Teknolojisi Kullanılarak Anakart Bileşenlerinin Tanıtılması

Yıl 2021, Sayı: 28, 157 - 163, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.993499

Öz

Bu çalışma, sanal gerçeklik teknolojisinden faydalanılarak öncelikle ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine ardından uygulamanın kurulumunu yapan her kullanıcıya bilgisayarların temel bileşeni olan anakartın, anakart üzerinde bulunan bileşenlerin ve bu bileşenlerin takılması gereken soketlerin tanıtılmasını amaçlamaktadır. Uygulanmanın çevrimiçi olarak yayınlanıp kullanılmaya başlanmasıyla birlikte elde olan anakartın yanı sıra öğrenilmeye ihtiyaç duyulan, uygulamaya gösterilecek olan fakat elde olmayan ve yalnızca fotoğrafı temin edilebilen anakart da tanınmış olup anakart üzerinde yer alan tüm bileşenlerin de öğrenilmesi sağlanacaktır. Ayrıca bileşenlerin takılması gereken soketlerin de gösterilmesiyle uygulamaya sahip olan herkes rahatlıkla bilgisayarındaki tüm bileşenleri çıkarıp tekrar yerlerine takabileceklerdir. Yapılan uygulama görsellerin 3 boyutlu olarak gösterilip işlenmesine olanak tanıması sebebiyle 3DQR programı kullanarak gerçekleştirilmiştir. Yazılmış olan yazıda da öncelikle sanal gerçeklik teknolojisinden bahsedilecek, ardından yapılan uygulamada kullanılan 3DQR Studio programı tanıtılacaktır ve son olarak yapılmış olan uygulamanın da görsellerle desteklenerek anlatılmasıyla sonlandırılacaktır.

Kaynakça

  • Savaş F., 2016, Dijital Dünyanın Gerçekliği, Gerçek Dünyanın Sanallığı Bir Dijital Medya Ürünü Olarak Sanal Gerçeklik, TRT akademi dergisi, ISSN 2149-9446 Cilt 01 Sayı 02 Temmuz 2016 Dijital Medya Sayısı.
  • Anonim, 2018, Sanal Gerçekliğin Kullanım alanları [online], https://www.hurriyet.com.tr/kelebek-icerik-ortakliklari/nasil-kolay/sanal-gercekligin-kullanim-alanlari-40838877 (Erişim Zamanı: 20.04.2021 – 15.30)
  • Şimşek İ., Can T., 2019, Yüksek Öğretimde Sanal Gerçeklik Kullanımı ile İlgili Yapılan Araştırmalara Yönelik İçerik Analizi, Folklor/Edebiyat, cilt:25, sayı: 97-1, 2019/1, DOI: 10.22559/folklor.928
  • Arvin Christopher C. REYES, Neil Patrick A. Del GALLEGO, Jordan Aiko P. DEJA, 2020, Mixed Reality Guidance System for Motherboard Assembly Using Tangible Augmented Reality, ICVARS 2020: Proceedings of the 2020 4th International Conference on Virtual and Augmented Reality Simulations February 2020 Pages1–https://doi.org/10.1145/3385378.3385379.
  • Ahmet Fatih AVCI, Şakir TAŞDEMİR, 2019, Artırılmış ve Sanal Gerçeklik İle Periyodik Cetvel Öğretimi, Selçuk-Teknik Dergisi, Cilt 18, Sayı:2-2019 ISSN 1302-6178.
  • Mustafa Sırakaya, Ebru Kılıç Çakmak, 2018, Effects of Augmented Reality on Student Achievement and Self-Efficacy in Vocational Education and Training, International Journal for Research in Vocational Education and Training, 5(1), 1-18. https://doi.org/10.13152/IJRVET.5.1.1
  • Recep ASLAN, Saffet ERDOĞAN, 2017, 21. Yüzyılda Hekimlik Eğitimi: Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik, Hologram, Kocatepe Veterinary Journal Yıl: 2017Cilt: 10Sayı: 3ISSN: 2147-6853 / 2147-6853Sayfa Aralığı: 204 – 212.
  • Igor D.D. Curcio, Anna Dipace , Anita Norlund , 2016, Virtual realities and education, REM - Research on Education and Media Vol. 8, N. 2, Year 2016 ISSN: 2037-0830 – DOI: 10.1515/rem-2016-0019
  • Mustafa Sırakaya, 2016, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 17, Sayı 3, Aralık 2016, Sayfa 301-316.
  • Tansel Tepe, Devkan Kaleci, Hakan Tüzün, 2016 Eğitim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler: Sanal Gerçeklik Uygulamaları, 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Giles Westerfield, Antonija Mitrovic & Mark Billinghurst, 2015, Intelligent Augmented Reality Training for Motherboard Assembly, International Journal of Artificial Intelligence in Education volume 25, pages157–172(2015).
  • H. Hakan Çetinkaya, Muammer Akçay, 2013, Eğitim Ortamlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Erkan BAYRAKTAR, Fatih KALELİ,2007, Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 31 Ocak-2 Şubat 2007FLEXChip Signal Processor (MC68175/D), Motorola, 1996.
  • Şahin KARASAR, 2004, Eğitimde Yeni İlitişim Teknolojileri-İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim-, Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni ilitişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), s. 117-125.
  • Bülent ÇAVAŞ, Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ, Bilge TAŞKIN CAN, 2004, Eğitimde Sanal Gerçeklik, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004, ISSN: 1303-6521, volume 3, Issue 4, Article 15R. E. Sorace, V. S. Reinhardt, and S. A. Vaughn, “High-speed digital-to-RF converter,” U.S. Patent 5 668 842, Sept. 16, 1997.
  • Dr. Şahin KARASAR, 1999, İnternet Ortamında Eğitim, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 1999, Sayı 18, cilt 18, Sayfa 145 – 168
  • K. M. BAIRD, W. BARFİELD, 1999, Evaluating the Effectiveness of Augmented Reality Displays for a Manual Assembly Task, Virtual Reality December 1999 https://doi.org/10.1007/BF01421808
  • Yrd.Doç. Dr. Servet Bayram, 1999, Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl: 1999, Sayı: 11, Sayfa: 49-54.
  • Akkaya Ç., 2017, Anakartlar [online], https://caglaakkaya.wordpress.com/2017/11/28/anakartlar/ (Access Time: 19.05.2021 – 15.30)
  • Pixel H., 2012, İlk Anakart [online], https://www.technopat.net/sosyal/konu/ilk-anakart.18454/ (Erişim Zamanı: 26.04.2021 – 15.35).

Introducing Motherboard Components Using Virtual Reality

Yıl 2021, Sayı: 28, 157 - 163, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.993499

Öz

The study aims to introduce the main component of computers, the main component of the computer, and the sockets where these components need to be installed, firstly to secondary school, high school, and university students and then to every user who installs the application by using virtual reality technology. With the online publication and use of the application, the motherboard that needs to be learned, which will be shown to the application, but not available and only photographed, is recognized and all components on the motherboard will be learned. In addition, by showing the sockets where the components need to be installed, anyone with the application will be able to easily remove and reattach all components in their computer. The application was carried out using the 3DQR program because it allows the visuals to be displayed and processed in 3 dimensions. In the written article, virtual reality technology will be mentioned, then 3DQR Studio software will be introduced in the application used in the application and will be finalized by explaining it with the visuals presented.

Kaynakça

  • Savaş F., 2016, Dijital Dünyanın Gerçekliği, Gerçek Dünyanın Sanallığı Bir Dijital Medya Ürünü Olarak Sanal Gerçeklik, TRT akademi dergisi, ISSN 2149-9446 Cilt 01 Sayı 02 Temmuz 2016 Dijital Medya Sayısı.
  • Anonim, 2018, Sanal Gerçekliğin Kullanım alanları [online], https://www.hurriyet.com.tr/kelebek-icerik-ortakliklari/nasil-kolay/sanal-gercekligin-kullanim-alanlari-40838877 (Erişim Zamanı: 20.04.2021 – 15.30)
  • Şimşek İ., Can T., 2019, Yüksek Öğretimde Sanal Gerçeklik Kullanımı ile İlgili Yapılan Araştırmalara Yönelik İçerik Analizi, Folklor/Edebiyat, cilt:25, sayı: 97-1, 2019/1, DOI: 10.22559/folklor.928
  • Arvin Christopher C. REYES, Neil Patrick A. Del GALLEGO, Jordan Aiko P. DEJA, 2020, Mixed Reality Guidance System for Motherboard Assembly Using Tangible Augmented Reality, ICVARS 2020: Proceedings of the 2020 4th International Conference on Virtual and Augmented Reality Simulations February 2020 Pages1–https://doi.org/10.1145/3385378.3385379.
  • Ahmet Fatih AVCI, Şakir TAŞDEMİR, 2019, Artırılmış ve Sanal Gerçeklik İle Periyodik Cetvel Öğretimi, Selçuk-Teknik Dergisi, Cilt 18, Sayı:2-2019 ISSN 1302-6178.
  • Mustafa Sırakaya, Ebru Kılıç Çakmak, 2018, Effects of Augmented Reality on Student Achievement and Self-Efficacy in Vocational Education and Training, International Journal for Research in Vocational Education and Training, 5(1), 1-18. https://doi.org/10.13152/IJRVET.5.1.1
  • Recep ASLAN, Saffet ERDOĞAN, 2017, 21. Yüzyılda Hekimlik Eğitimi: Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik, Hologram, Kocatepe Veterinary Journal Yıl: 2017Cilt: 10Sayı: 3ISSN: 2147-6853 / 2147-6853Sayfa Aralığı: 204 – 212.
  • Igor D.D. Curcio, Anna Dipace , Anita Norlund , 2016, Virtual realities and education, REM - Research on Education and Media Vol. 8, N. 2, Year 2016 ISSN: 2037-0830 – DOI: 10.1515/rem-2016-0019
  • Mustafa Sırakaya, 2016, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 17, Sayı 3, Aralık 2016, Sayfa 301-316.
  • Tansel Tepe, Devkan Kaleci, Hakan Tüzün, 2016 Eğitim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler: Sanal Gerçeklik Uygulamaları, 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Giles Westerfield, Antonija Mitrovic & Mark Billinghurst, 2015, Intelligent Augmented Reality Training for Motherboard Assembly, International Journal of Artificial Intelligence in Education volume 25, pages157–172(2015).
  • H. Hakan Çetinkaya, Muammer Akçay, 2013, Eğitim Ortamlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Erkan BAYRAKTAR, Fatih KALELİ,2007, Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 31 Ocak-2 Şubat 2007FLEXChip Signal Processor (MC68175/D), Motorola, 1996.
  • Şahin KARASAR, 2004, Eğitimde Yeni İlitişim Teknolojileri-İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim-, Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni ilitişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), s. 117-125.
  • Bülent ÇAVAŞ, Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ, Bilge TAŞKIN CAN, 2004, Eğitimde Sanal Gerçeklik, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004, ISSN: 1303-6521, volume 3, Issue 4, Article 15R. E. Sorace, V. S. Reinhardt, and S. A. Vaughn, “High-speed digital-to-RF converter,” U.S. Patent 5 668 842, Sept. 16, 1997.
  • Dr. Şahin KARASAR, 1999, İnternet Ortamında Eğitim, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 1999, Sayı 18, cilt 18, Sayfa 145 – 168
  • K. M. BAIRD, W. BARFİELD, 1999, Evaluating the Effectiveness of Augmented Reality Displays for a Manual Assembly Task, Virtual Reality December 1999 https://doi.org/10.1007/BF01421808
  • Yrd.Doç. Dr. Servet Bayram, 1999, Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl: 1999, Sayı: 11, Sayfa: 49-54.
  • Akkaya Ç., 2017, Anakartlar [online], https://caglaakkaya.wordpress.com/2017/11/28/anakartlar/ (Access Time: 19.05.2021 – 15.30)
  • Pixel H., 2012, İlk Anakart [online], https://www.technopat.net/sosyal/konu/ilk-anakart.18454/ (Erişim Zamanı: 26.04.2021 – 15.35).
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanife Boydak 0000-0001-8372-5004

Fatma Nur Canoğlu 0000-0003-1357-0419

Ayşe Kayhan 0000-0002-6856-8060

Fatih Basciftci 0000-0003-1679-7416

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Boydak, H., Canoğlu, F. N., Kayhan, A., Basciftci, F. (2021). Introducing Motherboard Components Using Virtual Reality. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(28), 157-163. https://doi.org/10.31590/ejosat.993499