Müşteri kaybı tahmini çalışmanın önünde muhtelif engeller vardır. Birincisi, salt pozitif bilim alanından farklı olarak, iş dünyasının doğası gerçek bir veri bulma olasılığını sınırlamaktadır. Başka bir deyişle iş dünyasında daha fazla veri düzenleyici bulunmakta, yükümlülükler paylaşılmasını giderek zorlaştırmakta ama buna mukabil bulguların pratikliği daha anlamlı hale gelmektedir. Buna tezat teşkil edecek bir şekilde, NPO'lar tarafından daha fazla veri (örneğin, "ünlü" Iris çiçeği veri kümesi) sağlanabilmekte, dolayısı ile bu verilerin toplanması daha olası hale gelmekte, ancak bilginin kullanılabilirliği azalmaktadır. Bu çalışma ile, sınırlı veriye rağmen, dört öneri oluşturulmuş ve uygulamaları sergilenmiştir. Kazanan model, sınıflandırma performans üçlüsünün her birinde, doğruluk, kesinlik ve geri çağırmada çift haneli iyileştirme sağlamıştır.
The problems with working in churn prediction are twofold. First, unlike pure science, the practical applications of data in the business world limit the probability of collecting real data—that is, more data is subject to big data, more regulative liabilities in the real business world occur. These results in data collection becoming more challenging despite the increased practicality of the findings. Moreover, since more data (e.g., the Iris flower dataset) is being provided by NPOs, it is becoming more probable, although the usability of the data has decreased. This study introduces unique ideas by placing inceptions within typical stages of churn prediction. As part of this study, four proposals were generated and applied, and the winning model was challenged with double-digit improvement in each aspect of the classification performance trio—namely accuracy, precision, and recall.
Churn predictions NLP optimizations Recall favoring systems Linear regression as classifier
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 31 |