Ders materyali öğrenme süreci boyunca öğrencinin en önemli destek materyalidir. Özellikle uzaktan öğrenmede ders materyalleri daha da fazla önem kazanmaktadır. Uzaktan öğrenme sistemlerinde sunulacak materyaller öğrencinin hazır bulunuşluk seviyesi ve öğrenme stiline göre belirlenmelidir. Temel amaç öğrenmenin en iyi nasıl gerçekleştirileceğidir. Bu çalışmada, uzaktan öğrenme sistemleri için bulanık mantık tabanlı materyal öneri sistemi modellenmiştir. Önerilen modelde, hazır bulunuşluk ve öğrenme stiline ek olarak materyal zorluk seviyesi ve materyal türü de kullanılmıştır. Oluşturulan bulanık kural tabanı sonrası her bir materyalin öğrenci için uygun olup olmadığı tespit edilmiştir.
Uzaktan öğretim hazır bulunuşluk materyal öneri öğrenme stili bulanık mantık
The course material is the most important support material for the student throughout the learning process. Especially in distance learning, course materials gain even more importance. Materials to be presented in distance learning systems should be determined according to the student's readiness level and learning style. The main goal is how to best realize learning. In this study, fuzzy logic-based material recommendation system is modeled for distance learning systems. In the proposed model, in addition to readiness and learning style, material difficulty level and material type were also used. After the fuzzy rule base created, it was determined whether each material was suitable for the student
Distance learning readiness material recommendation learning style fuzzy logic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 33 |