Çalışmada,
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı için Bologna süreci kapsamında hazırlanan
müfredatların incelenmesi ve bu müfredatlardan yola çıkılarak bilgi
teknolojilerinin bir bileşeni olan Bilgisayar Destekli Tasarım dersi ya da
derslerinin etkin bir şekilde verilebilmesi amacıyla Karakuş ve Selim (2011)’in
oluşturduğu modele göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda,
Türkiye’deki biri vakıf, 24’ü kamu üniversitesi olmak üzere 25 farklı
üniversitenin 27 farklı meslek yüksekokulunda;
27 Örgün Öğretim (ÖÖ) ve dört İkinci Öğretim (İÖ) olmak üzere toplam 31 adet
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programının müfredatlarından yararlanılmıştır. Bunların
da 23’ünün müfredatına ulaşılmış ve 22’sinin Bilgisayar Destekli Tasarım dersini
verdiği saptanmıştır. 12 meslek yüksekokulunun Bilgisayar Destekli Tasarım
dersinin bir ders olarak verildiği modellere uygun olduğu, beş meslek
yüksekokulunun da Bilgisayar Destekli Tasarım dersinin iki ders olarak
verildiği modellere uygun olduğu ve beş meslek yüksekokulunun ise hiçbir modele
uygun olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak Bilgisayar Destekli Tasarım
dersinin bir ders olarak verilmesi METEB müfredatına göre artış gösterirken,
iki ders olarak verilmesi azalış göstermiştir.
Bilgi Teknolojileri Bilgisayar Destekli Tasarım Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı Bologna Süreci
In this study,
computer-aided design lessons in the Landscape and Ornamental Plants Program
were evaluated within the context of Bologna process. For this purpose, the
curriculums that were specifically prepared within the scope of Bologna process
were investigated and examined for their effectiveness in teaching according to
the Karakus and Selim’s Model (2011). In Turkey, there are 27 vocational
schools, which have Landscape and Ornamental Plants Programs. 4 of these 27
vocational schools have their own evening education system. Therefore, all 31
curriculums of Landscape and Ornamental Plants’ Programmes were targeted for
this study. 23 of these curriculums were collected. Out of these curriculums,
it was found that 22 vocational schools providing Computer-aided Design
lessons. The study showed that one computer-aided design lesson was given in 12
vocational schools, which was suitable to the model and two computer aided
design lessons were given in 5 vocational schools, which were also suitable to
it. The other 5 vocational schools were not suitable to the model in question.
As a result, according to the Curriculum of METEB, giving computer-aided design
as a single lesson increased while giving it as two lessons decreased.
Information Technologies Computer-Aided Design Landscape and Ornamental Plants Program Bologna Process
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |