Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POLİTİK MARKA BAĞLILIĞI VE MARKA BAĞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 74 - 83, 31.10.2017

Öz

Bu
çalışmanın temel amacı, politik pazarlama alanında siyasi partilere olan seçmen
bağlılığını ortaya koyabilmek ve seçmenlerin marka bağlılığını etkileyen
faktörleri tespit ederek bu konuda ilgililere bilgi verebilmektir. Bu amaçla
Türkiye’de seçmenlerin politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörler analiz edilemeye çalışılmıştır.
Politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörleri belirlemek amacıyla ankete dahil edilen on beş ifade, Faktör
analizine tabi tutulmuş ve daha az faktör (dört faktör) altında toplandıkları
tespit edilmiş olup çalışmada Faktör 1: “
Yenilik Arayışı Faktörü”, Faktör 2: “ Markaya Duygusal Yakınlık Faktörü”, Faktör 3: “ Marka İnancı Faktörü” ve Faktör 4: “ Marka Desteği Faktörü” olarak adlandırılmıştır. Yapılan korelasyon analizi
sonucunda politik marka bağlılığı ile marka bağlılığını etkileyen faktörler
arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.



 

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviorand Marketing Action. 4.Baskı Boston: Pwekent Publishing Company. Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama, Çev. Fatoş ERSOY. İstanbul: İletişim Yayınları.
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 74 - 83, 31.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviorand Marketing Action. 4.Baskı Boston: Pwekent Publishing Company. Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama, Çev. Fatoş ERSOY. İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

SALİH Memiş

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Memiş, S. (2017). POLİTİK MARKA BAĞLILIĞI VE MARKA BAĞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(1), 74-83.