Üniversiteler, fakülteler ve yüksekokullar
yeni nesil akademik yöneticilere; dekanlar, enstitü ve yüksekokul müdürleri ve
bölüm başkanlarına liderliğe hazırlık deneyimi sağlamak için neler yapıyor? Adı
geçen akademik yöneticilerin tümü yine yukarıda belirtilen yeni konumlarına
liderlik eğitimi olmadan, yöneticilik deneyimi olamadan, rollerinin
belirsizliği ve karmaşıklığına dair net bir anlayış geliştiremeden,
geldiklerinde/getirildiklerinde bu yükselmeden sonra akademik ve kişisel
hayatlarında ödeyecekleri bedeli, çekecekleri sıkıntıları bilemeden gelirler.
Yükseköğretim kurumlarının günümüzün zorluklarına cevap vermesini istiyorsak,
akademik liderleri geliştirmek için öncelikle yükseköğretim kurumlarının “akademik
liderlik” konusunda farkındalık geliştirmeleri gerekmektedir. Ardından
hâlihazırda görevinin başında olan yöneticilerin gelişimine ve gelecek nesil
akademik liderlerin geliştirilmesine yönelik bir strateji hazırlanmalıdır. Bu
çalışmanın amacı, akademik liderliğin ne olduğu, akademik liderlerin günümüzde
karşılaştığı zorluklar, akademik liderlerin yetiştirilmesinin önemi ve liderlik
gelişiminin üç bileşeni, kavramsal anlayış, beceri gelişimi ve yansıtıcı
uygulama yoluyla akademik liderliğin nasıl geliştirilebileceğini farklı
kaynaklardan teorik olarak incelemektir. Gerek yabancı gerekse Türk eğitim ve
yükseköğretim literatürü incelendiğinde yükseköğretim kurumlarında görev yapan
yöneticilerin yaşadıkları zorluk ve problemlerin karar alıcı otoritelerce ihmal
edildiği görülmektedir. Bu çalışmanın
diğer bir amacı da özellikle Türk yükseköğretim literatüründeki - akademik
liderlerin gelişimine- ilişkin mevcut akademik çalışma eksikliğini gidermeye
yönelik olarak bir katkıda bulunmaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |