Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BUHARKENT MESLEK YÜKSEKOKULU’NDA ÖRGÜN ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLERİN “5i” UZAKTAN ÖĞRETİM DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 94 - 101, 30.11.2017

Öz



Uzaktan eğitim 1700’lü yıllara dayanan oldukça eski bir kavram
olmasına rağmen, teknolojideki değişimle birlikte çeşitli şekillerde
uygulanmaya yaygınlaşarak devam etmiştir. Uzaktan eğitimle, öğrenci, öğretim
elemanı ve hatta resmi eğitim kurumu ortamı fiziksel ve zamanla ilgili
sınırların ötesine geçer. Bu günkü ortamda sadece uzaktan öğretim veren birçok
kurumun yanında, örgün öğretimle birlikte uzaktan eğitimi müfredatında bir
araya getirmiş yüksek öğrenim kurumları da bulunmaktadır. Çalışmamızda, her iki
öğretim şeklinin sistemli bir şekilde uygulamaya konulduğu Adnan Menderes
Üniversitesi, Buharkent Meslek Yüksekokulu’nda, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik
ve Alternatif Enerji Kaynakları Programında okuyan öğrencileri üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler tüm üniversite öğrencilerine
havuz şeklinde verilen Türk Dili, İnkılap Tarihi ve İngilizce derslerini
asenkron uzaktan eğitim formunda alırken, diğer yandan örgün öğretim derslerine
de zorunluluk altında devam etmektedirler. Bu bağlamda, her iki öğretim türüyle
ilgili tecrübe sahibi olan öğrencilerin tecrübe ettikleri uzaktan eğitim
sistemine yönelik görüşleri bir anketle değerlendirilmek istenmiştir. Bu amaçla
öğrencilerin hem demografik bilgileri araştırmacılarla oluşturulan kişisel
bilgi formuyla toplanırken; geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış anket
yoluyla da düşüncelerine yönelik veriler toplanmış ve sonrasında SPSS 2.0
istatistik paket programıyla temel ve betimsel istatistik araçlarıyla analiz
edilmiştir. Analiz sonucuna göre, örgün öğretim tecrübesine sahip olan
öğrencilerin uzaktan eğitimle verilen havuz derslerine yönelik memnuniyet
düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Bu sonucun hem çalışmaya konu olan
kurumumuz hem de benzer çalışmalar planlayan diğer kurumlar için önemli bir
gösterge olduğu değerlendirilmektedir.




Kaynakça

  • Akgül, A., ve Çevik, O. (2005). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları, Ankara, Emek Ofset.
  • Akman, E. ve Güler İ. (2008), Biyomedikal Mühendisliğinde Uzaktan Eğitim Çalışmaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2): 47-52.
  • Aslantaş, T. (2014), Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye’de Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği, Ankara, http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf , Adresinden 28 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Belanger and Jordan, (1999), Evaluation and Implementation of Distance Learning: Technologies, Tools and Techniques, London, Idea Group Publishing
  • Çakmak, A. Ç. (2013), Uzaktan Eğitim Hizmetinin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi’nde Bir Uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi Yıl:12 Sayı:23 Bahar, 263-287.
  • Çetiner, M.H., Gencel, Ç., Erten, Y.M. (1999), İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim ve Çoklu Ortam Uygulamaları. V. İnternet Konferansı’nda sunulmuş bildiri.
  • Döş, B. ve Olcay, A. (2016), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim Yöntemine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 727-750
  • Garrison, R. (2000), Theoretical Challenges for Distance Education in the 21st Century: A shift from structural to transactional issues, IRRODL, 1(1),
  • Gökçe, A.T., (2008), Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Keegan, D. (1996), Foundations of Distance Education, New York, Taylor-Francis Group Press
  • Kırali, F.N. ve Alcı, B. (2016), Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretim Algısına Yönelik Görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30: 55-83
  • Kurt, Ö.E, (2015), Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile Belirlenmesi, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3): 223-234
  • Turkoglu.,T., 2015. Meslek Yüksekokulunda Örgün Öğretim Programındaki Öğrencilerinin Uzaktan Öğretim Dersine Karşı Yaklaşımı. Elektronik Meslek Yüksekokulları Dergisi Umyos 2015 Özel Sayısı
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bölüm Dersleri için Kullanılan Uzaktan Eğitim Sistemi Hakkındaki Yaklaşımları. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yılmaz, Ö., ve Özkan, B. (2014). Uzaktan Eğitim BÖTE Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi, Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-1(21): 85-94.

THE ATTITUDES OF STUDENTS AT FORMAL EDUCATION PROGRAMS OF BUHARKENT VOCATIONAL SCHOOL TOWARDS DISTANCE EDUCATION COURSES

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 94 - 101, 30.11.2017

Öz



Although distance education is a quite old
conception since 1700s, its applications have been varied and proliferated in
parallel to advancement in technology. In this education form, student,
instructor and even official education institution environment go beyond
spatial and temporal boundaries. In our contemporary time, there are higher
education institutions which combine formal and distance education in their
curriculum besides numbers of higher education institutions providing distance
education. This study was conducted at the Adnan Menderes University in which
both formal and distance education methods are applied. Students from the
Office Services and Secretariat Department and Alternative Energy Resources
Department were included in the study. All participant students were receiving
courses of Turkish Literature, History of Turksih Revolution and English
offered to all university students in a pool system, on the other hand they
were receiving courses in formal education. In this sense, opinions of students
who experience both types of education methods about the distance education
were tried to be determined. To this end, while students’ demographical data
was collected by means of personal information form prepared for this study;
their opinions were collected by means of a survey whose validity and
reliability were ensured. Then, collected data analyzed in the SPSS 20.0 statistical
package software for basic and descriptive statistical tools. As a result of
the analysis, it was determined that students displayed low level of
satisfaction with courses given through distance education. This result is
considered as a significant indicator in terms of both our university
practicing distance education and of other institutions planning similar
applications.

Kaynakça

  • Akgül, A., ve Çevik, O. (2005). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları, Ankara, Emek Ofset.
  • Akman, E. ve Güler İ. (2008), Biyomedikal Mühendisliğinde Uzaktan Eğitim Çalışmaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2): 47-52.
  • Aslantaş, T. (2014), Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye’de Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği, Ankara, http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf , Adresinden 28 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Belanger and Jordan, (1999), Evaluation and Implementation of Distance Learning: Technologies, Tools and Techniques, London, Idea Group Publishing
  • Çakmak, A. Ç. (2013), Uzaktan Eğitim Hizmetinin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi’nde Bir Uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi Yıl:12 Sayı:23 Bahar, 263-287.
  • Çetiner, M.H., Gencel, Ç., Erten, Y.M. (1999), İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim ve Çoklu Ortam Uygulamaları. V. İnternet Konferansı’nda sunulmuş bildiri.
  • Döş, B. ve Olcay, A. (2016), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim Yöntemine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 727-750
  • Garrison, R. (2000), Theoretical Challenges for Distance Education in the 21st Century: A shift from structural to transactional issues, IRRODL, 1(1),
  • Gökçe, A.T., (2008), Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Keegan, D. (1996), Foundations of Distance Education, New York, Taylor-Francis Group Press
  • Kırali, F.N. ve Alcı, B. (2016), Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretim Algısına Yönelik Görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30: 55-83
  • Kurt, Ö.E, (2015), Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile Belirlenmesi, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3): 223-234
  • Turkoglu.,T., 2015. Meslek Yüksekokulunda Örgün Öğretim Programındaki Öğrencilerinin Uzaktan Öğretim Dersine Karşı Yaklaşımı. Elektronik Meslek Yüksekokulları Dergisi Umyos 2015 Özel Sayısı
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bölüm Dersleri için Kullanılan Uzaktan Eğitim Sistemi Hakkındaki Yaklaşımları. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yılmaz, Ö., ve Özkan, B. (2014). Uzaktan Eğitim BÖTE Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi, Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-1(21): 85-94.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Işıklı

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işıklı, E. (2017). BUHARKENT MESLEK YÜKSEKOKULU’NDA ÖRGÜN ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLERİN “5i” UZAKTAN ÖĞRETİM DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(2), 94-101.