Vocational
schools in Turkey and all over the world are higher education institutions
which aim to educate the skilled manpower that are needed by the country’s
needed sectors. The rapidly changing and developing information technology is
now integral part of our lives. For this reason, the importance of educating
qualified human resources equipped with information technology at vocational colleges
is critical. This study was carried out to determine the level of information
technology usage of students who study at Eskisehir Vocational School (EMYO) of
Anadolu University. The aim of the study was to determine whether there is a
relationship between students' class, gender, computer ownership, the type of
high school they graduated from, their residency type during school and the level of use of information
technology. A questionnaire was prepared according to the Likert scale and
conducted with 200 students. These students currently study at the office
management and managerial assistantship, foreign trade, real estate and real
estate management, tourism and hotel management and marketing programs of
Anadolu University Eskisehir Vocational School. According to the results of the
research, a statistical relationship was found between the first and second
grades of students and their use of information technologies. There was no
statistical relationship between gender, computer literacy, high school type
they graduated and the types of residence and use of information technology
during their education.
Türkiye’de ve tüm dünyada meslek yüksekokulları (MYO), ülkelerin
ihtiyaçlarına yönelik mesleklere uygun nitelikli insan gücü yetiştiren
yükseköğretim kurumlarıdır. Hızla değişen ve gelişen bilgi teknolojilerinin
yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldiği çağımızda bilgi teknolojileri
eğitiminin yeri ve önemi yadsınamaz. Bu nedenle meslek yüksekokullarının bilgi
teknolojileri ile donanımlı nitelikli insan gücünü yetiştirmedeki önemi
kritiktir. Bu çalışma Anadolu Üniversitesi’nde (AÜ) eğitim veren Eskişehir
Meslek Yüksekokulu’nda (EMYO) okuyan öğrencilerin bilgi teknolojileri konusunda
ne derece bilgiye sahibi oldukları ve bu teknolojileri hangi seviyede
kullandıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada,
öğrencilerin sınıfı, cinsiyeti, bilgisayara sahip olma durumları, mezun
oldukları lise türü ve öğrenim süresince ikamet türlerinin bilgi teknolojilerini kullanma seviyelerine etkisinin olup
olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Anadolu Üniversitesi Eskişehir Meslek
Yüksekokulu’nun büro yönetimi ve yönetici asistanlığı, dış ticaret, emlak ve
emlak yönetimi, turizm ve otel işletmeciliği ve pazarlama programlarında
öğrenimine devam eden 200 öğrenciye 5’li Likert ölçeğine göre hazırlanmış anket
uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin birinci ve ikinci sınıf
olmaları ile bilgi teknolojilerini kullanımları arasında istatiksel bir ilişki
saptanmıştır. Cinsiyet, bilgisayara sahip olma, mezun oldukları lise türü ve
öğrenim süresince ikamet türleri ile bilgi teknolojilerini kullanımları
arasında istatistiksel bir ilişki saptanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |