Mevcut mimarlık
eğitiminde öğrencilerin tasarım aşamasında işitsel ortam gereksinimlerini
yeterince dikkate almadığı görülmüştür. Eğitim sürecinin iki aktörünün
akademisyenler ve öğrenciler olduğu düşünülürse, öğrencilerle oluşturulacak
diyalog ve tartışma ortamına paralel olarak, öğrencilerden alınacak
geribildirimler işitsel çevre tasarımına dikkat çekmek açısından önemlidir. Bu
çalışmada akustik ile ilgili seçme ders kapsamında dönem başında ve sonunda
öğrencilerle yapılan anket çalışmaları sunulmuştur. Çalışmanın amacı,
öğrencilerin işitsel farkındalıklarını ve mimarlık eğitimi ile ilgili
görüşlerini alarak, gelecekte planlanacak eğitim modeli önerilerine ışık
tutmaktır. Yöntem olarak, likert ölçekte ve ucu açık olarak hazırlanan anket
soruları SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Bulgular arasında en
dikkat çeken performans mekanları dışındaki mekanların işitsel koşullarının
mimarlık eğitimi boyunca yeterince sorgulanmadığıdır. Sonuç olarak, işitsel
çevre tasarımına da önem verilmesi noktasında proje ve ders yürütücülerine
sorumluluk düşmektedir. Öğrencilerden alınan geribildirimlere göre farkındalığı
artıracak yeni eğitim yaklaşımları değerlendirilerek geliştirilmelidir.
In the current
architectural education, it was observed that students did not take into
account the auditory space requirements adequately in the design phase.
Considering that the two actors of the education process are academicians and
students, in parallel with the dialogue and discussion with the students, the
feedback from the students is important to draw attention to the aural
environmental design. In this study, surveys conducted with students at the
beginning and end of the semester are presented. The aim of the study is to
shed light on the suggestions of the educational model to be planned in the
future by taking students' views on auditory awareness and architectural
education. As a method, questions, which were prepared on a Likert scale and an
open-ended question, were analyzed with SPSS statistical program. Among the
findings, the auditory conditions of the spaces other than the most remarkable
performance spaces are not questioned sufficiently during the architectural
education. As a result, responsibility is given to project and course
executives in order to give importance to auditory environment design.
According to the feedback from the students, new educational approaches to
increase awareness should be developed and evaluated.
Sound and space design architectural education survey SPSS analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |