BibTex RIS Kaynak Göster

BÜROLARDA E-TOPLANTI YÖNETİMİNE GEÇİŞ VE UYGULAMALAR

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 35 - 54, 01.08.2014

Öz

The aim of this research is to determine of e-meeting management transition, and applications of e-meeting management and factors of affecting the preferences of e-meeting of office workers. In this research, analyzed theorical studies on e-meeting technology, analyzed and presented factors of affecting the preferences of emeeting. This study is descriptive research which was intended to provide information on the current situation of e-meeting management and also explore the possible developments of applications.Kızılay-Çankaya-Ankara. This scale is applied to face to face on total 28 office workers who are work in these companies.Research findings show that the transition of e-meeting management is rapidly increasing and using many emeeting application in the offices. Otherwise, this study is shown that quite effective factors of e-meeting preferences of office workers are e-meeting topics, interest of office workers for e-meeting, presence or absence of a satisfactory explanation about the e-meeting respectively. And some factors are less effective according to others, these factors are the cost of the traditional meeting, low fee of e-meeting system setup, and the date of the e-meeting. Briefly, functionality and increased the number of applications for e-meeting management in offices, and observed that effective factors are e-meeting topics, interest of office workers for e-meeting, explanation about the e-meeting in this study. These findings were supported and proven by statistically

Kaynakça

  • Aytürk, N. (1990). Yönetim Sanatı. İstanbul. Emel Matbaacılık.
  • Barker, A.(1999) Daha İyi Nasıl Toplantı Düzenleme, (Çev. Ali Çimen), İstanbul: Timas Yayınları 1.Baskı, s.11.
  • Benligiray, S. (2002). Büro Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1364, Açıköğretim Fak. Yay. No. 7
  • Davis, K. (1988) İşletmelerde İnsan Davranışı, (Çev. Kemal Tosun ve diğerleri), İşletme Fakültesi Yayın No:199,
  • İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No:98, s.604. Göral, R. ve Uygur, A. (2003). “Ofis Otomasyon Teknolojilerinin Evrimi Ve Yeni İş Dünyası Üzerindeki Etkileri”,
  • Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, S.169-179. Hakken, D. (1993), “Computing And Social Change: New Technology And Workplace Transformation”, 1980 - 1990, Annu. Rev. Anthropol., (22: ), S.107-132.
  • Hodgings, H. Wayne (2000). Into The Future: A Vision Paper”, Prepared For American Society For Training & Development
  • Www.Learnitivity.Com/Download/Mp7.Pdf, Usa. Commision On Technology And Adult Learning, Hoşgeçin, K ve Bozkaya, Ç. (1994) Toplantı Hazırlama Kılavuzu, Ankara:Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı, s.
  • Keenan, K.(1997)Yöneticinin Kılavuzu: Toplantı Yönetimi, (Çev.Yelda Soykan), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1.Basım, s.
  • Kraft, J.F. Ve Sıegenthaler, J.K. (1989), “Office Automation, Gender And Change: An Analysis Of The Management Literature”, Science, Technology And Human Values, (14:2), s.195- 212.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık. s. 7.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık. s. 31.
  • Megep. (2008) Büro Yönetimi ve Sekreterlik Toplantı Organizasyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. s. 3
  • Mengi, Z. (2012). Hürriyet Gazetesi, www.hurriyet.com.trik20206888.Asp
  • Özkul, E. (Editör). (2012). Büro Teknolojileri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ve Web-Ofset Yayıncılık.
  • Payne, J. S. (1998) Bir Haftada Başarılı Toplantı Yönetimi, (Çev. Emel Köymen), İstanbul: Dünya Yayıncılık, s.8.
  • Taşkın, A. (2005). Toplantı Yönetimi Ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TDK (2007). Sözlükler, http://www.tdk.gov.tr/ TR/BelgeGoster.aspx
  • Tengilimoğlu, D. ve Çoşan, P. (2004). Yönetici Asistanlığı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Temgilimoğlu, D. ve Çoşan, P (2008). Yönetici Asistanlığı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.s. 178.
  • Thomsett, M. C. (1997). Toplantı Sanatı, (Çev. Derya Demiray). İstanbul: Epsilon Yayınları, s.28.
  • Tutar, H., Başpınar, Ö. ve Altınöz, M. (2004). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayınları. s. 299.

BÜROLARDA E-TOPLANTI YÖNETİMİNE GEÇİŞ VE UYGULAMALAR

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 35 - 54, 01.08.2014

Öz

Bu araştırma, bürolarda e-toplantı yönetimine geçişi, e-toplantı yönetimi uygulamalarını ve büro çalışanlarının e-toplantı tercihlerini etkileyen unsurları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, etoplantı yönetimine ilişkin teorik çalışmalar analiz edilmiş, büro çalışanlarının e-toplantı tercihlerinde etkili olan unsurlar incelenerek çalışmada sunulmuştur. Araştırma, e-toplantı yönetimine ilişkin mevcut durum hakkında bilgi vermeyi ve muhtemel gelişmeleri de ortaya koymayı amaçladığından, betimsel bir araştırmadır

Kaynakça

  • Aytürk, N. (1990). Yönetim Sanatı. İstanbul. Emel Matbaacılık.
  • Barker, A.(1999) Daha İyi Nasıl Toplantı Düzenleme, (Çev. Ali Çimen), İstanbul: Timas Yayınları 1.Baskı, s.11.
  • Benligiray, S. (2002). Büro Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1364, Açıköğretim Fak. Yay. No. 7
  • Davis, K. (1988) İşletmelerde İnsan Davranışı, (Çev. Kemal Tosun ve diğerleri), İşletme Fakültesi Yayın No:199,
  • İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No:98, s.604. Göral, R. ve Uygur, A. (2003). “Ofis Otomasyon Teknolojilerinin Evrimi Ve Yeni İş Dünyası Üzerindeki Etkileri”,
  • Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, S.169-179. Hakken, D. (1993), “Computing And Social Change: New Technology And Workplace Transformation”, 1980 - 1990, Annu. Rev. Anthropol., (22: ), S.107-132.
  • Hodgings, H. Wayne (2000). Into The Future: A Vision Paper”, Prepared For American Society For Training & Development
  • Www.Learnitivity.Com/Download/Mp7.Pdf, Usa. Commision On Technology And Adult Learning, Hoşgeçin, K ve Bozkaya, Ç. (1994) Toplantı Hazırlama Kılavuzu, Ankara:Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı, s.
  • Keenan, K.(1997)Yöneticinin Kılavuzu: Toplantı Yönetimi, (Çev.Yelda Soykan), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1.Basım, s.
  • Kraft, J.F. Ve Sıegenthaler, J.K. (1989), “Office Automation, Gender And Change: An Analysis Of The Management Literature”, Science, Technology And Human Values, (14:2), s.195- 212.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık. s. 7.
  • Keskin, N. ve Öztürk Başpınar, N. (2011). Toplantı Yönetimi. Ankara :Nobel Yayıncılık. s. 31.
  • Megep. (2008) Büro Yönetimi ve Sekreterlik Toplantı Organizasyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. s. 3
  • Mengi, Z. (2012). Hürriyet Gazetesi, www.hurriyet.com.trik20206888.Asp
  • Özkul, E. (Editör). (2012). Büro Teknolojileri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ve Web-Ofset Yayıncılık.
  • Payne, J. S. (1998) Bir Haftada Başarılı Toplantı Yönetimi, (Çev. Emel Köymen), İstanbul: Dünya Yayıncılık, s.8.
  • Taşkın, A. (2005). Toplantı Yönetimi Ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TDK (2007). Sözlükler, http://www.tdk.gov.tr/ TR/BelgeGoster.aspx
  • Tengilimoğlu, D. ve Çoşan, P. (2004). Yönetici Asistanlığı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Temgilimoğlu, D. ve Çoşan, P (2008). Yönetici Asistanlığı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.s. 178.
  • Thomsett, M. C. (1997). Toplantı Sanatı, (Çev. Derya Demiray). İstanbul: Epsilon Yayınları, s.28.
  • Tutar, H., Başpınar, Ö. ve Altınöz, M. (2004). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayınları. s. 299.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Acar Bu kişi benim

Funda Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Acar, S., & Kılıç, F. (2014). BÜROLARDA E-TOPLANTI YÖNETİMİNE GEÇİŞ VE UYGULAMALAR. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 35-54.