BibTex RIS Kaynak Göster

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENCİ DOYUMUNU BELİRLEYEN ÖZELLİKLERE GÖRE DOYUM DÜZEYLERİ; ÇORUM İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 153 - 166, 01.08.2014

Öz

In this study, student satisfaction of Office Management and Executive Assistant Associate Degree program students at Vocational Schools has been examined. The purpose of the research is to reveal the degree of the school satisfaction of the students where they are trained and the futures that determine the student satisfaction. The study focuses on the determining criteria such as the attitudes of teaching staff and the other staff, peer relations, social environment and activities, curriculum and courses, freedom of opinion and the school's physical features which are thought to influence the student satisfaction. All the Office Management and Executive Assistant Associate Degree program students in Çorum province form the population of the study .The sample includes all the Office Management and Executive Assistance students of Vocational School of Hitit University and Osmancık Ömer Derindere Vocational School. Survey method has been used as the data collection method; the data were analyzed with SPSS 17.0 package program and interpreted in the tables

Kaynakça

  • Aldemir, C., Kuştepeli, Y. Ve Gülcan, Y. (2002). Yükseköğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 7(1), 99-114.
  • Çam, M. (2007). Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu: Ankara Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gülcan, Y., Aldemir, C., (2004). “The student satisfaction in Higher Education: A Turkish Case/Satisfaction des etudiants dans I’enseignement superieur en Turquie”, Higher Education Management and Policy/Politiques et gestion de I’ensiegnement Superieur, 16(1).
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve İnsanlar. 9. Basım. İstanbul: Evrim Basım Yayın Dağıtım.
  • Karcıoğlu,F., Timuroğlu, M.K. ve Çınar, O. (2009). Örgütsel İletişim ve İş Tatmini İlişkisi-Bir Uygulama, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi - Yönetim Dergisi, 20(63), 59-76.
  • Özevren, M. (1997). Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Özevren, M. (2000). Toplam Kalite Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Alfa Basım Dağıtım.

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENCİ DOYUMUNU BELİRLEYEN ÖZELLİKLERE GÖRE DOYUM DÜZEYLERİ; ÇORUM İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 153 - 166, 01.08.2014

Öz

Bu araştırmada Meslek Yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans programı öğrencilerinin öğrenci doyumu incelenmiştir. Araştırmanın amacı öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları okuldan duydukları doyum derecesini ve öğrenci doyumunu belirleyen özellikleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada öğrenci doyumunu etkileyeceği düşünülen öğretim elemanı ve diğer personelin tutumları, arkadaş ilişkileri, sosyal çevre ve faaliyetler, müfredat ve dersler, fikir özgürlüğü, okulun fiziki donanımı gibi belirleyici ölçütler üzerinde durulmaktadır. Araştırmanın evrenini Çorum ilindeki Büro yönetimi ve Yönetici önlisans programı öğrencilerinin tamamı oluşturmaktadır. ÖrneklemÇorum ili Hitit Üniversitesi bünyesinde bulunan Meslek Yüksekokulu ve Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı öğrencilerinin tamamını kapsamaktadır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmış olup, veriler SPSS 17,0 Paket Programı ile analiz edilerek tablolar halinde yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Aldemir, C., Kuştepeli, Y. Ve Gülcan, Y. (2002). Yükseköğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 7(1), 99-114.
  • Çam, M. (2007). Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu: Ankara Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gülcan, Y., Aldemir, C., (2004). “The student satisfaction in Higher Education: A Turkish Case/Satisfaction des etudiants dans I’enseignement superieur en Turquie”, Higher Education Management and Policy/Politiques et gestion de I’ensiegnement Superieur, 16(1).
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve İnsanlar. 9. Basım. İstanbul: Evrim Basım Yayın Dağıtım.
  • Karcıoğlu,F., Timuroğlu, M.K. ve Çınar, O. (2009). Örgütsel İletişim ve İş Tatmini İlişkisi-Bir Uygulama, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi - Yönetim Dergisi, 20(63), 59-76.
  • Özevren, M. (1997). Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Özevren, M. (2000). Toplam Kalite Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Alfa Basım Dağıtım.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Erkan Cihangir

İlknur Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Cihangir, A. E., & Kılıç, İ. (2014). BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENCİ DOYUMUNU BELİRLEYEN ÖZELLİKLERE GÖRE DOYUM DÜZEYLERİ; ÇORUM İLİ ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 153-166.