BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARINA YÖNELİK ALGI VE TUTUMLAR: ÇSBMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 282 - 301, 01.08.2014

Öz

In Higher Education Law, among the primary duities of the higher education institutions are to contribute to the country to develop and progress in respect of scientific, cultural, social and economic ways, and these institutions carry out collaborations with other foundations and organizations and do various researches and works in order to support to work out these problems( Kahraman ve Öktem, 2002: 86; Örs,2003:4).These duities are much more important and vital in respect of vocational high schools. Because, vocational high schools, particularly, existing in small location units take place in more sincere and intimate relationships with their environments, locals(community), communial, social, cultural and economic institutions and organizations.(Örs,2003:4) The students of office management and executive assistance will fulfill their duities where high level decisions are made and the policy to be followed is determined, therefore; they are expected to undertake active duities in social responsibility activities and to be sophisticated(scholarly) and creative

Kaynakça

  • Fakültesi Hakemli Dergi, Sayı:38, 2010
  • AKYURT, Nuran. "Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili" http://web.firat.edu.tr/shmyo/edergi/ciltdortsayionbir/175-189%20akyurt11.pdf http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/4in2/vurgun.pdf BALI, Selçuk; CİNEL, Mehmet Ozan (2011). "Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk", ODÜ Sosyal
  • Bilimler Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Aralık GÖZTAŞ, Aylin; BAYTEKİN, Pelin. (2012). "Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye'den Bir Uygulama Örneği: Aygaz 'Dikkatli Çocuk' Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası", Journal content/uploads/2012/05/no13_vol4_06_goztas_baytekin.pdf No:13, Of Yasar University, Vol: 4 http://joy.yasar.edu.tr/wp
  • ÖRS, Ferlal, "Meslek Yüksekokullarının Toplumsal İşlevi, Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması" Muğla http://akademik.mu.edu.tr/data/06020000/resim/file/10-5%20ferl%C3%83%C2%A2l%20%C3%83%C2%B6rs. pdf Enstitüsü Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bahar 2003 Sayı 10
  • ÖZDEMİR, Hilal. (2009). "Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Maka İmajına Etkisi", İstanbul Ticaret Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Dergisi yıl: 8, Sayı: 15, Bahar, s.57-72
  • SAĞIR, Gülhan. (2011). "Tüketicilerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarını Algılaması", Yükseklisans Tezi,
  • YOLOĞLU, Nurhayat. (2011). "Önlisans Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk İletişimi Kampanyalarına Yönelik Algı ve Tutumları: Amasya Üniversitesi Örneği, Atatürk İletişim Dergisi, sayı 2, Temmuz
  • YILMAZ, V. (2004). Consumer behaviour of shopping center choice. Social Behavior and Personality, Vol. 32, Issue: 8, 783-790).
  • YILMAZ, V. Çelik, E.H. (2009). Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modellemesi-1. Pegem Akademi.1. Baskı. 1-18. http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/MARKALARVEKURUMSALSOSYALSORUMLULUK.pdf http://journals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/iletisim/article/view/12317/11553 http://marmarauyp.files.wordpress.com/2012/05/kibris.pdf http://www.higheredu-sci.org/pdf/pdf_HIG_1557.pdf

SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARINA YÖNELİK ALGI VE TUTUMLAR: ÇSBMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 282 - 301, 01.08.2014

Öz

Yükseköğretim Kanununda, yükseköğretim kurumlarının temel görevleri arasında, ülkenin bilimsel, kültürel,
sosyal ve ekonomik yönden ilerlemesini ve gelişmesini ilgilendiren sorunların çözümüne katkıda bulunmak
amacıyla, diğer kuruluşlarla işbirliği ile çeşitli çalışma ve araştırmalar yapması sayılmaktadır (Kahraman ve
Öktem, 2002: 86; akt: Örs, 2003: 4). Bu görevler, Meslek Yüksekokulları açısından çok daha önemli ve
yaşamsaldır. Çünkü özellikle küçük yerleşim birimlerinde yer alan Meslek Yüksekokulları çevresiyle, yöre
halkıyla, toplumsal, sosyal, kültürel ve ekonomik kurum ve örgütlerle daha yakın ve sıkı ilişkiler içinde
bulunmaktadırlar (Örs, 2003: 4). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı öğrencileri üst düzey kararların verildiği
ve izlenecek politikanın saptandığı yerlerde görev yapacaklardır, bu nedenle sosyal sorumluk faaliyetlerinde
aktif olarak görev almaları, bilgili ve yaratıcı olmaları beklenmektedir.
Sosyal sorumluluk kampanyaları, çeşitli iletişim araçları ile bireylerin farkındalık kazanmalarını sağlamak,
bilinçlendirmek, davranışa yöneltmek ya da bireylerde davranış değişikliği yaratmak amacı gütmektedir (Akım,
2010: 8). Önlisans eğitimi alan öğrencilerin sosyal sorumluluk ile ilgili olarak hem eğitim öğretim süreci
içerisinde eğitim almadıkları ve bu alanda bir boşluk olduğu görülmüştür. Ayrıca birer tüketici olan öğrencilerin
sosyal sorumluluk kampanyaları hakkındaki tutum ve algıları konusunda yapılan çalışmaların yetersiz olduğu
belirlenmiştir. Çalışmamız literatürdeki söz konusu eksikliği giderme amacını da taşımaktadır. Ayrıca önlisans
öğrencilerine yönelik sosyal sorumluluk vb. dersler okutulmak suretiyle sosyal sorumluluk bilincinin
aşılanmasına katkı sağlamaktır.
Çalışma Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında kayıtlı
bütün öğrencilere uygulanmıştır. Çalışmada uygulanan anket formu daha önce yapılmış çalışmalardan
alınmıştır. Çalışmada araştırmanın amacı doğrultusunda “kolayda örnekleme” yöntemiyle Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi BYYA öğrencileri belirlenmiştir. Anket sonuçları güvenirlilik ve frekans analizleri yapılmış ve
sonuçlar yorumlanmıştır. Çalışmanın BYYA programında okuyan öğrencilere, araştırmacılara ve ilgilenenlere yol
gösterici olması hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Fakültesi Hakemli Dergi, Sayı:38, 2010
  • AKYURT, Nuran. "Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili" http://web.firat.edu.tr/shmyo/edergi/ciltdortsayionbir/175-189%20akyurt11.pdf http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/4in2/vurgun.pdf BALI, Selçuk; CİNEL, Mehmet Ozan (2011). "Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk", ODÜ Sosyal
  • Bilimler Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Aralık GÖZTAŞ, Aylin; BAYTEKİN, Pelin. (2012). "Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye'den Bir Uygulama Örneği: Aygaz 'Dikkatli Çocuk' Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası", Journal content/uploads/2012/05/no13_vol4_06_goztas_baytekin.pdf No:13, Of Yasar University, Vol: 4 http://joy.yasar.edu.tr/wp
  • ÖRS, Ferlal, "Meslek Yüksekokullarının Toplumsal İşlevi, Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması" Muğla http://akademik.mu.edu.tr/data/06020000/resim/file/10-5%20ferl%C3%83%C2%A2l%20%C3%83%C2%B6rs. pdf Enstitüsü Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bahar 2003 Sayı 10
  • ÖZDEMİR, Hilal. (2009). "Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Maka İmajına Etkisi", İstanbul Ticaret Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Dergisi yıl: 8, Sayı: 15, Bahar, s.57-72
  • SAĞIR, Gülhan. (2011). "Tüketicilerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarını Algılaması", Yükseklisans Tezi,
  • YOLOĞLU, Nurhayat. (2011). "Önlisans Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk İletişimi Kampanyalarına Yönelik Algı ve Tutumları: Amasya Üniversitesi Örneği, Atatürk İletişim Dergisi, sayı 2, Temmuz
  • YILMAZ, V. (2004). Consumer behaviour of shopping center choice. Social Behavior and Personality, Vol. 32, Issue: 8, 783-790).
  • YILMAZ, V. Çelik, E.H. (2009). Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modellemesi-1. Pegem Akademi.1. Baskı. 1-18. http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/MARKALARVEKURUMSALSOSYALSORUMLULUK.pdf http://journals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/iletisim/article/view/12317/11553 http://marmarauyp.files.wordpress.com/2012/05/kibris.pdf http://www.higheredu-sci.org/pdf/pdf_HIG_1557.pdf
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek K. Morkoç Bu kişi benim

Cumhur Erdönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Morkoç, D. K., & Erdönmez, C. (2014). SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARINA YÖNELİK ALGI VE TUTUMLAR: ÇSBMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 282-301.