BibTex RIS Kaynak Göster

EGE BÖLGESİ’NDE BULUNAN MESLEK YÜKSEKOKULLARININ DURUM ANALİZİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 44 - 50, 30.12.2013

Öz

The quality and the frame of education at vocational schools, which train qualified employee needed in the various sectors contributing to the economic development of the countries, have changed in many years. Nowadays, the function and structure of vocational schools are still issues of conflict. The determination of the existing problems in these schools is very important in terms of improving the quality of education and scientific research and training the qualified manpower. In this study, the current situation of vocational schools in the Aegean region has been analyzed comparatively taking into account the program profiles, the structure of instructor, the relations with regional and economic development. And in this regard, it has been determined the present problems and offered various solutions

Kaynakça

  • Bahşi, N. (2009). Meslek Yüksekokullarında Yöneticilerin Karşılaştığı Sorunlar. 1. Uluslararası 5. Ulusal
  • Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. Konya. DPT. (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara.
  • Erden, D. V. (2007). Meslek Liselerinden Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Ankara Üniversitesi
  • Kalecik Meslek Yüksekokulu'ndaki Sonuçları. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı II (s. 106-109). İzmir: Ege Üniversitesi. Gürbüz, R. (2011). Meslek Yüksekokulları Nedir? METEF Fuarı Sunusu. Ankara.
  • Kavak, Y. (1992 ). Meslek Yüksekokulları İş Hayatı İlişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:7, 95-115.
  • Yıldız, E., & Talih, D. (2011). Üniversitelerin Kalkınmadaki Rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu Örneği.
  • Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (6:2), 269-287. Yükseköğretim Kurulu. (2007). Türkiye'nin Yükseköğretim Stratejisi (2007-2012). Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2013, Eylül 9). Yükseköğretim Kurulu Mevcut Programlara Ön Lisansta Öğrenci
  • Alınması İçin Ölçütler ve Başvuru Formatı: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/- /journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18738 adresinden alınmıştır. Yükseköğretim Kurulu. (2013, Eylül https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&c=1&i=3 adresinden alınmıştır. 9). Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci:

EGE BÖLGESİ’NDE BULUNAN MESLEK YÜKSEKOKULLARININ DURUM ANALİZİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 44 - 50, 30.12.2013

Öz

Ülkelerin ekonomik gelişimine katkı sağlayan çeşitli sektörlerin ihtiyacı olan kalifiye eleman yetiştiren meslek yüksekokullarında verilen eğitimin kalitesi ve çerçevesi seneler içerisinde değişim göstermiştir. Meslek yüksekokullarının işlevi ve yapısı günümüzde hala tartışma konusudur. Bu kurumlarda mevcut sıkıntıların belirlenerek ortaya konulması, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma kalitesinin arttırılması ve nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi açısından oldukça önemlidir. Yapılan bu çalışmada, Ege Bölgesi’nde bulunan meslek yüksekokullarının mevcut durumları; program profilleri, öğretim elemanı yapısı, meslek yüksekokulunun bölgesel ve ekonomik yapıyla ilişkileri dikkate alınarak karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur. Bu bağlamda mevcut sorunlar belirlenerek, bu sorunlara çeşitli çözüm önerileri getirilmiştir

Kaynakça

  • Bahşi, N. (2009). Meslek Yüksekokullarında Yöneticilerin Karşılaştığı Sorunlar. 1. Uluslararası 5. Ulusal
  • Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. Konya. DPT. (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara.
  • Erden, D. V. (2007). Meslek Liselerinden Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Ankara Üniversitesi
  • Kalecik Meslek Yüksekokulu'ndaki Sonuçları. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı II (s. 106-109). İzmir: Ege Üniversitesi. Gürbüz, R. (2011). Meslek Yüksekokulları Nedir? METEF Fuarı Sunusu. Ankara.
  • Kavak, Y. (1992 ). Meslek Yüksekokulları İş Hayatı İlişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:7, 95-115.
  • Yıldız, E., & Talih, D. (2011). Üniversitelerin Kalkınmadaki Rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu Örneği.
  • Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (6:2), 269-287. Yükseköğretim Kurulu. (2007). Türkiye'nin Yükseköğretim Stratejisi (2007-2012). Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2013, Eylül 9). Yükseköğretim Kurulu Mevcut Programlara Ön Lisansta Öğrenci
  • Alınması İçin Ölçütler ve Başvuru Formatı: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/- /journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18738 adresinden alınmıştır. Yükseköğretim Kurulu. (2013, Eylül https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&c=1&i=3 adresinden alınmıştır. 9). Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci:
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Yücebaş Bu kişi benim

Gönül Alkan Bu kişi benim

Hande Gül Atasağun Bu kişi benim

HÜSEYİN AVNİ Egeli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yücebaş, E., Alkan, G., Atasağun, H. G., Egeli, H. A. (2013). EGE BÖLGESİ’NDE BULUNAN MESLEK YÜKSEKOKULLARININ DURUM ANALİZİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(4), 44-50.