BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğrenimde İkili Eğitim Modeli (Kuyumculuk Ve Takı Tasarım Programlarında Eğitim için Sektör Okul İşbirliği Üzerine Bir Uygulama)

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 71, 31.05.2012

Öz

Kaynakça

  • Abersek, B. (2004). Vocational Education System in Slovenia between the Past and the Future, International Journal of Education Development, vol. 24, 547.
  • Arslanyan, H. (2009). Mücevher Takı Tasarımı Eğitimine Alternatif Bir Model, I. Uluslar arası Katılımlı MücevherTakı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • AB Eğitim ve Kültür Genel Müdürlüğü Komisyon Raporu, (31.01.2001). AB Ülkeleri Eğitim Sistemlerinin Gelecekteki Somut Hedefleri, Brüksel, 9-10.
  • Bae, K. (2010). Labor Strategy for Industrialization in South Korea, Pacific Affairs, vol. 62, No. 3, autumn, 355.
  • Baykal, S. (2008). Takı Tasarımı ve Eğitimi, İstanbul Teknik Üniversitesi Takı Tasarımı Çalıştay Platformuna sunulmuş bildiri.
  • Bilgin, M. (2006). Takı Sektör Profili, İstanbul Ticaret Odası Dış Ticaret Şubesi Uygulama Servisi, 4. British Jewellers’ Association Newsletter, (2007). Projects Announced by Sector Investment Plan, London, http://www.bja.org.uk/jib/246, Erişim Tarihi: 02.04.2010
  • Castro, C. M. (1988). The Soul of Vocational Schools: Training as a Religious Experience, International Review of Education, vol. 34, no. 2, 203.
  • Daşçı, P. (2009). Kuyumculuk Eğitiminin Yeniden Planlanarak Kalitesinin Artırılması, I. Uluslar arası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • Guile, D., Okumoto, K. (2008). Developing Vocational Practice in the Jewellery Sector through the Incubation of a New “Project-Object”, International Journal of Educational Research, vol. 47, 252-260.
  • Heward, C. (1989). The Class Relations of Compulsory School Attendance: The Birmingham Jewellery Quarter, History of Education Quarterly, vol. 29, no. 2, 215.
  • Lurie, M. (1998). Jewelry and Lapidary Students at Georgian College Learn to Blend Artistry with Technical Skill, Jewelleryartist Magazine, 1-4.
  • Mali Piyasalar Çalışma Grubu, (2004). İstanbul Altın Borsası ve Kıymetli Maden Sektörü, Türk Mali Sektörü Raporu, İzmir İktisat Kongresine sunulmuş bildiri.
  • Müftüler, S. E. (2009). Kuyumculuk Sektörünün Beklediği İnsan Profilini Yetiştirmek, I. Uluslar arası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • Priori, S. D., Shen, S.T., Karamanoğlu, M. (2007). The Problems with Design Education in the UK, International Association of Societies of Design Research The Hong Kong Polytechnic University, 8.
  • Schaeffner, K. (2005). Alman Eğitim Yönetimi Sistemi ve Yerelleşme Kanunlarındaki En Son Gelişmeler, Berlin Eğitim Bakanlığı Eğitim Planlama, Yenilikler, Okul Gelişimi ve Öğretmen Eğitimi Dairesi, Berlin, 9.

Dual Training Model in Higher Education (A Work-Experience on Cooperation Between School & Business for Education of Designing Jewellery and Jewellery in the Programmes)

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 71, 31.05.2012

Öz

Gelişen kuyumculuk ve takı tasarım sektöründe ara eleman ihtiyacı hızla artmaktadır. Bununla birlikte kuyumculuk ve takı tasarımı meslek yüksekokulları bu ihtiyacı karşılayacak düzeyde donanımlı eğitimi sunamadığı için kuyumculuk sektöründe yeterli donanıma sahip ara eleman istihdam etmek gittikçe zorlaşmaktadır. Bu doğrultuda yapılan araştırma, kuyumculuk ve takı tasarım sektörünün beklentilerini tespit ederek bu beklentilere uygun yeni bir ara eleman yetiştirme eğitim modeli sunmayı amaçlanmaktadır. Çalışmada kuyumculuk ve takı tasarım konularında eğitim alan öğrencilerin haftanın belirli gün/günlerinde eğitimlerini kuyumculuk sektöründe uygulamalı olarak yapmaları için gönderilmeleri durumunda bu uygulamalı eğitimin öğrenciler üzerinde ne kadar verimli olduğunu ortaya koymak hedeflenmektedir. Bu araştırmada meslek yüksekokullarının kuyumculuk ve takı tasarım eğitiminin daha verimli ve etkin hale getirilmesi amacıyla sektör okul işbirliğinin sağlayacağı yararları ortaya koymaya yönelik bir araştırma uygulaması yapılmıştır. Bu doğrultuda kuyumculuk ve takı tasarımı öğrencilerinden bir kısmına okul eğitimiyle eş zamanlı sektör uygulama eğitimi verilmiş ve değişimler tespit edilmeye çalışılmıştır. Sektör eğitimine başlamadan önce ve eğitim süresinin bitiminden sonra öğrencilere değerlendirme anketleri yapılmış elde edilen değerler SPSS analiz programıyla analiz edilerek eğitimin verimliliği ölçülmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Abersek, B. (2004). Vocational Education System in Slovenia between the Past and the Future, International Journal of Education Development, vol. 24, 547.
  • Arslanyan, H. (2009). Mücevher Takı Tasarımı Eğitimine Alternatif Bir Model, I. Uluslar arası Katılımlı MücevherTakı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • AB Eğitim ve Kültür Genel Müdürlüğü Komisyon Raporu, (31.01.2001). AB Ülkeleri Eğitim Sistemlerinin Gelecekteki Somut Hedefleri, Brüksel, 9-10.
  • Bae, K. (2010). Labor Strategy for Industrialization in South Korea, Pacific Affairs, vol. 62, No. 3, autumn, 355.
  • Baykal, S. (2008). Takı Tasarımı ve Eğitimi, İstanbul Teknik Üniversitesi Takı Tasarımı Çalıştay Platformuna sunulmuş bildiri.
  • Bilgin, M. (2006). Takı Sektör Profili, İstanbul Ticaret Odası Dış Ticaret Şubesi Uygulama Servisi, 4. British Jewellers’ Association Newsletter, (2007). Projects Announced by Sector Investment Plan, London, http://www.bja.org.uk/jib/246, Erişim Tarihi: 02.04.2010
  • Castro, C. M. (1988). The Soul of Vocational Schools: Training as a Religious Experience, International Review of Education, vol. 34, no. 2, 203.
  • Daşçı, P. (2009). Kuyumculuk Eğitiminin Yeniden Planlanarak Kalitesinin Artırılması, I. Uluslar arası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • Guile, D., Okumoto, K. (2008). Developing Vocational Practice in the Jewellery Sector through the Incubation of a New “Project-Object”, International Journal of Educational Research, vol. 47, 252-260.
  • Heward, C. (1989). The Class Relations of Compulsory School Attendance: The Birmingham Jewellery Quarter, History of Education Quarterly, vol. 29, no. 2, 215.
  • Lurie, M. (1998). Jewelry and Lapidary Students at Georgian College Learn to Blend Artistry with Technical Skill, Jewelleryartist Magazine, 1-4.
  • Mali Piyasalar Çalışma Grubu, (2004). İstanbul Altın Borsası ve Kıymetli Maden Sektörü, Türk Mali Sektörü Raporu, İzmir İktisat Kongresine sunulmuş bildiri.
  • Müftüler, S. E. (2009). Kuyumculuk Sektörünün Beklediği İnsan Profilini Yetiştirmek, I. Uluslar arası Katılımlı Mücevher-Takı Tasarımı ve Eğitimi Sempozyumuna sunulmuş bildiri.
  • Priori, S. D., Shen, S.T., Karamanoğlu, M. (2007). The Problems with Design Education in the UK, International Association of Societies of Design Research The Hong Kong Polytechnic University, 8.
  • Schaeffner, K. (2005). Alman Eğitim Yönetimi Sistemi ve Yerelleşme Kanunlarındaki En Son Gelişmeler, Berlin Eğitim Bakanlığı Eğitim Planlama, Yenilikler, Okul Gelişimi ve Öğretmen Eğitimi Dairesi, Berlin, 9.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Önder Yağmur

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2012
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağmur, Ö. (2012). Dual Training Model in Higher Education (A Work-Experience on Cooperation Between School & Business for Education of Designing Jewellery and Jewellery in the Programmes). Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 2(1), 61-71.