Geleneksel anlamda yalnızca hiyerarşik ilerleme olarak tanımlanan kariyer, modern anlamıyla daha çok gelir, sorumluluk, mesleki ve sosyal anlamda daha yüksek saygınlık elde etmeyi ifade etmektedir. 543 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen bu araştırmanın amacı, devlet üniversitesinde eğitim alan öğrenciler ile vakıf üniversitesinde eğitim alan öğrencilerin kariyer değerlerinin karşılaştırılmasıdır. Kariyer değerlerinin ölçümü için Jansen ve Chandler (1990) tarafından geliştirilen ve Aktaş (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanan kariyer değerleri ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin içsel tutarlığı 0,78 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular; vakıf üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik değerinin (4,30±0,95), devlet üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik değerinden (4,16±0,87) daha yüksek olduğunu (Mann-Whitney U: -2,653; p=0,008) göstermiştir. Elde edilen bir diğer bulgu ise, devlet üniversitesi öğrencilerinin güvenlik/istikrar değeri ortalamasının (4,33±0,87), vakıf üniversitesi öğrencilerinin güvenlik/istikrar değeri ortalamasından (4,14±1,01) yüksek olduğudur (Mann-Whitney U: -2,077; p=0,038).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |