Bu araştırmada, meslek yüksekokullarında görevli atölye teknik elemanlarının, uygulamalı meslek derslerinin işlenmesi sürecindeki rollerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Çalışma, nitel bir araştırma olup olgubilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmada, katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmaya Balıkesir il merkezinde bulunan bir meslek yüksekokulunda görev yapan dört atölye teknik elemanı gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada atölye teknik elemanlarının uygulamalı meslek derslerinin işlenmesi sürecindeki rollerine ilişkin görüşlerini belirlemek için “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenerek katılımcıların görüşleri kategoriler altında gruplandırılmıştır. Araştırma sonunda, atölye teknik elemanlarının meslek yüksekokulu öğrencilerinin mesleki gelişimlerinin kilit yönleri de dahil olmak üzere öğrenmeyi destekleyici rolleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, atölye teknik elemanlarının rolünün, onlara verilecek desteklerle öğrenme-öğretme süreçlerinde daha katılımcı ve kapsayıcı bir hale gelebileceği bulunmuştur. Araştırma sonuçları tartışılarak öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Atölye teknik elemanı mesleki ve teknik eğitim meslek yüksekokulu uygulamalı meslek dersleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 |