Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Study on Leadership Orientations of Camp Leaders Assigned in Youth Camps

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 118 - 134, 31.12.2020
https://doi.org/10.47778/ejsse.823434

Öz

This research aims to examine the leadership orientations of the camp leaders who in youth camps organized by the Ministry of Youth and Sports in terms of various variables. Examples of the research carried out by the method of descriptive survey model have created 164 camp leaders working in youth camps held in the summer of 2019. The "Leadership Orientation Scale" developed by Bolman and Deal (1991) was used along with the personal information form as a data collection tool. SPS (Statistical Package for Social Sciences) 25.0 program was used for statistical analysis while evaluating the findings from the study. The data set was conducted in Kolmogorov-Smirnov normality test, percentage and frequency, independent sample t test, One-Way Anova test and Tukey test. According to the Cronbach alpha test applied to the research data, the mean score of the scale, the Cronbach alpha coefficient, was found to be 0.933. As a result, it was determined that the camp leaders exhibited Human Resource Leadership, their leadership orientation levels were similar according to the gender variable, and there were significant differences depending on the duration as a camp leader, title of the camp leader, age and education levels.

Kaynakça

  • Arslan, H. ve Uslu, B. (2014). Öğretmen adaylarının liderlik yönelimlerinin incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 42-60. DOI: 10.19160/e-ijer.69648.
  • Atçı, H. B. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin liderlik ve rol çatışmaları. Yüksek Lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Aygün, M. (2018). Buz hokeyi sporcularının duygusal zekâ ve liderlik özelliklerinin sportif sürekli kendine güven üzerine etkisi. Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Spor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Bartol, K. M. & Martin, D. C. (1991). Management. New York: McGraw Hill.
  • Bass, B. & Stogdill, R. M. (1990). Bass&Stodgill's handbook of leadership: theory, research and managerıal applications. Simon and Schuster, p.18.
  • Bilir, F. P. (2005). Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün örgüt iklimi ve çalışanların katılımla ilgili algılamaları. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Adana.
  • Bolman, L. G. & Deal. T. E. (1991). Reframing organizations. Artistry, choice and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Burns, J. (2012). Leadership. Open Road Media, p.9.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Yayıncılık. Ankara.
  • Can, S. ve Pepe, K. (2003). Öğretmen adaylarında liderlik davranışlarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi Bildiriler Kitabı, 10-11 Ekim, Ankara.
  • Cemaloğlu, N. (2019). Yönetimin pin kodu. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çakıcı, H. A. (2019). Amatör Futbolcuların Liderlik Özellikleri ile Sportmenlik Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Çar, B. (2013). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin liderlik özelliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Çetinkaya, İ. (2011). Ortaöğretim okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Çetintaş, Y. (2019). Karate antrenörlerinin liderlik yönelimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı, Bartın.
  • Dereli, M. (2003). A survey research of leadership styles of elementary school principles. Yüksek Lisans tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Efekan, H. (2007). Kara Harp Okulu olimpik spor branşlarında yapılan bireysel sporlar ile takım sporlarının harbiyelilerin liderlik özelliklerine sağladığı etkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Eren, E. (2008). Yönetim ve organizasyon çağdaş ve küresel yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Garipağaoğlu, B. ve Şimşek, E. (2016). Bolman ve Deal’in dört çerçeve modeline göre akademik liderlerin liderlik yaklaşımlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 81-94. DOI: 10.17679/iuefd.17126525.
  • Gençlik Kampları, (2020). http://genclikkamplari.gsb.gov.tr/, Erişim Tarihi:01.04.2020
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, (2020). https://www.gsb.gov.tr/, Erişim Tarihi:01.04.2020
  • Güngör, N. ve Yenel, F. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin epistemolojik inançları ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 39-55.
  • Karataş, E. Ö. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve öz güven davranışlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Malatya.
  • Köleşoğlu, G. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin liderlik özellikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki (İstanbul ili Beyoğlu ilköğretim okullarında bir uygulama). Yüksek Lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Luthans, F. (1992). Organizational behavior (6th Ed.). New York: McGraw Hill.
  • Mcardle, M. K. (2008). Leadership orientations of community college presidents and the administrators who report to them: a frame analysis. Doctoral dissertation, University of Central Florida, College of Education, Florida.
  • Özdenk, S. (2015). Bireysel ve takım sporuyla uğraşan sporcular ile spor yapmayan bireylerin duygusal zekâ ve liderlik özelliklerinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Özkan, N. (2012). Hemşirelik öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Özsarı, A. ve Yıldız, K . (2020). Gençlik kampı liderlerinin takım çalışmasına yatkınlıklarının incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(3),187-197.
  • Poniatowski, D. (2006). The relationship of student achievement to principals’ self-reported use of the four frame theory. Doctoral dissertation, University of Central Florida, College of Education, Florida.
  • Resmi Gazete. (2018). Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (Sayı:30474 -Tarih:10.07.2018).
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. V. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.
  • Semiz, H. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinde sporun liderlik üzerine etkisi (Hendek örneği). Yüksek Lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, Sakarya.
  • Senger, K. (2014). Öğretmenlerin liderlik yönelim algılarının incelenmesi (kars ili örneği). Yüksek Lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Kars.
  • Sönmez, S. (2010). Örgütlerde duygusal zekânın dönüşümsel liderlik üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Stogdill, R. M. (1974). Handbook of leadership: A survey of theory and research. New York: Free Press, p.:9.
  • Thomas, K. (2002). Perceptions regarding leadership orientations of local school board chairpersons in the Commonwealth of Virginia. Doctoral dissertation, State University, Faculty of Virginia Polytechnic Institute, Virginia
  • Turan, S. (2014). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yenel, İ. F. (2018). "Liderlik", yönetim ve spor (Ed. Ahmet Azmi Yetim). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları.
  • Yılmaz, M., Sertbaş, K. ve Gümüş, H. (2019). Gönüllülerin faaliyetlere katılım nedenleri ve motivasyonel faktörlerin analizi: gençlik merkezleri örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.

Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 118 - 134, 31.12.2020
https://doi.org/10.47778/ejsse.823434

Öz

Bu araştırma, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen gençlik kamplarında görev alan kamp liderlerinin liderlik yönelimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Betimsel tarama metodu ile yapılan araştırmanın örneklemini, 2019 yılı yaz döneminde gerçekleştirilen gençlik kamplarında görev yapan 164 kamp lideri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ile birlikte Bolman ve Deal (1991) tarafından geliştirilen ''Liderlik Yönelim Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 25.0 programında analiz edilmiştir. Elde edilen veri setine Kolmogorov-Smirnov normallik testi, yüzde ve frekans, bağımsız örneklem t testi, One-Way Anova testi ve Tukey testi yapılmıştır. Araştırma verilerine yapılan Cronbach alfa testine göre ölçek ortalama puanı Cronbach alfa katsayısı 0,933 bulunmuştur. Sonuç olarak kamp liderlerinin insan kaynaklı liderlik sergiledikleri, cinsiyet değişkenine göre liderlik yönelim düzeylerinin benzer düzeyde olduğu, kamp lideri olarak görevi alınan süre, kamp lideri unvanı, yaş ve eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, H. ve Uslu, B. (2014). Öğretmen adaylarının liderlik yönelimlerinin incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 42-60. DOI: 10.19160/e-ijer.69648.
  • Atçı, H. B. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin liderlik ve rol çatışmaları. Yüksek Lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Aygün, M. (2018). Buz hokeyi sporcularının duygusal zekâ ve liderlik özelliklerinin sportif sürekli kendine güven üzerine etkisi. Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Spor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Bartol, K. M. & Martin, D. C. (1991). Management. New York: McGraw Hill.
  • Bass, B. & Stogdill, R. M. (1990). Bass&Stodgill's handbook of leadership: theory, research and managerıal applications. Simon and Schuster, p.18.
  • Bilir, F. P. (2005). Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün örgüt iklimi ve çalışanların katılımla ilgili algılamaları. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Adana.
  • Bolman, L. G. & Deal. T. E. (1991). Reframing organizations. Artistry, choice and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Burns, J. (2012). Leadership. Open Road Media, p.9.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Yayıncılık. Ankara.
  • Can, S. ve Pepe, K. (2003). Öğretmen adaylarında liderlik davranışlarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi Bildiriler Kitabı, 10-11 Ekim, Ankara.
  • Cemaloğlu, N. (2019). Yönetimin pin kodu. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çakıcı, H. A. (2019). Amatör Futbolcuların Liderlik Özellikleri ile Sportmenlik Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Çar, B. (2013). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin liderlik özelliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Çetinkaya, İ. (2011). Ortaöğretim okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Çetintaş, Y. (2019). Karate antrenörlerinin liderlik yönelimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı, Bartın.
  • Dereli, M. (2003). A survey research of leadership styles of elementary school principles. Yüksek Lisans tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Efekan, H. (2007). Kara Harp Okulu olimpik spor branşlarında yapılan bireysel sporlar ile takım sporlarının harbiyelilerin liderlik özelliklerine sağladığı etkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Eren, E. (2008). Yönetim ve organizasyon çağdaş ve küresel yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Garipağaoğlu, B. ve Şimşek, E. (2016). Bolman ve Deal’in dört çerçeve modeline göre akademik liderlerin liderlik yaklaşımlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 81-94. DOI: 10.17679/iuefd.17126525.
  • Gençlik Kampları, (2020). http://genclikkamplari.gsb.gov.tr/, Erişim Tarihi:01.04.2020
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, (2020). https://www.gsb.gov.tr/, Erişim Tarihi:01.04.2020
  • Güngör, N. ve Yenel, F. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin epistemolojik inançları ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 39-55.
  • Karataş, E. Ö. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve öz güven davranışlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Malatya.
  • Köleşoğlu, G. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin liderlik özellikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki (İstanbul ili Beyoğlu ilköğretim okullarında bir uygulama). Yüksek Lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Luthans, F. (1992). Organizational behavior (6th Ed.). New York: McGraw Hill.
  • Mcardle, M. K. (2008). Leadership orientations of community college presidents and the administrators who report to them: a frame analysis. Doctoral dissertation, University of Central Florida, College of Education, Florida.
  • Özdenk, S. (2015). Bireysel ve takım sporuyla uğraşan sporcular ile spor yapmayan bireylerin duygusal zekâ ve liderlik özelliklerinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Özkan, N. (2012). Hemşirelik öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Özsarı, A. ve Yıldız, K . (2020). Gençlik kampı liderlerinin takım çalışmasına yatkınlıklarının incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(3),187-197.
  • Poniatowski, D. (2006). The relationship of student achievement to principals’ self-reported use of the four frame theory. Doctoral dissertation, University of Central Florida, College of Education, Florida.
  • Resmi Gazete. (2018). Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (Sayı:30474 -Tarih:10.07.2018).
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. V. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.
  • Semiz, H. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinde sporun liderlik üzerine etkisi (Hendek örneği). Yüksek Lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, Sakarya.
  • Senger, K. (2014). Öğretmenlerin liderlik yönelim algılarının incelenmesi (kars ili örneği). Yüksek Lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Kars.
  • Sönmez, S. (2010). Örgütlerde duygusal zekânın dönüşümsel liderlik üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Stogdill, R. M. (1974). Handbook of leadership: A survey of theory and research. New York: Free Press, p.:9.
  • Thomas, K. (2002). Perceptions regarding leadership orientations of local school board chairpersons in the Commonwealth of Virginia. Doctoral dissertation, State University, Faculty of Virginia Polytechnic Institute, Virginia
  • Turan, S. (2014). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yenel, İ. F. (2018). "Liderlik", yönetim ve spor (Ed. Ahmet Azmi Yetim). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları.
  • Yılmaz, M., Sertbaş, K. ve Gümüş, H. (2019). Gönüllülerin faaliyetlere katılım nedenleri ve motivasyonel faktörlerin analizi: gençlik merkezleri örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yılmaz 0000-0001-8040-9604

Fatih Yenel 0000-0001-9480-2087

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 5 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Yenel, F. (2020). Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education, 2(2), 118-134. https://doi.org/10.47778/ejsse.823434
AMA Yılmaz M, Yenel F. Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. EJSSE. Aralık 2020;2(2):118-134. doi:10.47778/ejsse.823434
Chicago Yılmaz, Mustafa, ve Fatih Yenel. “Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 2, sy. 2 (Aralık 2020): 118-34. https://doi.org/10.47778/ejsse.823434.
EndNote Yılmaz M, Yenel F (01 Aralık 2020) Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 2 2 118–134.
IEEE M. Yılmaz ve F. Yenel, “Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi”, EJSSE, c. 2, sy. 2, ss. 118–134, 2020, doi: 10.47778/ejsse.823434.
ISNAD Yılmaz, Mustafa - Yenel, Fatih. “Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 2/2 (Aralık 2020), 118-134. https://doi.org/10.47778/ejsse.823434.
JAMA Yılmaz M, Yenel F. Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. EJSSE. 2020;2:118–134.
MLA Yılmaz, Mustafa ve Fatih Yenel. “Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education, c. 2, sy. 2, 2020, ss. 118-34, doi:10.47778/ejsse.823434.
Vancouver Yılmaz M, Yenel F. Gençlik Kamplarında Görev Alan Kamp Liderlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. EJSSE. 2020;2(2):118-34.

28371            18288             18287            18286

indir.png