Bu çalışmada, genç kuşakların spor farkındalık düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Günümüz iş dünyasının önemli trendlerinden birisi de insan kaynakları yönetimidir. Yapılan bu araştırmada, iş dünyasının gelecekteki insan kaynağı olacak genç kuşakların yaşam doyumları spor farkındalık perspektifinden ele alınarak incelenmiştir. Araştırmanın, gelecekte önemli rol oynayacak genç kuşakların sağlıklı ve mutlu bireyler olmasına, toplumsal refah ve üretim için önemli yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, kişilerin tutum, görüş, beklenti ve davranışlarını belirlemek için betimsel tarama yapılmıştır. Araştırma kapsamında, 12-25 yaş arasında yer alan bireylere kişisel bilgi formu ile spor farkındalık ve yaşam doyumu ölçeklerini içeren anket uygulanmıştır. Araştırmaya 751 kadın, 351 erkek olmak üzere toplam 1.102 kişi katılmıştır. Araştırma bulgularına elde edilen verilerin SPSS istatistik programında ANOVA testi ve korelasyon analizi yapılarak ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları, genç kuşak olarak nitelendirilen ortaokul, lise ve üniversite çağındaki bireylerin spor ilişki durumları ile yaşam doyumu ve spor farkındalıkları arasında anlamlı bir fark olduğunu, spor farkındalık durumları ile de yaşam doyumları arasında ise zayıf ve pozitif yönde bir ilişkinin var olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuç olarak araştırmada yer alan katılımcıların sporla ilişki durumlarının spor farkındalığı ve yaşam doyumları üzerinde etkisinin olduğu, spor farkındalık durumlarının da katılımcıların yaşam doyumlarına olumlu olarak katkısının bulunduğu söylenebilir.
Kıymetli editörüm; kıymetli dergi yayın kurulum saygı ve selamlarımı iletiyorum. Makelenin değerlendirme sürecinde göstereceğiniz ilgi alaka ve emeklerinizden ötürü şimdiden çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
The purpose of this study was to investigate the association between young generations sports awareness levels and their life satisfaction. Human resource management is an important trend in today's business environment. In this research, the life satisfaction of young generations, who will be the future human resource of the business world, was examined from the perspective of sports awareness. It is thought that the research will provide important benefits for the young generations, who will play an important role in the future, to be healthy and happy individuals, social welfare and production. The quantitative research method was used in the study. Descriptive scanning was used in the study to identify people's attitudes and behaviors. Within the scope of the research, a questionnaire including a personal information form and sports awareness and life satisfaction scales was applied to individuals aged 12-25. A total of 1.102 people, 751 women and 351 men, participated in the research. The research findings and the obtained data were obtained by ANOVA test and correlation analysis in SPSS program. The study's findings show a considerable difference between the young generation's relation with sports, life satisfaction and sports awareness, as well as a weak and positive relation between sports awareness and life contentment. As a result, it can be said that the status of the participants’ relation with sports has an effect on their awareness of sports and their life satisfaction and state of sports awareness also contributes positively to the life satisfaction of the participants.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |