Bu çalışma, Covid-19 sırasında çevrimiçi eğitimin hizmet öncesi EFL öğretmenlerinin başlangıç kimlik gelişimini ve öğretme inançlarını nasıl etkilediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Önceki zamanlardan farklı olarak, Covid-19 salgını dönemindeki çevrimiçi eğitim nedeniyle öğretmen adayları çevrimiçi olarak okul gözlemleri yapmak zorunda kalmış ve bu durum da öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitimin zayıflıklarına ve güçlü yönlerine ilk elden gözlemle tanık olmalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamıştır. Bu konularda nitel veri toplamak için öncelikle çevrimiçi anket uygulanmıştır. Daha sonra, gönüllü olanlardan, Covid-19 sırasında okul deneyimleri ders gözlemlerini ve bunun ilk öğretmen kimliği oluşumunu ve ilk öğretme inançlarını nasıl etkilediğini daha ayrıntılı olarak açıkladıkları makaleleri bireysel olarak yazmaları istenmiştir. Tematik analiz yöntemiyle, verilerin analizinden üç tema çıkarılmıştır: (1) Öğretmen kimliğinin ve çevrimiçi eğitimdeki rolünün tanımındaki değişiklik, (2) Öğretmen kimliği gelişimi için temel bir bileşen olarak teknolojinin kullanımının ve entegrasyonunun öneminin kavranması, (3) E-öğrenme ortamlarının etkinliğine güvensizlik nedeniyle çevrimiçi öğretmen kimliğinin onaylanmaması veya reddedilmesi. Sonuçlar, Covid-19 salgını sırasında öğretmen adaylarının gerçekleştirmiş oldukları okul gözlemlerinin kendilerine farklı bir bakış açısı verdiğini, öğretme inançlarını değiştirdiğini, öğretmen kimliğinin koşullara göre değişebileceğini ve bu nedenle yapmış oldukları gözlemlerin öngörülmesi güç durumlara dahi hazırlıklı olmalarının gerekliliğini anlamalarını sağladığını göstermiştir.
Covid-19 Çevrimiçi eğitim Erken öğretmen kimliği Öğretmen adayları Öğretmen eğitimi
Early teacher identity Covid-19 online education pre-service teachers teacher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .